Mercedes-Benz S600: vlajková loď přijíždí s 530 koňmi a 830 Nm

Nejluxusnější provedení špičkové řady Mercedes-Benz třídy S (W222) je zde. Nepojede ale tolik co S 63 AMG či S 65 AMG…
Mercedes-Benz S600: vlajková loď přijíždí s 530 koňmi a 830 Nm

Už loni v létě jsme pro vás shrnuli všechny dostupné údaje k luxusní verzi nové řady Mercedes-Benz třídy S (W222). Od té doby se toho ale hodně událo, a tak jsme vám již mohli ve všech detailech představit sportovně střižený osmiválec Mercedes-Benz S 63 AMG i dvanáctiválec Mercedes-Benz S 65 AMG. Na pořad dne nyní přichází luxusní Mercedes-Benz S600, jenž bude oficiálně představen už za týden na autosalonu v Detroitu.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Nebereme-li v potaz připravovaný S600 Pullman, jenž ale na trhu zastoupí spíše „zaříznutou“ značku Maybach, zaujme roli nejluxusnějšího mercedesu právě model S 600. Připomeňme, že připojené snímky pocházejí z odtajněné oficiální brožury, v níž se objevila také tabulka základních technických údajů. Z uvedených informací je dobře patrné, že vozy S 600 se budou od „civilních“ verzí S 300 a S 400 Hybrid na první pohled lišit pouze emblémy S600 a V12 a dvěma páry koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S 600 na prvních fotografiích

Nový, na luxus zaměřený model Mercedes-Benz S 600 bude poháněn podobným motorem, jako vrcholný S 65 AMG. Půjde tedy o dvojnásobně přeplňovaný dvanáctiválec s objemem 5 980 ccm, výkonem 530 koní (390 kW) v rozmezí 4 900 až 5 300 ot./min. a točivým momentem 830 Nm od 1 900 do 4 000 ot./min., což znamená hodnoty o 100 koní, resp. 170 Nm nižší než u verze S 65 AMG.

Mercedes-Benz S65 AMG: špičkový dvanáctiválec pojede za 11,9 l/100 km

Mercedes-Benz S65 AMG: špičkový dvanáctiválec pojede za 11,9 l/100 km

S 600 bude ale oproti S 65 AMG zároveň o 65 kg lehčí, takže rozdíl ve zrychlení z 0 na 100 km/h není nijak dramatický (4,6 vs. 4,3 s), navíc nejvyšší rychlost je omezena na shodných 250 km/h. Mercedes-Benz S 600 přitom vykáže průměrnou spotřebu 11,3 l/100 km, takže bude o 0,6 l/100 km hospodárnější než S 65 AMG. Na rozdíl od verzí S 63 AMG a S 65 AMG bude nový Mercedes-Benz S 600 osazen převodovkou 7G-Tronic Plus namísto skříně AMG Speedshift MCT 7.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků