Mercedes-Benz S500 Hybrid: 3,2 l/100 km

Mercedes ve Frankfurtu vystavil i svůj hybrid na bázi velkého sedanu S. Jde zatím o studii, ale k výrobě nemá nikterak daleko.

V rámci programu BlueEfficiency představuje Mercedes-Benz studii rychlého sedanu s nízkou spotřebou benzínu a názvem Vision S500 Plug-in Hybrid.

Základem pohonné soustavy vozu jsou zážehový vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l a pokrokové li-ionové akumulátory s kapacitou více než 10 kWh. Vestavěný elektromotor má výkon 60 koní (44 kW) a velký sedan S500 je s ním schopen na čistě elektrický pohon ujet vzdálenost 30 km. Když zásoba energie v bateriích začne klesat, hybridní modul nastartuje spalovací agregát. Detaily zatím neznáme, ale výrobce slibuje akceleraci z klidu na 100 km/h za 5,5 s a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h, čili hodnoty plně srovnatelné s čistě benzínovým, sériovým provedením S500.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes dále uvádí, že tento prototyp dosahuje kombinované průměrné spotřeby jen 3,2 l/100 km a spokojí se s produkcí CO2 o hmotnosti 74 g/km jízdy. A tyto hodnoty s přehledem překonávají i glorifikovaný vůz Fisker Karma, jenž se vyznačuje parametry 3,5 l/100 km, resp. 83 g/km.

Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a šéf značky Mercedes-Benz, o novince tvrdí: „Vision S500 Hybrid je milníkem na naší cestě k automobilům s nulovými emisemi (ano, teď již stačí jen dořešit „detail“, a sice jak generátor ekologicky roztáčet, pozn. red.). Je to luxusní a bezpečný sedan S, jenž poskytuje skvělé jízdní výkony, ale zároveň spotřebuje méně paliva než současné kompakty (ale i současné „ekologické“ hybridy, pozn. red.). To vše dohromady ukazuje, že naše prestižní modely dokáží kombinovat vášeň pro jízdu s odpovědností k životnímu prostředí.“ Zetche zároveň připouští, že použitá technologie není ještě zralá pro běžnou výrobu, ale Dr. Thomas Weber, zodpovědný v Sindelfingenu za vývoj, dodává, že se s ní setkáme pravděpodobně již v další generaci sériové řady S.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý elektromotor je podobný tomu, s nímž jsme se již setkali v provedení S400 Hybrid, ale je takřka trojnásobně výkonný. Díky jeho kompaktním rozměrům se jej podařilo bez potíží vestavět přímo do náběhu sedmistupňové automatické převodovky 7G-tronic, takže kvůli němu nebylo třeba nijak omezovat prostor pro posádku. Dosti rozměrný akumulátor však nalezl své místo v přední části zavazadelníku, čímž sice snižuje jeho objem, ale přispívá k optimálnímu rozložení hotnosti mezi nápravy, objem palivové nádrže navíc zůstal zachován. V případě již zmíněného typu S400 Hybrid se konstruktérům podařilo akumulátor o rozměrech srovnatelných s běžnou autobaterií vměstnat do motorového prostoru, je však třeba dodat, že akumulátor Visionu S500 dosahuje více než desetinásobné kapacity.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků