Mercedes-Benz Shooting Break: nové CLS se blíží

Na autosalonu v Pekingu Mercedes představí studii s pracovním názvem Shooting Break. Ta naznačuje podobu nové generace modelu CLS.

Tímto jménem se zpravidla označují výkonné sportovní automobily připomínající tvarováním zádi kombík a my jsme o přípravě jeho nositele hovořili již několikrát, například na tomto místě. Na této studii budeme moci pozorovat prvky, jež se objeví i na modelu CLS připravovaném v nové generaci pro příští rok. Automobilka s ní hodlá zaútočit zejména proti strojům Audi A7, BMW 5 GT či Porsche Panamera, ovšem oproti většině z konkurentů bude Mercedes více akcentovat siluetu typu kombi. Jinak se však jedná o kombinaci kupé a sedanu, jež se vyznačuje především dlouhou kapotou, vystouplými blatníky, hlubokými prolisy po stranách karoserie nebo postupně sestupujicí linií střechy. Podle našeho názoru toto dílko působí poněkud vyváženěji než třeba často kritizované BMW 5 GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou konceptu se objeví nový zážehový vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l a přímým vstřikováním benzínu, jenž je naladěn na výkon 306 koní (225 kW) a dosahuje 370 Nm točivého momentu. Studie Shooting Break se vyznačuje pokrokovými předními světlomety, jež jsou sestaveny z 71 výkonných LED a umožňují plynulou regulaci světelného toku v závislosti na podmínkách. Mezi reflektory se nachází tradicionalistická maska ve stylu modelu SLS AMG, kterou níže doplňují další mohutné otvory pro přívod chladicího vzduchu. Vůz vyjede na pětipaprskových, dvacetipalcových ráfcích, jejichž stříbrné lakování je jemným kontrastem k saténově matné barvě karoserie v odstínu Allanite Grey Mango. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je zdoben kombinací dominantního krémového a dvoutónového hnědého koženého čalounění. Světlé barevné odstíny přispívají spolu s prosklenou střechou, sahající až za hlavy cestujících na zadních sedadlech, k dojmu ještě většího vnitřního prostoru a luxusu. Po stranách zavazadlového prostoru se nacházejí uzavřené schránky pro odložení drobností včetně notebooku či povinné výbavy. Dřevěná podlaha je opatřena kovovými podélnými lištami usnadňujcími posun přepravovaných zavazadel. Během příštího roku budou u Mercedesu pracovat na adaptaci této studie pro sériovou výrobu a zatím se zdá, že se do ní dostanou jak popsaný motor osazený soustavou start/stop, tak i hlavní světlomety z LED.

O termínu premiéry produkční verze zatím podrobnější informace nemáme, časem nám Mercedes jistě poví více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Shooting Break
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků