Mercedes-Benz S podstoupil facelift. Má i nový řadový šestiválec

Vlajková loď značky s třícípou hvězdou ve znaku se sice zvenčí změnila pramálo. Nabídne ovšem množství nových technologií.

Nová čelní maska, nárazník připomínající dřívější verze AMG a uvnitř pak třeba tříramenný volant místo dřívějšího dvouramenného. To jsou vizuální proměny Mercedesu třídy S po faceliftu. Novinku výrobce ze Stuttgartu představil na čínském autosalonu v Šanghaji.

Mercedes se rozhodl ještě více dbát o to, abyste do cíle cesty dorazili svěží. Proto je teď k dispozici technologie Energizing Comfort Control, která propojuje klimatizaci, audiosystém i ambientní osvětlení s různými druhy masáží v sedačkách. Programů je celkem šest a délka každého z nich je deset minut.

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Systém autonomního řízení v tomto automobilu už pokročil natolik, že vůz má být sám schopen vykonat všechny potřebné úkony během jízdy po dálnici.

Z verze kupé a kabrioletu odvozených od třídy S pak modernizovaná limuzína přebírá také funkci pro omezení náklonů v zatáčkách. Zvládá to až o 2,65 stupně.

Novou pohonnou jednotkou pod kapotou je řadový šestiválec, který je přeplňován pomocí klasického turbodmychadla i elektrického kompresoru, Výkon přesahuje čtyři stovky koňských sil.

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Dále dostanou zákazníci na výběr šestiválcové třílitrové turbodiesely 350 a 400d, osmiválec naladěný na 469 koní a plug-in se zvětšenou baterií, a tím pádem prodlouženým dojezdem čistě na elektřinu na padesát kilometrů.

Komu nestačí ani to, pak si může ještě vybrat mezi verzemi S 63 nebo 65 AMG. Ve slabší z nich bude teď místo motoru s objemem 5,5 litru čtyřlitrový dvojnásobně přeplňovaný "čtyřlitr". 

Několik snímků modernizovaného provedení třídy S si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků