Mercedes-Benz S220 CDI hybrid, luxus se spotřebou kompaktu

Německý výrobce luxusních vozu chce již na frankfurtském autosalonu v září letošního roku představit studii luxusní limuzíny třídy S, která bude dosahovat nebývale malé kombinované spotřeby 6,6 l na 100 km a zároveň bude plnit emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost až v roce 2014.

Mercedes pod velkou přední kapotu nasadí poměrně malý čtyřválec, který je znám z modelu E 220 CDI. Naftový agregát bude disponovat díky dvojitému přeplňování výkonu 150 kW (204 k) a navíc motor bude doplněn o malou hybridní jednotku s klasickým elektromotorem.

Hybridní systém ovšem nebude u tohoto modelu nijak dominantní a půjde jen doplněk ke speciálně vyladěnému naftovému motoru. Dvojité přeplňování pak má zajistit velmi příjemnou charakteristiku průběhu točivého momentu a navíc dodá dostatek dynamiky i bez nutnosti velkého vytáčení, což opět sníží spotřebu.

Tento vůz by pak měl v kombinovaném cyklu dosahovat spotřeby jen 6,6 l na 100 km, což je ještě méně, než ve výrazně menším E 220 CDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S v úpravě Lorinser

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků