Mercedes-Benz S124 (1985): kombík, který změnil dějiny

17 komentářů

dakq
13. ledna • 19:57

Ach jo......to byla ještě auta,, poctiva,vkusna řidičská a nesmrtelna....a tak to mělo zustat..Zlata era MB 124 ,,A6 C4,jak byli v dizlu,nic je do dneška nepřekonalo.....Leda tak tfarem..B-]

Fero
12. ledna • 10:37

tak slabo napisany clanok, neuplne informacie. ale je fajn, ze sa taketo auta pripominaju

Zelí
11. ledna • 16:46

Mercedes nebyl žádný novátor, jenom reagoval na to, že se ve třídě služebáků dostal tzv. pod tlak. V roce 1981 se začal vyrábět passat jako kombi a byl velmi úspěšný. Byl zacílen jako služebák a firemní zákazníci ho kupovali. Mercedes správně zareagoval na situaci a s několikaletým časovým odstupem nezbytným pro vývoj a zavedení výroby představil své konkurenční kombi. Nechtěl o zákazníky, kteří měli evidentně o kombi zájem, přijít. Trh s automobily je potřeba vidět celý, nejen ze zúženého pohledu na jakousi fiktivní prémiovou třídu.

Petr
11. ledna • 21:03

to musí být provokace, protože takové hovado nemůže být skutečné

Rodin
11. ledna • 17:56

Tentokrat jsi v boji proti BMW a Mercedesu jeste vic vedle, nez obvykle, pritom stacilo ten clanek precist. S124 totiz jen nahrazovalo W123T, ktery se delal od roku 1977...

k.ik
11. ledna • 16:42

zadní sedačky v kufru měla i R21 Nevada

puk123
12. ledna • 8:38
Dan
11. ledna • 14:32

Kdo neměl,neřídil ani se nesvezl ať mlčí nejlepší auto co jsem měl :)bohužel nemám jinou fotku tohoto úžasného vozu než tu upravovanou tatíkem v malování cca 200let b.c. :)
https://www.facebook.com/photo.php...

Mr. F
11. ledna • 13:11

Jenom jeste ty objemy zavazadelniku si upravte... Bud posunte desetinnou carku nebo misto litru pouzijte metry krychlove... Jinak to vypada, ze se do obriho zavazadelniku stezi vesla mala PET lahev... :D

stargazer
11. ledna • 12:34

Řada 124 byl vynikající a mimořádně podařený vůz. Byl to díky úrovně techniky a kvality zpracování "Der letzte echte Mercedes".
Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Jezdil jsem pár let v sedanu (W 124) E-230 s automatem, r.v.1987, spotřeba 10l, super svezení, žádný rez, uvnitř jak nový, provozně nul problemo. A jen lituji, že jsem si tehdy nepořídil raději Combi neboli T-Modell. Někde jsem četl, že Němci kupují v 80% případů E-class v Combi-verzi. Je to mnohem užitečnější.

jiří
11. ledna • 10:17

jeste bych rád doplnil, že kombi modely měly standardně elektrické dovírání pátých dveří.taky se u tohoto modelu musela přesunout nádrž pod auto, která je u všech ostatních modelů mezi zadníma sedačkama a kufrem.

jiří
11. ledna • 10:09

(200 T, 230 TE a 300 TE) a tři vznětové (200 TD, 250 TD a 300 TD Turbo Více na: http://www.autorevue.cz/mercedes-benz-s124-1985-k... ... Článek fajn, jen bych měl malou informaci k tomu označění a motorům.
Písměnko T označuje kombík, takže každé kombi má vzadu TE nebo TD.
E znamená benzínový model, D dieslový. Takže žádné označení výbavy, jak máte v tabulce.No a co se motorů týká. Pokud pominu faceliftovou řadu E tak u benzínu se dával ještě 300-24, u dieselu celý výčet - 200D, 250D, 250DT, 300D, 300DT, 300D-24. (kde T je turbo).Díky za článek.

Lukas-e21
11. ledna • 14:39

Pokud pominu facelift, tak 300D 24V je blbost, neb tenhle motor prisel az do "E"cka,t.j. od posledniho faceliftu v roce '93

jiří
13. ledna • 10:30

jo, pravda, takovy drobny detail :)

Lukas-e21
15. ledna • 8:06

Stejne jako 250D 20V

Lukas-e21
15. ledna • 8:07

A obe verze mely mrizku v pravym blatniku jako turbo verze, kvuli "prehozenymu" sani pres hlavu na pravou stranu....

petrib
11. ledna • 9:20

Když si vzpomenu na nedávný test kombíků, tak si říkám: A pak že nejde udělat rovnou plochu >2m !

Doporučujeme

Články odjinud