Mercedes-Benz S podstoupil facelift. Má i nový řadový šestiválec

Vlajková loď značky s třícípou hvězdou ve znaku se sice zvenčí změnila pramálo. Nabídne ovšem množství nových technologií.

Nová čelní maska, nárazník připomínající dřívější verze AMG a uvnitř pak třeba tříramenný volant místo dřívějšího dvouramenného. To jsou vizuální proměny Mercedesu třídy S po faceliftu. Novinku výrobce ze Stuttgartu představil na čínském autosalonu v Šanghaji.

Mercedes se rozhodl ještě více dbát o to, abyste do cíle cesty dorazili svěží. Proto je teď k dispozici technologie Energizing Comfort Control, která propojuje klimatizaci, audiosystém i ambientní osvětlení s různými druhy masáží v sedačkách. Programů je celkem šest a délka každého z nich je deset minut.

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Systém autonomního řízení v tomto automobilu už pokročil natolik, že vůz má být sám schopen vykonat všechny potřebné úkony během jízdy po dálnici.

Z verze kupé a kabrioletu odvozených od třídy S pak modernizovaná limuzína přebírá také funkci pro omezení náklonů v zatáčkách. Zvládá to až o 2,65 stupně.

Novou pohonnou jednotkou pod kapotou je řadový šestiválec, který je přeplňován pomocí klasického turbodmychadla i elektrického kompresoru, Výkon přesahuje čtyři stovky koňských sil.

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Dále dostanou zákazníci na výběr šestiválcové třílitrové turbodiesely 350 a 400d, osmiválec naladěný na 469 koní a plug-in se zvětšenou baterií, a tím pádem prodlouženým dojezdem čistě na elektřinu na padesát kilometrů.

Komu nestačí ani to, pak si může ještě vybrat mezi verzemi S 63 nebo 65 AMG. Ve slabší z nich bude teď místo motoru s objemem 5,5 litru čtyřlitrový dvojnásobně přeplňovaný "čtyřlitr". 

Několik snímků modernizovaného provedení třídy S si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků