Mercedes-Benz S Coupé Concept: ohromné, ale překvapivě elegantní

Na stánku Mercedes-Benz se ve Frankfurtu objevila také studie dvoudveřového provedení třídy S.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S Coupé
  2. Fotogalerie (30 snímků)

Tak to vypadá, že dny řady M-B CL by mohly být sečteny, neboť studie velkého kupé Mercedes-Benz nese oficiální označení Concept S-Class Coupé, takže výrobce zřejmě hodlá podržet tentokrát tento model v rámci třídy S. Pokud ale sériové provedení bude vypadat takto, určitě tato administrativní změna nikomu vadit nebude. Podle nás se totiž studie kupé třídy S vysloveně podařila. Připomeňme, že o přejmenování CL na S Coupé se hovořilo už při příchodu stávající generace Mercedes-Benz CL v roce 2010...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Concept S-Class Coupé při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu

Novinka stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 945 mm a je 5 050 mm dlouhá, 1 958 mm široká a 1 409 mm vysoká, takže jde o skutečně velké auto. Na první pohled však přesto působí lehkým a dynamickým dojmem. Nízké přídi dominuje výrazná, široká maska chladiče, střecha mírným obloukem přechází do zaoblené, postupně se svažující zádi korunované úzkými sdruženými svítilnami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska připomíná sedan třídy S velmi výrazně

Boky karoserie prostupují dva mělké prolisy, jež se směrem vzad přibližují a mizí v mohutně rozšířených zadních blatnících, impozantnímu dojmu přidávají také úzká zpětná zrcátka a jedenadvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 265/35 vpředu a 295/35 vzadu. Pod dlouhou kapotou se skrývá zážehový osmiválec s objemem 4,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel o výkonu 455 koní (335 kW) a točivém momentu vrcholícím hodnotou 700 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud vám souvislost mezi touto studií a sedanem Mercedes-Benz třídy S při prvním pohledu dosud unikala, pak se podívejte do útrob vozu. Palubní deska je totiž u konceptu S Coupé takřka stejná jako u sedanu, a to včetně dvou ohromných monitorů v úloze přístrojového štítu. Za zmínku stojí také zdánlivě jednodílná přední sedadla a vybrané materiály čalounění dveří, palubní desky i střechy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Soustava Intelligent Drive využívá dvojice kamer pro sledování vozovky před vozem a její údaje mimo jiné připraví adaptivní pérování Magic Body Control na blížící se nerovnosti. Sériové provedení tohoto modelu se s největší pravděpodobností představí na lednovém autosalonu v Detroitu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S Coupé
  2. Fotogalerie (30 snímků)
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků