Mercedes-Benz S Coupé Concept: ohromné, ale překvapivě elegantní

Na stánku Mercedes-Benz se ve Frankfurtu objevila také studie dvoudveřového provedení třídy S.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S Coupé
  2. Fotogalerie (30 snímků)

Tak to vypadá, že dny řady M-B CL by mohly být sečteny, neboť studie velkého kupé Mercedes-Benz nese oficiální označení Concept S-Class Coupé, takže výrobce zřejmě hodlá podržet tentokrát tento model v rámci třídy S. Pokud ale sériové provedení bude vypadat takto, určitě tato administrativní změna nikomu vadit nebude. Podle nás se totiž studie kupé třídy S vysloveně podařila. Připomeňme, že o přejmenování CL na S Coupé se hovořilo už při příchodu stávající generace Mercedes-Benz CL v roce 2010...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Concept S-Class Coupé při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu

Novinka stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 945 mm a je 5 050 mm dlouhá, 1 958 mm široká a 1 409 mm vysoká, takže jde o skutečně velké auto. Na první pohled však přesto působí lehkým a dynamickým dojmem. Nízké přídi dominuje výrazná, široká maska chladiče, střecha mírným obloukem přechází do zaoblené, postupně se svažující zádi korunované úzkými sdruženými svítilnami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska připomíná sedan třídy S velmi výrazně

Boky karoserie prostupují dva mělké prolisy, jež se směrem vzad přibližují a mizí v mohutně rozšířených zadních blatnících, impozantnímu dojmu přidávají také úzká zpětná zrcátka a jedenadvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 265/35 vpředu a 295/35 vzadu. Pod dlouhou kapotou se skrývá zážehový osmiválec s objemem 4,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel o výkonu 455 koní (335 kW) a točivém momentu vrcholícím hodnotou 700 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud vám souvislost mezi touto studií a sedanem Mercedes-Benz třídy S při prvním pohledu dosud unikala, pak se podívejte do útrob vozu. Palubní deska je totiž u konceptu S Coupé takřka stejná jako u sedanu, a to včetně dvou ohromných monitorů v úloze přístrojového štítu. Za zmínku stojí také zdánlivě jednodílná přední sedadla a vybrané materiály čalounění dveří, palubní desky i střechy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Soustava Intelligent Drive využívá dvojice kamer pro sledování vozovky před vozem a její údaje mimo jiné připraví adaptivní pérování Magic Body Control na blížící se nerovnosti. Sériové provedení tohoto modelu se s největší pravděpodobností představí na lednovém autosalonu v Detroitu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S Coupé
  2. Fotogalerie (30 snímků)
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků