Mercedes-Benz S-klasse: první oficiální fotografie

Mercedes-Benz představil první fotografie nové generace třídy S, luxusního vozu, který konkuruje např. Audi A8, BMW 7 či Jaguaru XJ. Novinka má větší rozměry, větší vnitřní prostor, nové motory a bude stejně jako starší model nabízena i v prodloužené verzi. (doplněno)
Mercedes-Benz S-klasse: první oficiální fotografie

Mercedes-Benz zveřejnil první fotografie nového Mercedes-Benzu třídy S; další studiové fotografie jsou k nalezení v internetových diskusích. Vzhled vozu není nikterak překvapující, byl totiž několikrát zachycen na špionážních fotografiích. V základní verzi bude Esko dlouhé 5 076 mm, prodloužený model bude měřit 5 206 mm - oproti současné generaci je to nárůst o 33, resp. 44 mm. Rozvor vzrostl o sedm, resp. osm centimetrů na 3 035, resp. 3 165 mm. O pár centimetrů se zvětšila šířka i výška, stejně tak je větší zavazadlový prostor; jeho objem se zvětšil o 60 l na 560 l.

Novinka bude na trh uvedena s motory S350 a S500 s výkony 200 a 285 kW (530 Nm, stovka za 5,4 s). Později (leden 2006) se přidá nafťák S320 CDI s výkonem 170 kW a krouťákem 540 Nm a pravděpodobně také čtyřlitrový nafťák V8 s výkonem 231 kW (model S420 CDI, premiéru bude mít motor ve třídě E). Vrcholovou verzí Eska pak bude S600 (leden 2006) s dvanáctiválcem o výkonu 380 kW a točivém momentu 830 Nm, nebude chybět ani S55 AMG s motorem 5.4 V8; chystá se také dvanáctivalcový nafťák s výkonem okolo 280 kW. Všechny motory jsou spojeny se sedmistupňovým automatem 7G-tronic, ve standardu je rovněž vzduchové odpružení Airmatic s možností snížení světlé výšky.

Mezi novinkami se ve výbavě objeví vylepšený brzdový systém Brake Assist Plus, který integruje elektronicky ovládanou parkovací brzdu a asistenta pro rozjezd do kopce, systém Pre-Safe, který vylepšuje šance přežití posádky při kolizi (nachystá vůz do „ideální pozice“ pro náraz), vylepšený adaptivní tempomat Distronic Plus, vylepšený parkovací asistent a konečně asistent nočního vidění na bázi infračerveného světla - díky němu jsou lidé vidět až 150 metrů před vozem.

Tip: Stáhněte si plakáty nového Mercedesu S-klasse.

Parametry

  • Délka: 5 076/5 206 mm
  • Šířka: 1 871 mm
  • Výška: 1 473 mm
  • Rozvor: 3 035/3 165 mm
  • Zavazadlový prostor: 560 l
  • Motory: S350 (200 kW), S500 (285 kW, 530 Nm), S600 (380 kW, 830 Nm), S320 CDI (170 kW, 540 Nm), S420 CDI (231 kW)

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků