Mercedes-Benz S-klasse: první oficiální fotografie

Mercedes-Benz představil první fotografie nové generace třídy S, luxusního vozu, který konkuruje např. Audi A8, BMW 7 či Jaguaru XJ. Novinka má větší rozměry, větší vnitřní prostor, nové motory a bude stejně jako starší model nabízena i v prodloužené verzi. (doplněno)
Mercedes-Benz S-klasse: první oficiální fotografie

Mercedes-Benz zveřejnil první fotografie nového Mercedes-Benzu třídy S; další studiové fotografie jsou k nalezení v internetových diskusích. Vzhled vozu není nikterak překvapující, byl totiž několikrát zachycen na špionážních fotografiích. V základní verzi bude Esko dlouhé 5 076 mm, prodloužený model bude měřit 5 206 mm - oproti současné generaci je to nárůst o 33, resp. 44 mm. Rozvor vzrostl o sedm, resp. osm centimetrů na 3 035, resp. 3 165 mm. O pár centimetrů se zvětšila šířka i výška, stejně tak je větší zavazadlový prostor; jeho objem se zvětšil o 60 l na 560 l.

Novinka bude na trh uvedena s motory S350 a S500 s výkony 200 a 285 kW (530 Nm, stovka za 5,4 s). Později (leden 2006) se přidá nafťák S320 CDI s výkonem 170 kW a krouťákem 540 Nm a pravděpodobně také čtyřlitrový nafťák V8 s výkonem 231 kW (model S420 CDI, premiéru bude mít motor ve třídě E). Vrcholovou verzí Eska pak bude S600 (leden 2006) s dvanáctiválcem o výkonu 380 kW a točivém momentu 830 Nm, nebude chybět ani S55 AMG s motorem 5.4 V8; chystá se také dvanáctivalcový nafťák s výkonem okolo 280 kW. Všechny motory jsou spojeny se sedmistupňovým automatem 7G-tronic, ve standardu je rovněž vzduchové odpružení Airmatic s možností snížení světlé výšky.

Mezi novinkami se ve výbavě objeví vylepšený brzdový systém Brake Assist Plus, který integruje elektronicky ovládanou parkovací brzdu a asistenta pro rozjezd do kopce, systém Pre-Safe, který vylepšuje šance přežití posádky při kolizi (nachystá vůz do „ideální pozice“ pro náraz), vylepšený adaptivní tempomat Distronic Plus, vylepšený parkovací asistent a konečně asistent nočního vidění na bázi infračerveného světla - díky němu jsou lidé vidět až 150 metrů před vozem.

Tip: Stáhněte si plakáty nového Mercedesu S-klasse.

Parametry

  • Délka: 5 076/5 206 mm
  • Šířka: 1 871 mm
  • Výška: 1 473 mm
  • Rozvor: 3 035/3 165 mm
  • Zavazadlový prostor: 560 l
  • Motory: S350 (200 kW), S500 (285 kW, 530 Nm), S600 (380 kW, 830 Nm), S320 CDI (170 kW, 540 Nm), S420 CDI (231 kW)

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků