Mercedes-Benz S320 CDi BlueEfficiency: velký a šetrný

Mercedes-Benz S320 CDi BlueEfficiency: velký a šetrný

Do rodiny úsporných Mercedesů s přívlastkem BlueEfficiency se nejnověji přidává i vlajková loď této Stuttgartské automobilky. Nový název značící úspornost ponese verze poháněná vznětovým šestiválcem 320CDi, který z pohledu spotřeby ale i ceny vypadá velice zajímavě.

Udávaná kombinovaná spotřeba činí 7,6 l/100 km, což je oproti běžné verzi zlepšení v průměru o 0,8 l. Dobrou zprávou je, že spotřeba a vylučované emise jsou jedinými hodnotami, které se změnily, výkon a maximální točivý moment totiž zůstaly stejné jako u „neekologické verze“. Šestiválec tedy disponuje výkonem 173 kW/235 koní a maximálním točivým momentem 540 Nm.

Snížení spotřeby a emisí docílili technici přes změnu převodů sedmistupňové automatické převodovky, instalaci úsporného posilovače řízení a použitím 17-ti palcových pneumatik s nižším valivým odporem. Nejlepší informací však je, že tato verze v nabídce zřejmě nahradí tu stávající, přičemž cena (v Německu 70 865 eur) zůstane stejná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S320 CDi BlueEfficiency
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků