Mercedes-Benz S podstoupil facelift. Má i nový řadový šestiválec

Vlajková loď značky s třícípou hvězdou ve znaku se sice zvenčí změnila pramálo. Nabídne ovšem množství nových technologií.

Nová čelní maska, nárazník připomínající dřívější verze AMG a uvnitř pak třeba tříramenný volant místo dřívějšího dvouramenného. To jsou vizuální proměny Mercedesu třídy S po faceliftu. Novinku výrobce ze Stuttgartu představil na čínském autosalonu v Šanghaji.

Mercedes se rozhodl ještě více dbát o to, abyste do cíle cesty dorazili svěží. Proto je teď k dispozici technologie Energizing Comfort Control, která propojuje klimatizaci, audiosystém i ambientní osvětlení s různými druhy masáží v sedačkách. Programů je celkem šest a délka každého z nich je deset minut.

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Systém autonomního řízení v tomto automobilu už pokročil natolik, že vůz má být sám schopen vykonat všechny potřebné úkony během jízdy po dálnici.

Z verze kupé a kabrioletu odvozených od třídy S pak modernizovaná limuzína přebírá také funkci pro omezení náklonů v zatáčkách. Zvládá to až o 2,65 stupně.

Novou pohonnou jednotkou pod kapotou je řadový šestiválec, který je přeplňován pomocí klasického turbodmychadla i elektrického kompresoru, Výkon přesahuje čtyři stovky koňských sil.

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Dále dostanou zákazníci na výběr šestiválcové třílitrové turbodiesely 350 a 400d, osmiválec naladěný na 469 koní a plug-in se zvětšenou baterií, a tím pádem prodlouženým dojezdem čistě na elektřinu na padesát kilometrů.

Komu nestačí ani to, pak si může ještě vybrat mezi verzemi S 63 nebo 65 AMG. Ve slabší z nich bude teď místo motoru s objemem 5,5 litru čtyřlitrový dvojnásobně přeplňovaný "čtyřlitr". 

Několik snímků modernizovaného provedení třídy S si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků