Mercedes-Benz S63 a S65 AMG ve všech detailech

Nabízí komfort limuzíny, výkony supersportu a nepřehlédnutelný vzhled. Přesně taková jsou dvojčata S63 a S65 AMG od Mercedesu.

O obou novinkách Mercedesu z divize AMG jsme vás předběžně informovali již na tomto místě, nyní vám můžeme oba vozy představit ve všech podrobnostech.

Oba modely mají zaděláno na úspěch mezi specifickou klientelou, na appealu mu nyní přidávají decentní změny. Zvenčí se oba nové modely vyznačují sadami LED, z nichž sestávají nejen zadní sdružené světlomety, ale také přední mlhovky a výkonná světla pro denní svícení, jež jsou oproti novému modelu řady E rovná. Uvnitř očekávejte decentní barevné kombinace a typickou sestavu luxusních materiálů. Ty sestávají zejména z pravého dřeva, kůže a kvalitních plastů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S63 AMG

Zásadní rozdíly najdeme pod kapotami obou modelů. „Slabší“ provedení S63 AMG disponuje osmiválcem s objemem 6,2 l, jenž dává nejvyšší výkon 518 koní (386 kW) a točivý moment u něj vrcholí hodnotou 630 Nm. Pro milovníky pravých plnokrevníků je připraven model S65, jenž pod svojí robustní kapotou hostí vidlicový dvanáctiválec. Ačkoli má zdvihový objem „pouhých“ 6,0 l, ohromí nejen svým výkonem 604 koní (450 kW), ale především točivým momentem rovných 1 000 Nm. Oba typy mají poháněna kola zadní nápravy, Mercedes S63 je osazen sedmistupňovou převodovkou, zatímco dvanáctiválec se vzhledem ke svému enromnímu „krouťáku“ musí spokojit s konvenčním pětistupňovým automatickým ústrojím.

Mercedes-Benz S63 AMG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a jeho výkonnější parťák tento sprint absolvuje o 0,2 s dříve, maximální rychlost sourozenců je elektronicky omezena na 250 km/h. V porovnání s dosavadními verzemi se výkonové parametry obou jednotek nezměnily, úpravy však údajně přinášejí snížení spotřeby a emisí o 3 %. Což ovšem zhýralý zájemce o tyto vozy zřejmě až tak úplně nedocení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz S65 AMG

Na první pohled jsou oba popisované modely velmi podobné, možná postřehnete alespoň rozdíly v použitých litých ráfcích AMG. Typ S63 disponuje vícepaprskovým vzhledem a průměrem 19 a S65 má kola s pěti zdvojenými paprsky a průměrem 20 palců. Nově se v těchto modelech objevují například stabilizace následků bočního větru, aktivní řízení nebo adaptivní brzdový systém.

Mercedes S63 startuje s cenou 115 700 Euro, za prodloužený rozvor se připlácí 6 000 Euro. A dvanáctiválec? Ten můžete mít za 185 900 Euro.

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků