Mercedes-Benz S320 CDi BlueEfficiency: velký a šetrný

Do rodiny úsporných Mercedesů s přívlastkem BlueEfficiency se nejnověji přidává i vlajková loď této Stuttgartské automobilky. Nový název značící úspornost ponese verze poháněná vznětovým šestiválcem 320CDi, který z pohledu spotřeby ale i ceny vypadá velice zajímavě.

Udávaná kombinovaná spotřeba činí 7,6 l/100 km, což je oproti běžné verzi zlepšení v průměru o 0,8 l. Dobrou zprávou je, že spotřeba a vylučované emise jsou jedinými hodnotami, které se změnily, výkon a maximální točivý moment totiž zůstaly stejné jako u „neekologické verze“. Šestiválec tedy disponuje výkonem 173 kW/235 koní a maximálním točivým momentem 540 Nm.

Snížení spotřeby a emisí docílili technici přes změnu převodů sedmistupňové automatické převodovky, instalaci úsporného posilovače řízení a použitím 17-ti palcových pneumatik s nižším valivým odporem. Nejlepší informací však je, že tato verze v nabídce zřejmě nahradí tu stávající, přičemž cena (v Německu 70 865 eur) zůstane stejná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S320 CDi BlueEfficiency
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků