Mercedes-Benz S 600: 530 koní a výhradně prodloužený rozvor

Oficiální premiéru na detroitském autosalonu má za sebou špičkové provedení řady W222 v podobě reprezentačního sedanu Mercedes-Benz S 600.

Chtěli bychom vás v tuto chvíli samozřejmě zahrnout desítkami superlativů a nových informací, ale už bychom se opakovali. Už před několika dny se nám totiž podařilo zachytit únik všech potřebných technických údajů, jejichž správnost se oficiální premiérou modelu S 600 potvrdila. Ale máme pro vás alespoň sadu nových fotografií, jež doplňujeme těmi informacemi, které jsme zatím k dispozici neměli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes-Benz S 600 pod svojí kapotou ukrývá samozřejmě ušlechtilý dvanáctiválec

Nový Mercedes-Benz S 600 není nejvýkonnějším představitelem řady W222 (tím je sportovně laděný Mercedes-Benz S 65 AMG), má být ale ztělesněním nejvyšší míry luxusu, jakou současný automobil vůbec dokáže nabídnout. Sedan S 600 bude k dispozici výhradně s prodlouženým rozvorem, světlomety LED, kontrolou náklonů karoserie Magic Body Control a sadou bezpečnostních prvků Driving Assistance Plus zahrnující třeba aktivní hlídání zvoleného pruhu či mrtvých úhlů zrcátek.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

O pohon modelu Mercedes-Benz S 600 se stará dvojnásobně přeplňovaný dvanáctiválec s objemem 5 980 ccm, výkonem 530 koní (390 kW) v rozmezí 4 900 až 5 300 ot./min. a točivým momentem 830 Nm od 1 900 do 4 000 ot./min., což znamená hodnoty o 100 koní, resp. 170 Nm nižší než u verze S 65 AMG. Rozdíl obou provedení ve zrychlení z 0 na 100 km/h ale není nijak dramatický (4,6 vs. 4,3 s), navíc nejvyšší rychlost je omezena na shodných 250 km/h. Mercedes-Benz S 600 přitom vykáže průměrnou spotřebu 11,3 l/100 km, takže bude o 0,6 l/100 km hospodárnější než S 65 AMG. Podílí se na tom i standardní zástavba start/stop systému.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na palubě najdeme nejmodernější komfortní i bezpečnostní prvky

Vozy Mercedes-Benz S 600 by se na světových trzích měly objevit v průběhu letošního března, přičemž ceny budou oznámeny v dohledné době. A dodejme, že na stánku značky Mercedes-Benz na včerejškem startujícím NAIAS v Detroitu si svoji výstavní premiéru odbyla i nová modelová řada Mercedes-Benz třídy C (W205), jež do prodejů na českém trhu vstoupila 16. prosince.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 15 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků