Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz třídy S čeká v roce 2017 modernizace a v rámci faceliftu se změní technika plug-in hybridu S 500 e. Klasická zásuvka sice zůstane, ale auto dostane i funkci indukčního bezdrátového nabíjení. Zároveň se prodlouží dojezd díky vyšší kapacitě akumulátorů.

Mercedes testoval bezdrátové nabíjení od roku 2015 a výsledkem je systém s 90% účinností, který nabíjí akumulátor hybridu výkonem 3,6 kW. Nová baterie plug-in hybridu S 500 e zvýší svou kapacitu z 8,7 na 13,3 kWh. Tím by se měl zvýšit dojezd podle evropské normy pro plug-in hybridy a elektromobily z 32 na 50 km.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Základní systém pohonu by měl ale zůstat zachován, maximálně dojde k drobným úpravám na spalovacím motoru. Tím je šestiválec 3,0 l s přeplňováním dvěma turby o výkonu 245 kW (333 k) a točivém momentu 480 Nm. Elektromotory přidávají dalších 85 kW (116 k) a 340 Nm.

Současná třída S je v modelu S 500 e dostupná na našem trhu jen s prodlouženým rozvorem, na 100 km/h akceleruje za 5,2 sekundy a má kombinovanou spotřebu 2,8 litru na 100 km. Cena začíná na částce 2 947 560 korun včetně daně.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků