Mercedes-Benz S 250 CDI: naftový čtyřválec pro třídu S oficiálně představen

Již minulý týden jsme vám přinesli informaci, že Mercedes pro letošní pařížský autosalon ve svých oficiálních materiálech okrajově potvrdil premiéru reprezentativního sedanu třídy S s poněkud nereprezentativním čtyřválcovým turbodieselem pod kapotou. Pokud ve vás ještě plápolal plamínek naděje, že šlo o omyl či provokaci, pak po přečtení tohoto článku definitivně pohasne. Automobilka totiž oficiálně zveřejnila první specifikace a snímky „eska” s čtyřválcovým naftovým dvoulitrem pod kapotou.

Pokud se vám tato kombinace zdá bizarní, opravdu nejste sami, Mercedes chce zřejmě v rámci sociálního smíru dopřát svým zámožným zákazníkům trochu pocitů majitelů Octavie TDI. Však pokud v zážitkových agenturách letí prodej „hodiny v bagru”, proč by u automobilky nemohl fungovat prodej zážitku „život v traktoru”?

Ve Stuttgartu tak do výroby nastupuje sedan řady S vybavený vznětovým čtyřválcem CDI s objemem 2,2 l a výkonem 204 koně (150 kW) a točivým momentem 500 Nm. Spořivému vašnostovi se stroj odvděčí průměrnou spotřebou 5,7 l/100 km a ekologům emisemi CO2 ve výši 149 g/km. S ohledem na uvedené parametry nejsou jízdní výkony nijak špatné, čtyřválcové „esko“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

Vedle této verze Mercedes „do zelena“ vylepšil také další varianty pro řadu S. Jde především o naftový S350 BlueTec a benzínový S350 BlueEfficiency. Změn doznal osmiválec verze S500. Jeho objem klesl z 5 663 na 5 461 ccm, výkon však narostl o plných 20 % na 388 koní (285 kW). Průměrná spotřeba přesto činí solidních 9,3 l/100 km, zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 5,0 s a nejvyšší rychlost je omezena na obvyklých 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S 250 CDI: nový hit německých dálnic
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky