Mercedes-Benz S-klasse: více luxusu a bezpečí

Německý Mercedes-Benz připravuje na příští rok novou generaci luxusního sedanu třídy S. Současný model už ve srovnání s konkurencí trochu zastarává, novinka to ale použitou technikou bez problému dožene. Těšíte se?
Mercedes-Benz S-klasse: více luxusu a bezpečí

Nynější generace Eska je na trhu již šestým rokem a úpěnlivě volá po nástupci, protože nemilosrdná konkurence nikdy nespí. Tovární označení nové třídy S je W221, její design dostane ostřejší kontury a hlavně předsazené víko zavazadlového prostoru; záď se bude trochu podobat Maybachu. Přední část vozu pak dostane osvěžující a jemně sportovní nádech.

Při „stavbě“ nové limuzíny stála v popředí především bezpečnost pro posádku, ale i pro chodce a další účastníky běžného provozu. Bezpečnostní systém obsahuje senzor identifikace objektů ve směru jízdy a posílá informace do vnitřního počítače, který každou situaci vyhodnocuje. Pokud nastane krize, systém automaticky zapojí do hry ESP a brzdy, předepne bezpečnostní pásy, posune sedačky do ideálních polohy a uzavře okna.

Jiný infračervený senzor bude spolupracovat s palubním displejem a přenášet na něj objekty a chodce na silnici mimo dosah světel za snížené viditelnosti - noční vidění. Dalším ochráncem je systém kontroly silničního značení, který by měl zabránit neúmyslným změnách jízdního pruhu, což má v dnešní době např. Citroen C4 či C5. V interiéru se kromě standardních hlavových, bočních a okenních airbagů dočkáme i vysoce účinných kolenních airbagů.

Motorizace bude také odlišná. Místo dosavadních tří ventilů na válec přechází postupně automobilka Mercedes na systém čtyř ventilů na válec, který je běžný u většiny výrobců. V základní nabídce nebude chybět motor o objemu 3.5 V6 a dále budou k dispozici 4.6 V8 a 5.5 V8. Později se počítá i s přeplňovanou verzí 5.5 V8, kdy standardní osmiválec dostane dvojici turbodmychadel.

Vrcholem motorizace bude zcela jistě dvanáctiválcový agregát o objemu 6.5 l ze sportovní divize AMG. Předpokládaný výkon bude 463 kW (630 k) a maximální kroutící moment se vyšplhá až na hranici 810 Nm. U naftové nabídky budou od počátku pouze dvě varianty: slabší 3.0 V6 a nový silnější 4.0 V8. Všechny modely dostanou sedmirychlostní převodovku 7G-Tronic. Standardně budou poháněna zadní kola, v příplatku si můžete pořídit i náhon na obě nápravy 4Matic.

S řízením vám bude pomáhat nejnovější generace ESP a ABS. Více hliníkových dílů zajistí, že hmotnost 1 735 kg dnešního základního modelu S350 zůstane téměř stejná. A (v souladu s tradicí) bude k dispozici standardní a prodloužený rozvor náprav, tedy verze Long. Na trh se nová S-klasse dostane koncem roku.

Špionážní fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto: © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto: © Pascal Piérart

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků