Německý Mercedes-Benz připravuje na příští rok novou generaci luxusního sedanu třídy S. Současný model už ve srovnání s konkurencí trochu zastarává, novinka to ale použitou technikou bez problému dožene. Těšíte se?
Nynější generace Eska je na trhu již šestým rokem a úpěnlivě volá po nástupci, protože nemilosrdná konkurence nikdy nespí. Tovární označení nové třídy S je W221, její design dostane ostřejší kontury a hlavně předsazené víko zavazadlového prostoru; záď se bude trochu podobat Maybachu. Přední část vozu pak dostane osvěžující a jemně sportovní nádech.
Při „stavbě“ nové limuzíny stála v popředí především bezpečnost pro posádku, ale i pro chodce a další účastníky běžného provozu. Bezpečnostní systém obsahuje senzor identifikace objektů ve směru jízdy a posílá informace do vnitřního počítače, který každou situaci vyhodnocuje. Pokud nastane krize, systém automaticky zapojí do hry ESP a brzdy, předepne bezpečnostní pásy, posune sedačky do ideálních polohy a uzavře okna.
Jiný infračervený senzor bude spolupracovat s palubním displejem a přenášet na něj objekty a chodce na silnici mimo dosah světel za snížené viditelnosti - noční vidění. Dalším ochráncem je systém kontroly silničního značení, který by měl zabránit neúmyslným změnách jízdního pruhu, což má v dnešní době např. Citroen C4 či C5. V interiéru se kromě standardních hlavových, bočních a okenních airbagů dočkáme i vysoce účinných kolenních airbagů.
Motorizace bude také odlišná. Místo dosavadních tří ventilů na válec přechází postupně automobilka Mercedes na systém čtyř ventilů na válec, který je běžný u většiny výrobců. V základní nabídce nebude chybět motor o objemu 3.5 V6 a dále budou k dispozici 4.6 V8 a 5.5 V8. Později se počítá i s přeplňovanou verzí 5.5 V8, kdy standardní osmiválec dostane dvojici turbodmychadel.
Vrcholem motorizace bude zcela jistě dvanáctiválcový agregát o objemu 6.5 l ze sportovní divize AMG. Předpokládaný výkon bude 463 kW (630 k) a maximální kroutící moment se vyšplhá až na hranici 810 Nm. U naftové nabídky budou od počátku pouze dvě varianty: slabší 3.0 V6 a nový silnější 4.0 V8. Všechny modely dostanou sedmirychlostní převodovku 7G-Tronic. Standardně budou poháněna zadní kola, v příplatku si můžete pořídit i náhon na obě nápravy 4Matic.
S řízením vám bude pomáhat nejnovější generace ESP a ABS. Více hliníkových dílů zajistí, že hmotnost 1 735 kg dnešního základního modelu S350 zůstane téměř stejná. A (v souladu s tradicí) bude k dispozici standardní a prodloužený rozvor náprav, tedy verze Long. Na trh se nová S-klasse dostane koncem roku.
Špionážní fotogalerie
Foto: © Automedia
Foto: © Pascal Piérart