Mercedes-Benz S 500 Hybrid představen, pojede 250 km/h a za 3 l/100 km

Automobilka Mercedes-Benz představuje podrobnosti ke svému novému modelu S 500 Hybrid. Alespoň na papíře docela berou dech…

Co se luxusních modelů a vlajkových lodí týče, letošní léto rozhodně patří prezentaci nové generace modelu Mercedes-Benz třídy S (W222). Ten jsme vám podrobně představili již v květnu a oficiální informace jsme pak v červenci doplnili o snímky a dojmy z prvního živého setkání. Záhy poté následovala premiéra sportovně střižené verze Mercedes-Benz S 63 AMG a již na počátku srpna jsme vám přinesli poslední informace o připravovaných dvanáctiválcích S 65 AMG a S 600.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S 500 Hybrid se objeví již letos ve Frankfurtu

V posledně zmíněném článku byla řeč také o modelu Mercedes-Benz S 500 hybrid, který se nyní stává skutečností a veřejnosti se v plné parádě představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu. V současné nabídce se již nachází verze S 400 Hybrid, která se však od novinky celkem výrazně liší. Jejím jádrem je zážehový motor 3,5 l V6, jenž spolu s elektromotorem dosahuje výkonu 333 koní (245 kW), z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,8 s a vykáže průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.

Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Nový S 500 Hybrid, to má být ale úplně jiná káva. Předně, půjde o plug-in hybrid, tedy soustavu umožňující dobíjení baterií z externích zařízení a plné rozpojení obou pohonných jednotek. Základem je zážehový šestiválec 3,0 l s přeplňováním a výkonem 333 koní (245 kW) a točivým momentem 480 Nm, který doplňuje elektromotor o výkonu 109 koní (80 kW) a točivém momentu 340 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po technické stránce bude S 500 Hybrid ze zcela jiného těsta než současný S 400 Hybrid...

Tato sestava vozu Mercedes-Benz S 500 Hybrid s dosud neupřesněnou hmotností umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,5 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Na čistě elektrický pohon vůz ujede prý až 30 km, ovšem nejvíce vás jistě zaujme deklarovaná hodnota průměrné spotřeby paliva: má činit jen 3 l/100 km. K dispozici budou řidiči čtyři jízdní režimy Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge a prodeje mají být zahájeny v průběhu příštího kalendářního roku.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků