Mercedes-Benz S70 Lorinser: nejsilnější svého druhu

Dostihy pokračují: pánové z Lorinseru nyní oznámili, že postavili nejvýkonnější Mercedes-Benz S-Class, jaký kdy spatřil světlo světa. Dosud tento neoficiální titul patřil stavbě Brabus 800i, který novinka překonává jen o 5 koní.
Seznam kapitol
  1. Lorinser S70 6.0
  2. Fotogalerie

Reprezentační sedan Mercedes-Benz S-Class rozhodně nepatří k těm vozům, od nichž bychom očekávali rekordy co do výkonu motoru a rychlosti. Jejich cílem je hýčkat svoji posádku v maximální míře luxusu a i na delších tratích, nicméně čas od času se setkáme s pokusem propojit požadavky opulentního komfortu s extrémními jízdními výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lorinser S70 6.0 V12 Bi-Turboˇbudí respekt již od pohledu

V tomto snažení obzvláště vyniká úpravce vozů Mercedes-Benz Brabus, který předloni na základě aktuální generace modelu S-Class představil přestavbu Brabus SV12R Biturbo 800 a před rokem pak také odvozený „superkancl“ Brabus 800 iBusiness. Oba modely využívají stejný motor v podobě přeplňovaného dvanáctiválce s objemem zvýšeným z 5,5 na 6,3 l, výkonem rovných 800 koní (588 kW) a točivým momentem 1 100 Nm.

Brabus SV12 R Biturbo 800: nejrychlejší sedan?

Brabus SV12 R Biturbo 800: nejrychlejší sedan?

Pozadu však nechce zůstat ani ladičská společnost Lorinser, jež v porovnání s Brabusem sice není tak produktivní, ale ani její konstruktéři se „toho nebojí“. Stačí si vzpomenout třeba na přestavby Mercedes-Benz S500, o více než metr prodloužený sedan Mercedes-Benz E-Class, ale také na malý (ale divoký) Smart Lorisner ForTwo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes S600 prošel u Lorinseru důkladnou přestavbou

Nyní ale Lorinser přijíždí se zcela novou S-Class, jež svým výkonem podle všeho překonává i výše zmíněný extrémní projekt Brabus 800. Plné jméno tohoto vozu zní Lorinser S70 6.0 V12 Bi-Turbo, takže je celkem jasné, co lze očekávat pod kapotou. Ano, skrývá se tam vidlicový dvanáctiválec M275 s objemem rovných šesti litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Srdcem modifikací je motor posílený na 805 koní

U Lorinseru prošel tento agregát sérií modifikací, mezi které patří hlavně větší turbodmychadla, upravené sací a výfukové trakty, nové vačkové hřídele a pochopitelně také nová řídicí jednotka. Díky tomu motor dosahuje výkonu 805 koní (592 kW) a točivého momentu 1 270 Nm, což je o 5 koní, resp. 170 Nm více než u Brabusu. A to z objemu o 0,3 l nižšího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je přečalouněn, jinak zde zůstalo prakticky vše při starém

Lorinser S70 6.0 V12 Bi-Turbo může mít dle přání zákazníka nejvyšší rychlost omezenu na 300, nebo 330 km/h. Zvenčí si na voze všimneme poměrně rozsáhlé sady aerodynamických úprav obsahující ventilované přední blatníky, nárazníky a opticky navazující prahové obklady. Zádi pak dominují difuzor a decentní spoiler nad zadním oknem. Za pozornost ještě stojí dvacetipalcové ráfky obouvající pneumatiky Yokohama Advan Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nápisy a emblémy Lorinser najdeme po celém interiéru

V interiéru se toho mnoho nezměnilo, ale úpravy zahrnují čalounění sedadel perforovanou kůží Nappa, leskle černě lakované obklady, upravený přístrojový štít nebo emblémy Lorinseru vtištěné do hlavových opěrek a volantu.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lorinser S70 6.0
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků