Mercedes-Benz S podstoupil facelift. Má i nový řadový šestiválec

Vlajková loď značky s třícípou hvězdou ve znaku se sice zvenčí změnila pramálo. Nabídne ovšem množství nových technologií.

Nová čelní maska, nárazník připomínající dřívější verze AMG a uvnitř pak třeba tříramenný volant místo dřívějšího dvouramenného. To jsou vizuální proměny Mercedesu třídy S po faceliftu. Novinku výrobce ze Stuttgartu představil na čínském autosalonu v Šanghaji.

Mercedes se rozhodl ještě více dbát o to, abyste do cíle cesty dorazili svěží. Proto je teď k dispozici technologie Energizing Comfort Control, která propojuje klimatizaci, audiosystém i ambientní osvětlení s různými druhy masáží v sedačkách. Programů je celkem šest a délka každého z nich je deset minut.

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Systém autonomního řízení v tomto automobilu už pokročil natolik, že vůz má být sám schopen vykonat všechny potřebné úkony během jízdy po dálnici.

Z verze kupé a kabrioletu odvozených od třídy S pak modernizovaná limuzína přebírá také funkci pro omezení náklonů v zatáčkách. Zvládá to až o 2,65 stupně.

Novou pohonnou jednotkou pod kapotou je řadový šestiválec, který je přeplňován pomocí klasického turbodmychadla i elektrického kompresoru, Výkon přesahuje čtyři stovky koňských sil.

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Dále dostanou zákazníci na výběr šestiválcové třílitrové turbodiesely 350 a 400d, osmiválec naladěný na 469 koní a plug-in se zvětšenou baterií, a tím pádem prodlouženým dojezdem čistě na elektřinu na padesát kilometrů.

Komu nestačí ani to, pak si může ještě vybrat mezi verzemi S 63 nebo 65 AMG. Ve slabší z nich bude teď místo motoru s objemem 5,5 litru čtyřlitrový dvojnásobně přeplňovaný "čtyřlitr". 

Několik snímků modernizovaného provedení třídy S si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků