Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz třídy S čeká v roce 2017 modernizace a v rámci faceliftu se změní technika plug-in hybridu S 500 e. Klasická zásuvka sice zůstane, ale auto dostane i funkci indukčního bezdrátového nabíjení. Zároveň se prodlouží dojezd díky vyšší kapacitě akumulátorů.

Mercedes testoval bezdrátové nabíjení od roku 2015 a výsledkem je systém s 90% účinností, který nabíjí akumulátor hybridu výkonem 3,6 kW. Nová baterie plug-in hybridu S 500 e zvýší svou kapacitu z 8,7 na 13,3 kWh. Tím by se měl zvýšit dojezd podle evropské normy pro plug-in hybridy a elektromobily z 32 na 50 km.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Základní systém pohonu by měl ale zůstat zachován, maximálně dojde k drobným úpravám na spalovacím motoru. Tím je šestiválec 3,0 l s přeplňováním dvěma turby o výkonu 245 kW (333 k) a točivém momentu 480 Nm. Elektromotory přidávají dalších 85 kW (116 k) a 340 Nm.

Současná třída S je v modelu S 500 e dostupná na našem trhu jen s prodlouženým rozvorem, na 100 km/h akceleruje za 5,2 sekundy a má kombinovanou spotřebu 2,8 litru na 100 km. Cena začíná na částce 2 947 560 korun včetně daně.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků