Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz třídy S čeká v roce 2017 modernizace a v rámci faceliftu se změní technika plug-in hybridu S 500 e. Klasická zásuvka sice zůstane, ale auto dostane i funkci indukčního bezdrátového nabíjení. Zároveň se prodlouží dojezd díky vyšší kapacitě akumulátorů.

Mercedes testoval bezdrátové nabíjení od roku 2015 a výsledkem je systém s 90% účinností, který nabíjí akumulátor hybridu výkonem 3,6 kW. Nová baterie plug-in hybridu S 500 e zvýší svou kapacitu z 8,7 na 13,3 kWh. Tím by se měl zvýšit dojezd podle evropské normy pro plug-in hybridy a elektromobily z 32 na 50 km.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Základní systém pohonu by měl ale zůstat zachován, maximálně dojde k drobným úpravám na spalovacím motoru. Tím je šestiválec 3,0 l s přeplňováním dvěma turby o výkonu 245 kW (333 k) a točivém momentu 480 Nm. Elektromotory přidávají dalších 85 kW (116 k) a 340 Nm.

Současná třída S je v modelu S 500 e dostupná na našem trhu jen s prodlouženým rozvorem, na 100 km/h akceleruje za 5,2 sekundy a má kombinovanou spotřebu 2,8 litru na 100 km. Cena začíná na částce 2 947 560 korun včetně daně.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků