Mercedes-Benz S-klasse: více luxusu a bezpečí

Německý Mercedes-Benz připravuje na příští rok novou generaci luxusního sedanu třídy S. Současný model už ve srovnání s konkurencí trochu zastarává, novinka to ale použitou technikou bez problému dožene. Těšíte se?
Mercedes-Benz S-klasse: více luxusu a bezpečí

Nynější generace Eska je na trhu již šestým rokem a úpěnlivě volá po nástupci, protože nemilosrdná konkurence nikdy nespí. Tovární označení nové třídy S je W221, její design dostane ostřejší kontury a hlavně předsazené víko zavazadlového prostoru; záď se bude trochu podobat Maybachu. Přední část vozu pak dostane osvěžující a jemně sportovní nádech.

Při „stavbě“ nové limuzíny stála v popředí především bezpečnost pro posádku, ale i pro chodce a další účastníky běžného provozu. Bezpečnostní systém obsahuje senzor identifikace objektů ve směru jízdy a posílá informace do vnitřního počítače, který každou situaci vyhodnocuje. Pokud nastane krize, systém automaticky zapojí do hry ESP a brzdy, předepne bezpečnostní pásy, posune sedačky do ideálních polohy a uzavře okna.

Jiný infračervený senzor bude spolupracovat s palubním displejem a přenášet na něj objekty a chodce na silnici mimo dosah světel za snížené viditelnosti - noční vidění. Dalším ochráncem je systém kontroly silničního značení, který by měl zabránit neúmyslným změnách jízdního pruhu, což má v dnešní době např. Citroen C4 či C5. V interiéru se kromě standardních hlavových, bočních a okenních airbagů dočkáme i vysoce účinných kolenních airbagů.

Motorizace bude také odlišná. Místo dosavadních tří ventilů na válec přechází postupně automobilka Mercedes na systém čtyř ventilů na válec, který je běžný u většiny výrobců. V základní nabídce nebude chybět motor o objemu 3.5 V6 a dále budou k dispozici 4.6 V8 a 5.5 V8. Později se počítá i s přeplňovanou verzí 5.5 V8, kdy standardní osmiválec dostane dvojici turbodmychadel.

Vrcholem motorizace bude zcela jistě dvanáctiválcový agregát o objemu 6.5 l ze sportovní divize AMG. Předpokládaný výkon bude 463 kW (630 k) a maximální kroutící moment se vyšplhá až na hranici 810 Nm. U naftové nabídky budou od počátku pouze dvě varianty: slabší 3.0 V6 a nový silnější 4.0 V8. Všechny modely dostanou sedmirychlostní převodovku 7G-Tronic. Standardně budou poháněna zadní kola, v příplatku si můžete pořídit i náhon na obě nápravy 4Matic.

S řízením vám bude pomáhat nejnovější generace ESP a ABS. Více hliníkových dílů zajistí, že hmotnost 1 735 kg dnešního základního modelu S350 zůstane téměř stejná. A (v souladu s tradicí) bude k dispozici standardní a prodloužený rozvor náprav, tedy verze Long. Na trh se nová S-klasse dostane koncem roku.

Špionážní fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto: © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto: © Pascal Piérart

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků