Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz třídy S čeká v roce 2017 modernizace a v rámci faceliftu se změní technika plug-in hybridu S 500 e. Klasická zásuvka sice zůstane, ale auto dostane i funkci indukčního bezdrátového nabíjení. Zároveň se prodlouží dojezd díky vyšší kapacitě akumulátorů.

Mercedes testoval bezdrátové nabíjení od roku 2015 a výsledkem je systém s 90% účinností, který nabíjí akumulátor hybridu výkonem 3,6 kW. Nová baterie plug-in hybridu S 500 e zvýší svou kapacitu z 8,7 na 13,3 kWh. Tím by se měl zvýšit dojezd podle evropské normy pro plug-in hybridy a elektromobily z 32 na 50 km.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Základní systém pohonu by měl ale zůstat zachován, maximálně dojde k drobným úpravám na spalovacím motoru. Tím je šestiválec 3,0 l s přeplňováním dvěma turby o výkonu 245 kW (333 k) a točivém momentu 480 Nm. Elektromotory přidávají dalších 85 kW (116 k) a 340 Nm.

Současná třída S je v modelu S 500 e dostupná na našem trhu jen s prodlouženým rozvorem, na 100 km/h akceleruje za 5,2 sekundy a má kombinovanou spotřebu 2,8 litru na 100 km. Cena začíná na částce 2 947 560 korun včetně daně.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků