Mercedes-Benz S 600: 530 koní a výhradně prodloužený rozvor

Oficiální premiéru na detroitském autosalonu má za sebou špičkové provedení řady W222 v podobě reprezentačního sedanu Mercedes-Benz S 600.

Chtěli bychom vás v tuto chvíli samozřejmě zahrnout desítkami superlativů a nových informací, ale už bychom se opakovali. Už před několika dny se nám totiž podařilo zachytit únik všech potřebných technických údajů, jejichž správnost se oficiální premiérou modelu S 600 potvrdila. Ale máme pro vás alespoň sadu nových fotografií, jež doplňujeme těmi informacemi, které jsme zatím k dispozici neměli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes-Benz S 600 pod svojí kapotou ukrývá samozřejmě ušlechtilý dvanáctiválec

Nový Mercedes-Benz S 600 není nejvýkonnějším představitelem řady W222 (tím je sportovně laděný Mercedes-Benz S 65 AMG), má být ale ztělesněním nejvyšší míry luxusu, jakou současný automobil vůbec dokáže nabídnout. Sedan S 600 bude k dispozici výhradně s prodlouženým rozvorem, světlomety LED, kontrolou náklonů karoserie Magic Body Control a sadou bezpečnostních prvků Driving Assistance Plus zahrnující třeba aktivní hlídání zvoleného pruhu či mrtvých úhlů zrcátek.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

O pohon modelu Mercedes-Benz S 600 se stará dvojnásobně přeplňovaný dvanáctiválec s objemem 5 980 ccm, výkonem 530 koní (390 kW) v rozmezí 4 900 až 5 300 ot./min. a točivým momentem 830 Nm od 1 900 do 4 000 ot./min., což znamená hodnoty o 100 koní, resp. 170 Nm nižší než u verze S 65 AMG. Rozdíl obou provedení ve zrychlení z 0 na 100 km/h ale není nijak dramatický (4,6 vs. 4,3 s), navíc nejvyšší rychlost je omezena na shodných 250 km/h. Mercedes-Benz S 600 přitom vykáže průměrnou spotřebu 11,3 l/100 km, takže bude o 0,6 l/100 km hospodárnější než S 65 AMG. Podílí se na tom i standardní zástavba start/stop systému.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na palubě najdeme nejmodernější komfortní i bezpečnostní prvky

Vozy Mercedes-Benz S 600 by se na světových trzích měly objevit v průběhu letošního března, přičemž ceny budou oznámeny v dohledné době. A dodejme, že na stánku značky Mercedes-Benz na včerejškem startujícím NAIAS v Detroitu si svoji výstavní premiéru odbyla i nová modelová řada Mercedes-Benz třídy C (W205), jež do prodejů na českém trhu vstoupila 16. prosince.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků