Mercedes-Benz S65 AMG: vrchol nové třídy S oficiálně

Mercedes-Benz završil modernizaci svých velkých řad představením prestižních sedanů S63 a S65 s obligátním přívlastkem AMG.

Novinky s úctyhodnou formulí AMG ve jméně vychází z právě faceliftované řady sedanů S, kterou vám představujeme na níže přiložených snímcích. Oba modely nabízí komfort jízdy luxusní limuzíny, jízdní výkony supersportovního vozu a sebevědomý vzhled, jemuž odolají snad jen lidé s vadou zraku. Také tyto prestižní verze podstoupily dílčí modernizaci ve všech ohledech. Na vozech S63 a S65 AMG najdeme širokou paletu světelných zdrojů v podobě soustav LED, z nichž jsou složeny mlhovky, zadní světlomety i světla pro denní svícení, jež svoji intenzitu regulují podle síly slunečního svitu. Uvnitř najdeme obvyklou škálu pravého dřeva, kvalitních plastů a kožených obkladů, to vše v decentních a promyšlených barevných kombinacích.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po odklopení kapot obou modelů se nám naskytne podobný pohled jako majitelům vozů z dosavadní generace před faceliftem, a pravdou je, že pohonné jednotky doznaly jen velmi drobných změn. S63 AMG, slabší z obou vozů, bude poháněn vidlicovým osmiválcem s objemem 6,2 l, jenž je naladěn na výkon 518 koní. Dvanáctiválec verze S65 pak z objemu „jen“ rovných šesti litrů nabídne výkon 604 koní a točivý moment přesně 1 000 Nm. Proto nepřekvapí, že se typ S65 AMG bude muset spokojit s bytelnou pětistupňovou rychlostní skříní, zatímco Mercedes-Benz S63 AMG disponuje sedistupňovou, rovněž automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Taktéž jízdní výkony zůstaly beze změn. S63 tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a S65 již za 4,4 s, přičemž nejvyšší rychlost je samozřejmě omezena na obligátních 250 km/h. Drobné úpravy na pohonné jednotce a celém voze však přinesly snížení emisí a spotřeby paliva v kombinovaném režimu o zanedbatelná a jen ztěží zaznamenatelná 3 %. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz S65 AMG
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz S Class 2010 
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků