Mercedes-Benz: S63 AMG s novým motorem

Mercedes-Benz představuje model S63 AMG osazený zcela novým osmiválcem. Už nemá 6 litrů, ale jen 5,5 a dvojité přeplňování.

Mimořádně úspěšný, dnes až legendární atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,3 l v uplynulých letech poháněl celou řadu prestižních vozů značky Mercedes-Benz, ale doba pokročila a je čas ke střídání.

Na jeho místo nyní nastupuje zcela nová jendotka s objemem 5,5 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, jež je výkonnější, ale pochopitelně především podstatně papírově hospodárnější, údajně až o 25 % v porovonání se stávající verzí S63 AMG. Kombinována bude s novou sedmistupňovou převodovkou SpeedShift MCT.

První aplikací tohoto pohonného ústrojí se stává sedan S63 AMG, pravděpodobně bychom jej čekali spíše pod kapotou vyloženě sportovního dvoudvéřového stroje, ale novinka má být poctou modelu 300 SEL 6.8 AMG z roku 1971.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento osmiválec s přímým vstřikováním benzínu bude dostupný ve dvojím výkonovém odladění. Slabší provedení má dávat 544 koní (400 kW) a točivý moment 800 Nm v rozmezí od 2 000 do 4 500 ot./min., zatímco to výkonnější se pochlubí hodnotami 571 koní (420 kW) a 900 Nm od 2 500 do 3 750 ot./min. Dosavadní Mercedes-Benz S63 AMG s atmosféricky plněným osmiválcem přitom dosahoval výkonu 525 koní a točivého momentu 630 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz s nostalgickým označením S63 AMG a novým motorem je kromě zmíněné převodovky SpeedShift MCT doplněn soustavou Start-Stop, jež napomůže tomu, že nový vůz bude dosahovat průměrné papírové spotřeby paliva v kombinovaném cyklu 10,5 l/100 km (dosavadní provedení S63 AMG přitom vykazovalo hodnotu 14,4 l/100 km), v reálu ale u takového vozu bude leda na obtíž. Podobně markantně klesly též papírové emise CO2, jejichž průměrná hodnota 246 g/km znamená snížení o 28,5 %. Otázkou ovšem zůstává, jak velká bude spotřeba a tedy i emise CO2 turbomotoru při očekávatelné vyšší zátěži - bylo by velkým překvapením, pakliže by nebyly alespoň o 28,5 % vyšší než dosud....

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový sedan, jenž svými rozměry budí respekt, zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Příplatek za sadu AMG Performance uživateli přinese snížení doby potřebné k akceleraci na 4,4 s a posunutí omezovače rychlosti až na 300 km/h. Jen pro porovnání, stávající S63 AMG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s, zatímco nejsilnější verze S65 AMG poháněná šestilitrovým dvanáctiválcem s dvojitým přeplňováním, výkonem 612 koní (448 kW) a točivým momentem 1 000 Nm dosáhne rychlosti 100 km/h za 4,4 s.

Nový osmiválec 5,5 l AMG oslaví premiéru v pospaném voze S63 AMG koncem letošního roku a další jím osazené modely mají záhy následovat. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S63 AMG 2011
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků