Mercedes-Benz S 500 Hybrid představen, pojede 250 km/h a za 3 l/100 km

Automobilka Mercedes-Benz představuje podrobnosti ke svému novému modelu S 500 Hybrid. Alespoň na papíře docela berou dech…

Co se luxusních modelů a vlajkových lodí týče, letošní léto rozhodně patří prezentaci nové generace modelu Mercedes-Benz třídy S (W222). Ten jsme vám podrobně představili již v květnu a oficiální informace jsme pak v červenci doplnili o snímky a dojmy z prvního živého setkání. Záhy poté následovala premiéra sportovně střižené verze Mercedes-Benz S 63 AMG a již na počátku srpna jsme vám přinesli poslední informace o připravovaných dvanáctiválcích S 65 AMG a S 600.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S 500 Hybrid se objeví již letos ve Frankfurtu

V posledně zmíněném článku byla řeč také o modelu Mercedes-Benz S 500 hybrid, který se nyní stává skutečností a veřejnosti se v plné parádě představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu. V současné nabídce se již nachází verze S 400 Hybrid, která se však od novinky celkem výrazně liší. Jejím jádrem je zážehový motor 3,5 l V6, jenž spolu s elektromotorem dosahuje výkonu 333 koní (245 kW), z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,8 s a vykáže průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.

Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Nový S 500 Hybrid, to má být ale úplně jiná káva. Předně, půjde o plug-in hybrid, tedy soustavu umožňující dobíjení baterií z externích zařízení a plné rozpojení obou pohonných jednotek. Základem je zážehový šestiválec 3,0 l s přeplňováním a výkonem 333 koní (245 kW) a točivým momentem 480 Nm, který doplňuje elektromotor o výkonu 109 koní (80 kW) a točivém momentu 340 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po technické stránce bude S 500 Hybrid ze zcela jiného těsta než současný S 400 Hybrid...

Tato sestava vozu Mercedes-Benz S 500 Hybrid s dosud neupřesněnou hmotností umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,5 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Na čistě elektrický pohon vůz ujede prý až 30 km, ovšem nejvíce vás jistě zaujme deklarovaná hodnota průměrné spotřeby paliva: má činit jen 3 l/100 km. K dispozici budou řidiči čtyři jízdní režimy Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge a prodeje mají být zahájeny v průběhu příštího kalendářního roku.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků