Mercedes-Benz S 400 CDI

Dalším členem skupiny luxusních vozů s dieselovými motory se stal Mercedes-Benz S 400 CDI. A je možné říci, že je členem více než plnoprávným či dokonce vedoucím, protože výkon 250 ks a točivým momentem 560 Nm, patří mezi nejsilnější diesely na světě.
Mercedes-Benz S 400 CDI
Dalším členem skupiny luxusních vozů s dieselovými motory se stal Mercedes-Benz S 400 CDI. Je možné říci, že je členem více než plnoprávným či dokonce vedoucím, protože výkonem 250 ks a točivým momentem 560 Nm, patří mezi nejsilnější diesely na světě.

Nový osmiválcový čtyřlitrový motor je konstruován za pomoci těch nejmodernějších technologií a je přímo přeplněn moderními řešeními. Dnes je již téměř samozřejmostí, že dieselový motor využívá systém Common-Rail. U Mercedesu najdeme také čtyři ventily v každém válci a dvojici výfukových turbodmychadel, které zajišťují optimální plnění všech osmi válců a mají hlavní podíl na obrovském točivém momentu.

Ve výbavě S 400 CDI najdeme všechno to co je standardem u ostatních členů třídy S, tedy vzduchové pérování Airmatic, elektronický systém ESP, automatickou klimatizaci, el. ovládané přední sedadla s pamětí a litá kola.. Samozřejmostí je autorádio. Bezpečností výbava zahrnuje kromě, už zmíněného ESP, také čelní, boční a také okenní aribagy. Ve výbavě na přání hrají prim systém Distornic – inteligentní tempomat a ABC, neboli Active Body Control. Velmi zajímavým prvkem je také systém Keyless-Go, který umožňuje odemykání vozidla bez klíčů. V S400 CDI můžete také ovládat autotelefon a rádio hlasem. Slouží k tomu systém Linguatronic, který pomocí několika slov umí naladit další stanici na rádiu, přehrát další záznam na CD disku apod.

Výkony nového Mercedesu S 400 CDI umožňují velmi svižnou jízdu. Maximální točivý moment 560 Nm je k dispozic od 1700 do 2600 ot./min, už od 1200 otáček, však máte k dispozici plných 400 Nm. Velký výkon a točivý moment se také odráží ve zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 vteřiny a také v maximální rychlosti 250 km/h.

Na závěr, ještě jednu perličku: S 400 CDI zrychluje z 60 na 120 km/h za 7,7 s což je o 1,4 s rychleji než jeho benzínový bratr S 430 V8, který má o 29 koní větší výkon.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků