Mercedes-Benz S 400 CDI

Dalším členem skupiny luxusních vozů s dieselovými motory se stal Mercedes-Benz S 400 CDI. A je možné říci, že je členem více než plnoprávným či dokonce vedoucím, protože výkon 250 ks a točivým momentem 560 Nm, patří mezi nejsilnější diesely na světě.
Mercedes-Benz S 400 CDI
Dalším členem skupiny luxusních vozů s dieselovými motory se stal Mercedes-Benz S 400 CDI. Je možné říci, že je členem více než plnoprávným či dokonce vedoucím, protože výkonem 250 ks a točivým momentem 560 Nm, patří mezi nejsilnější diesely na světě.

Nový osmiválcový čtyřlitrový motor je konstruován za pomoci těch nejmodernějších technologií a je přímo přeplněn moderními řešeními. Dnes je již téměř samozřejmostí, že dieselový motor využívá systém Common-Rail. U Mercedesu najdeme také čtyři ventily v každém válci a dvojici výfukových turbodmychadel, které zajišťují optimální plnění všech osmi válců a mají hlavní podíl na obrovském točivém momentu.

Ve výbavě S 400 CDI najdeme všechno to co je standardem u ostatních členů třídy S, tedy vzduchové pérování Airmatic, elektronický systém ESP, automatickou klimatizaci, el. ovládané přední sedadla s pamětí a litá kola.. Samozřejmostí je autorádio. Bezpečností výbava zahrnuje kromě, už zmíněného ESP, také čelní, boční a také okenní aribagy. Ve výbavě na přání hrají prim systém Distornic – inteligentní tempomat a ABC, neboli Active Body Control. Velmi zajímavým prvkem je také systém Keyless-Go, který umožňuje odemykání vozidla bez klíčů. V S400 CDI můžete také ovládat autotelefon a rádio hlasem. Slouží k tomu systém Linguatronic, který pomocí několika slov umí naladit další stanici na rádiu, přehrát další záznam na CD disku apod.

Výkony nového Mercedesu S 400 CDI umožňují velmi svižnou jízdu. Maximální točivý moment 560 Nm je k dispozic od 1700 do 2600 ot./min, už od 1200 otáček, však máte k dispozici plných 400 Nm. Velký výkon a točivý moment se také odráží ve zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 vteřiny a také v maximální rychlosti 250 km/h.

Na závěr, ještě jednu perličku: S 400 CDI zrychluje z 60 na 120 km/h za 7,7 s což je o 1,4 s rychleji než jeho benzínový bratr S 430 V8, který má o 29 koní větší výkon.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků