Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard: král mezi obrněnci

Do Prahy dorazil na několik dní pětitunový obrněný vůz Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard. Byli jsme se na něj podívat.
Seznam kapitol
  1. Luxus a bezpečí; Jako v bunkru; Ušité na míru
  2. Historie přímo opancéřovaná; video

Šestimetrový vůz v ceně kolem 20 milionů korun působil impozantně. Zevnitř ani zvenčí by nikdo nepoznal, že to byl obrněnec, všechno působilo naprosto přirozeně. Tuhle limuzínu naposledy v Česku představil ruský prezident Medveděv. Oblíbili si ji ale i jiní státníci.

Luxus a bezpečí

„Státnická“ limuzína Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard jim nabízí maximální komfort. Ještě větší prostor v interiéru totiž vznikl prodloužením rozvoru dlouhé verze pancéřované třídy S o dalších 115 centimetrů na celkových 4315 milimetrů.

Nad zadními sedadly má navíc zvýšenou střechu, která usnadňuje nastupování a ponechává ještě více prostoru pro hlavu.

Klepněte pro větší obrázek
První „bezpečný“ mercedes byl představen již v roce 1928. Dnes německá automobilka nabízí sedm modelů Guard. Výrobní program zahrnuje vozidla třídy třídy S, E a G. Na snímku je vlajková loď - S 600 Pullman Guard.

V zadní části 6356 mm dlouhého vozu (je o 1150 mm delší než Mercedes-Benz S ve verzi Long) je místo pro čtyři cestující. Na ty čekají za dělicí stěnou pohodlná sedadla v tradičním uspořádání limuzín Pullman, tedy proti sobě.

Zadní sedadla jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná, odvětrávaná, masírují záda. Dvě sedadla zády proti směru jízdy sklopit. Vše je ovládané elektricky – jak sedadla, tak záclonky přes okna nebo zástěna, která odděluje cestující od řidiče.

Klepněte pro větší obrázek
Na tuhle limuzínu Pullman se čeká rok. Pro německou automobilku představují opancéřované vozy dobrý byznys. Ročně si je u ní objedná zhruba 500 zájemců.

Pohon limuzíny obstarává dvanáctiválcový motor se zdvihovým objemem 5513 cm3, jemuž dvě turbodmychadla pomáhají k nejvyššímu výkonu 380 kW (517 k) a pozoruhodnému točivému momentu 830 N.m.

Spotřebu benzinového motoru neudává. Vůz má nádrž na 100 litrů.

Jako v bunkru

S 600 Pullman Guard je vybaven nejvyšším stupněm ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7. Jeho pancéřování neprorazí náboje z vojenských ručních zbraní, které létají téměř dvakrát rychleji než náboje z revolveru. Zvládne i střelbu z kulometu. Navíc odolává střepinám ručních granátů a náloží.

Pneumatiky dovolí pokračovat v jízdě i tehdy, pokud jsou zasaženy.

Kabina je vzduchotěsná. Vůz má vlastní zásobník kyslíku pro případ útoku otravnými plyny. Na videu je dobře vidět, že si dokáže poradit i s požárem.

Vůz ale umí i "kousat". Pokud je napaden, může řidič aktivovat takzvanou opticko-akustickou bombu a útočníka na krátkou chvíli paralyzovat.

Ušité na míru

Modely Guard se od těch standardních odlišují podle vyjádření automobilky hlavně „inteligentním souborem ochranných prvků ze speciální  oceli a aramidu, které jsou zvenku neviditelné a navrženy na míru příslušného typu vozu“.

Tyto prvky nejsou dodatečně montovány do již hotového vozidla, nýbrž integrovány přímo do karoserie v rámci speciálního výrobního procesu. Struktura karoserie a podvozek tak mohou být hned od začátku přizpůsobeny vyšší hmotnosti ochranných prvků.

Třeba pro Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard bylo vyvinuto nově kolem 550 ocelových dílů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zadní dveře váží kolem 160 kilogramů. Skla mají tloušťku šest centimetrů. Většinou se objednávají vozy v černé barvě.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Luxus a bezpečí; Jako v bunkru; Ušité na míru
  2. Historie přímo opancéřovaná; video
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků