Mercedes-Benz S65 AMG: špičkový dvanáctiválec pojede za 11,9 l/100 km

Automobilka Mercedes-Benz zveřejnila podrobnosti ke svému nejdražšímu provedení velkého sedanu třídy S.

O přípravách sportovně laděného dvanáctiválce s tradičním označením Mercedes-Benz S65 AMG jsme vás předběžně informovali již počátkem srpna, teprve nyní ale můžeme být konkrétnější. Špičková verze přichází teprve čtyři roky po svém předchůdci a světovou výstavní premiéru si odbude na blížících se autosalonech v Los Angeles a Tokiu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy S65 AMG budou vznikat u AMG v Affalterbachu s výrazným podílem ruční práce

Vzhled vozu nepřináší žádná překvapení a do značné míry vychází ze slabšího provedení Mercedes-Benz S63 AMG představeného letos v červenci. Připravte se na impozantní vzhled ohromné karoserie s agresivně střiženým předním nárazníkem a řadou chromovaných ozdobných prvků. To skutečně nejpůsobivější se ale skrývá pod přední kapotou.

Premiéry | Sportovní auta | Technika | Ceny | Mercedes-Benz | Fascinace

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

Tam se nachází vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,0 l, dvojicí turbodmychadel a výkonem 630 koní (463 kW) v rozmezí 4 800 až 5 400 ot./min., což přibližně odpovídá našim dosavadním odhadům. Nejvyšší točivý moment rovných 1 000 Nm je k dispozici od 2 300 do 4 300 ot./min. Výrobce tvrdí, že nový S65 AMG je „světově nejhospodárnějším výkonným cestovním dvanáctiválcem“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S65 AMG: impozantní v každém ohledu

Na tento robustní agregát navazuje známá sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC, s níž vůz spolehlivě dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,3 s. Průměrná spotřeba má přitom činit 11,9 l/100 km, emise CO2 pak 279 g/km. Standardem jsou dvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. S ohledem na výkony motoru a hmotnost vozu lze připlatit za posílenou brzdovou soustavu s uhlíko-keramickými kotouči.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S63 a S65 AMG ve všech detailech

Samozřejmostí je artilerie komfortních a bezpečnostních elektronických soustav včetně speciálně naprogramovaného ESP aktivně upravujícího chování vozu v zatáčkách selektivním přibrzďováním kol. Vůz bude k dispozici výhradně s prodlouženým rozvorem náprav a jeho cena začíná v Německu na 232 050 eurech včetně daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S65 AMG
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků