Mercedes-Benz S65 AMG: špičkový dvanáctiválec pojede za 11,9 l/100 km

Automobilka Mercedes-Benz zveřejnila podrobnosti ke svému nejdražšímu provedení velkého sedanu třídy S.

O přípravách sportovně laděného dvanáctiválce s tradičním označením Mercedes-Benz S65 AMG jsme vás předběžně informovali již počátkem srpna, teprve nyní ale můžeme být konkrétnější. Špičková verze přichází teprve čtyři roky po svém předchůdci a světovou výstavní premiéru si odbude na blížících se autosalonech v Los Angeles a Tokiu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy S65 AMG budou vznikat u AMG v Affalterbachu s výrazným podílem ruční práce

Vzhled vozu nepřináší žádná překvapení a do značné míry vychází ze slabšího provedení Mercedes-Benz S63 AMG představeného letos v červenci. Připravte se na impozantní vzhled ohromné karoserie s agresivně střiženým předním nárazníkem a řadou chromovaných ozdobných prvků. To skutečně nejpůsobivější se ale skrývá pod přední kapotou.

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

Tam se nachází vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,0 l, dvojicí turbodmychadel a výkonem 630 koní (463 kW) v rozmezí 4 800 až 5 400 ot./min., což přibližně odpovídá našim dosavadním odhadům. Nejvyšší točivý moment rovných 1 000 Nm je k dispozici od 2 300 do 4 300 ot./min. Výrobce tvrdí, že nový S65 AMG je „světově nejhospodárnějším výkonným cestovním dvanáctiválcem“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S65 AMG: impozantní v každém ohledu

Na tento robustní agregát navazuje známá sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC, s níž vůz spolehlivě dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,3 s. Průměrná spotřeba má přitom činit 11,9 l/100 km, emise CO2 pak 279 g/km. Standardem jsou dvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. S ohledem na výkony motoru a hmotnost vozu lze připlatit za posílenou brzdovou soustavu s uhlíko-keramickými kotouči.

Mercedes-Benz S63 a S65 AMG ve všech detailech

Mercedes-Benz S63 a S65 AMG ve všech detailech

Samozřejmostí je artilerie komfortních a bezpečnostních elektronických soustav včetně speciálně naprogramovaného ESP aktivně upravujícího chování vozu v zatáčkách selektivním přibrzďováním kol. Vůz bude k dispozici výhradně s prodlouženým rozvorem náprav a jeho cena začíná v Německu na 232 050 eurech včetně daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S65 AMG
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

včera | Vladimír Kadera | 49 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků