Mercedes-Benz S320 CDi BlueEfficiency: velký a šetrný

Do rodiny úsporných Mercedesů s přívlastkem BlueEfficiency se nejnověji přidává i vlajková loď této Stuttgartské automobilky. Nový název značící úspornost ponese verze poháněná vznětovým šestiválcem 320CDi, který z pohledu spotřeby ale i ceny vypadá velice zajímavě.

Udávaná kombinovaná spotřeba činí 7,6 l/100 km, což je oproti běžné verzi zlepšení v průměru o 0,8 l. Dobrou zprávou je, že spotřeba a vylučované emise jsou jedinými hodnotami, které se změnily, výkon a maximální točivý moment totiž zůstaly stejné jako u „neekologické verze“. Šestiválec tedy disponuje výkonem 173 kW/235 koní a maximálním točivým momentem 540 Nm.

Snížení spotřeby a emisí docílili technici přes změnu převodů sedmistupňové automatické převodovky, instalaci úsporného posilovače řízení a použitím 17-ti palcových pneumatik s nižším valivým odporem. Nejlepší informací však je, že tato verze v nabídce zřejmě nahradí tu stávající, přičemž cena (v Německu 70 865 eur) zůstane stejná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S320 CDi BlueEfficiency
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků