Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz třídy S čeká v roce 2017 modernizace a v rámci faceliftu se změní technika plug-in hybridu S 500 e. Klasická zásuvka sice zůstane, ale auto dostane i funkci indukčního bezdrátového nabíjení. Zároveň se prodlouží dojezd díky vyšší kapacitě akumulátorů.

Mercedes testoval bezdrátové nabíjení od roku 2015 a výsledkem je systém s 90% účinností, který nabíjí akumulátor hybridu výkonem 3,6 kW. Nová baterie plug-in hybridu S 500 e zvýší svou kapacitu z 8,7 na 13,3 kWh. Tím by se měl zvýšit dojezd podle evropské normy pro plug-in hybridy a elektromobily z 32 na 50 km.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Základní systém pohonu by měl ale zůstat zachován, maximálně dojde k drobným úpravám na spalovacím motoru. Tím je šestiválec 3,0 l s přeplňováním dvěma turby o výkonu 245 kW (333 k) a točivém momentu 480 Nm. Elektromotory přidávají dalších 85 kW (116 k) a 340 Nm.

Současná třída S je v modelu S 500 e dostupná na našem trhu jen s prodlouženým rozvorem, na 100 km/h akceleruje za 5,2 sekundy a má kombinovanou spotřebu 2,8 litru na 100 km. Cena začíná na částce 2 947 560 korun včetně daně.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků