Mercedes-Benz S65 AMG: vrchol nové třídy S oficiálně

Mercedes-Benz završil modernizaci svých velkých řad představením prestižních sedanů S63 a S65 s obligátním přívlastkem AMG.

Novinky s úctyhodnou formulí AMG ve jméně vychází z právě faceliftované řady sedanů S, kterou vám představujeme na níže přiložených snímcích. Oba modely nabízí komfort jízdy luxusní limuzíny, jízdní výkony supersportovního vozu a sebevědomý vzhled, jemuž odolají snad jen lidé s vadou zraku. Také tyto prestižní verze podstoupily dílčí modernizaci ve všech ohledech. Na vozech S63 a S65 AMG najdeme širokou paletu světelných zdrojů v podobě soustav LED, z nichž jsou složeny mlhovky, zadní světlomety i světla pro denní svícení, jež svoji intenzitu regulují podle síly slunečního svitu. Uvnitř najdeme obvyklou škálu pravého dřeva, kvalitních plastů a kožených obkladů, to vše v decentních a promyšlených barevných kombinacích.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po odklopení kapot obou modelů se nám naskytne podobný pohled jako majitelům vozů z dosavadní generace před faceliftem, a pravdou je, že pohonné jednotky doznaly jen velmi drobných změn. S63 AMG, slabší z obou vozů, bude poháněn vidlicovým osmiválcem s objemem 6,2 l, jenž je naladěn na výkon 518 koní. Dvanáctiválec verze S65 pak z objemu „jen“ rovných šesti litrů nabídne výkon 604 koní a točivý moment přesně 1 000 Nm. Proto nepřekvapí, že se typ S65 AMG bude muset spokojit s bytelnou pětistupňovou rychlostní skříní, zatímco Mercedes-Benz S63 AMG disponuje sedistupňovou, rovněž automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Taktéž jízdní výkony zůstaly beze změn. S63 tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a S65 již za 4,4 s, přičemž nejvyšší rychlost je samozřejmě omezena na obligátních 250 km/h. Drobné úpravy na pohonné jednotce a celém voze však přinesly snížení emisí a spotřeby paliva v kombinovaném režimu o zanedbatelná a jen ztěží zaznamenatelná 3 %. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz S65 AMG
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz S Class 2010 
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků