Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

Po včerejší video upoutávce dnes Mercedes-Benz zveřejnil podrobnosti o nejvýkonnější verzi nové třídy S. A konkurence bude mít o čem přemýšlet...

Mercedes-Benz S 63 AMG (W222) má pod kapotou ručně montovaný vidlicový osmiválec AMG 5,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a osazený přímým vstřikováním s piezolektrickými vstřikovači. Výkonem 430 kW (585 koní) v 5500 ot./min. a zejména „železničním“ točivým momentem 900 Nm nastavuje bez nadsázky nová měřítka pro všechny obscénně rychlé limuzíny.

Video | Tajné | Sportovní auta | Zajímavosti | Mercedes-Benz | Design

Mercedes-Benz S63 AMG: další ochutnávka supersedanu

Zákazníci budou moci vybírat ze dvou délek rozvoru, dvou typů odpružení a tlumení a dvou konfigurací hnacího řetězce, takže jednotlivé exempláře S 63 AMG se mohou jízdními vlastnostmi výrazně lišit.

Pohon všech kol AMG 4MATIC s lamelovou spojkou rozděluje hnací sílu v poměru 33:67. Rozvodová skříň je integrovaná do sedmistupňové převodovky AMG Speedshift, což pomohlo omezit hmotnostní penalizaci za pohon všech kol. I tak budou ale verze 4MATIC o 70 kg těžší než standardní provedení se zadním pohonem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ručně montovaný osmiválec má ohromující točivý moment 900 Nm

Možná by stálo za to oželet jistotu čtyř hnaných kol i z jiného důvodu. Verze se zadním pohonem totiž dostane podvozek Magic Body Control, který bude na nerovnosti vozovky reagovat v předstihu na základě informací z dvojice kamer. Mercedes-Benz S 63 AMG nabídne tuto technologii jako první na světě.

Oba systémy odpružení budou pochopitelně umožňovat přepínání mezi komfortním a sportovním režimem.

Rychlá třída S mezigeneračně zhubla o 100 kg, převážně díky kompozitovým brzdám, lehčím kolům a lithium-ion akumulátoru namísto tradičního olověného. I proto se Mercedes může chlubit kombinovanou spotřebou 10,1 l/100 km.

Na dynamice se ale nižší hmotnost jen tak neprojeví, protože limitujícím faktorem je schopnost pneumatik přenést šílený točivý moment. Vždyť z klidu na 100 km/h nejrychleji akceleruje nejtěžší verze, S 63 AMG 4Matic s dlouhým rozvorem. Té stačí rovné čtyři sekundy, zatímco zadokolka potřebuje o čtyři desetiny víc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní sedadla AMG i vzadu; dva různé systémy adaptivního odpružení

Nejvyšší rychlost všech verzí je shodně omezena na 250 km/h. Mercedes ale téměř jistě nabídne možnost připlatit si za posunutí hranice zásahu omezovače na 280 nebo 300 km/h, jak je to obvyklé u jiných AMG i u konkurenčních značek.

Nový Mercedes-Benz S 63 AMG bude oficiálně uveden na trh v září, po výstavní premiéře ve Frankfurtu. Ceny pro německý trh (DPH 19 %) byly stanoveny na 149 880,5 € za S 63 AMG s krátkým rozvorem, respektive 151 617,5 za S 63 AMG 4Matic s dlouhým rozvorem. Docela by nás zajímalo, jak se cenotvůrci Mercedesu dobrali k těm padesáti eurocentům...

26. 7. 2013 Na českém trhu bude S 63 AMG stát nejméně 3 914 350 Kč, variantu s pohonem všech kol a prodlouženým rozvorem importér nacenil na 4 017 200 Kč. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků