Mercedes-Benz S-klasse: více luxusu a bezpečí

Německý Mercedes-Benz připravuje na příští rok novou generaci luxusního sedanu třídy S. Současný model už ve srovnání s konkurencí trochu zastarává, novinka to ale použitou technikou bez problému dožene. Těšíte se?
Mercedes-Benz S-klasse: více luxusu a bezpečí

Nynější generace Eska je na trhu již šestým rokem a úpěnlivě volá po nástupci, protože nemilosrdná konkurence nikdy nespí. Tovární označení nové třídy S je W221, její design dostane ostřejší kontury a hlavně předsazené víko zavazadlového prostoru; záď se bude trochu podobat Maybachu. Přední část vozu pak dostane osvěžující a jemně sportovní nádech.

Při „stavbě“ nové limuzíny stála v popředí především bezpečnost pro posádku, ale i pro chodce a další účastníky běžného provozu. Bezpečnostní systém obsahuje senzor identifikace objektů ve směru jízdy a posílá informace do vnitřního počítače, který každou situaci vyhodnocuje. Pokud nastane krize, systém automaticky zapojí do hry ESP a brzdy, předepne bezpečnostní pásy, posune sedačky do ideálních polohy a uzavře okna.

Jiný infračervený senzor bude spolupracovat s palubním displejem a přenášet na něj objekty a chodce na silnici mimo dosah světel za snížené viditelnosti - noční vidění. Dalším ochráncem je systém kontroly silničního značení, který by měl zabránit neúmyslným změnách jízdního pruhu, což má v dnešní době např. Citroen C4 či C5. V interiéru se kromě standardních hlavových, bočních a okenních airbagů dočkáme i vysoce účinných kolenních airbagů.

Motorizace bude také odlišná. Místo dosavadních tří ventilů na válec přechází postupně automobilka Mercedes na systém čtyř ventilů na válec, který je běžný u většiny výrobců. V základní nabídce nebude chybět motor o objemu 3.5 V6 a dále budou k dispozici 4.6 V8 a 5.5 V8. Později se počítá i s přeplňovanou verzí 5.5 V8, kdy standardní osmiválec dostane dvojici turbodmychadel.

Vrcholem motorizace bude zcela jistě dvanáctiválcový agregát o objemu 6.5 l ze sportovní divize AMG. Předpokládaný výkon bude 463 kW (630 k) a maximální kroutící moment se vyšplhá až na hranici 810 Nm. U naftové nabídky budou od počátku pouze dvě varianty: slabší 3.0 V6 a nový silnější 4.0 V8. Všechny modely dostanou sedmirychlostní převodovku 7G-Tronic. Standardně budou poháněna zadní kola, v příplatku si můžete pořídit i náhon na obě nápravy 4Matic.

S řízením vám bude pomáhat nejnovější generace ESP a ABS. Více hliníkových dílů zajistí, že hmotnost 1 735 kg dnešního základního modelu S350 zůstane téměř stejná. A (v souladu s tradicí) bude k dispozici standardní a prodloužený rozvor náprav, tedy verze Long. Na trh se nová S-klasse dostane koncem roku.

Špionážní fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto: © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto: © Pascal Piérart

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků