Mercedes-Benz R 63 AMG: šestimístná střela

Luxusní šestimístný crossover od německé automobilky Mercedes-Benz se představil ve své top-verzi s vidlicovým osmiválcem ze sportovní divize AMG. Atmosférický agregát disponuje výkonem 375 kW (510 k) a velké eRko s ním vystřelí z klidu na stovku za rovných 5 s.
Mercedes-Benz R 63 AMG: šestimístná střela

Loni na jaře v New Yorku představila automobilka Mercedes-Benz svoji nejnovější řadu, luxusní velkoprostorový sportovní vůz s označením R. Novinka má délku přes pět metrů (rozměry 5 157 x 1 922 x 1 656 mm) a nabízí místo pro šest cestujících. Stávající motorovou řadu R350, R500 a R320 CDI letos doplnil nový agregát sportovní divize AMG, atmosférický vidlicový osmiválec s objemem 6 208 ccm o výkonu 375 kW (510 k) v 6 800 ot/min a 630 Nm při 5 200 ot/min.

R-klasse s novým motorem byla představena na autoshow ve Frankfurtu, kde měla označení R 63 AMG Vision. Oficiální sériová verze R 63 AMG debutovala na Chicago Auto Show a od běžné verze se liší v detailech. Má pár optických doplňků, jako např. 20palcová kola s pneumatikami 265/45 R20 (21palcová kola jsou za příplatek), speciální lakování Dark Titanium Grey, změněný přední a zadní nárazník, čtveřice chromovaných koncovek výfuku, bi-xenonové světlomety a logo AMG na pátých dveřích.

Co na první pohled možná nebude patrné, jsou větší brzdové kotouče, vzduchové odpružení AIRMATIC, stálý pohon všech kol nebo automatická převodovka AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC s možností měnit převodové stupně přímo od volantu. R 63 AMG akceleruje z 0 km/h na 100 km/h za 5 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

V elegantním černém interiéru jsou doplňky z šedého matného titanu, anatomické sedačky v první řadě a sportovní volant. Cestující v druhé a třetí řadě mohou využít DVD přehrávače a 7palcových obrazovek v hlavových opěrkách.


Mercedes-Benz R 63 AMG

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků