Mercedes-Benz R 2011: facelift místo odchodu

Mercedes R dýchá těžce. Místo odpočinku mu ale byla dopřána resuscitace v podobě velkého faceliftu pro další modelový rok.

Pro rok 2011 totiž doznal rozložitý Mercedes-Benz R citelných změn. Těm se podařilo významně proměnit vzhled tohoto hamatného, těžko zařaditelného mastodonta. Z opulentního, těžkopádného stroje se stává elegantněji tvarovaný konkurent BMW 5 GT (při troše shovívavosti), ačkoli jeho jisté stáří nelze skrýt.

Mercedes-Benz řady R se světu oficiálně představí na autosalonu v New Yorku. Bezpohlavní styling, jenž si dosud nezískal příliš zastánců dokonce ani v poněkud obskurních USA, nabyl na svěžesti a smělosti, což by mělo pomoci k novému nastartování prodejů. Mezi zásadní modifikace patří především nový přední nárazník, pozměněná maska chladiče, specifické světlomety nebo přepracovaná zádní výklopná stěna opticky snižující vysokou záď.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při pohledu zezadu navíc vyniknou nové sdružené světlomety složené povětšinou ze sad LED a modifikovaný nárazník, v jehož spodní části ústí dvojice chromovaných lichoběžníkových koncovek výfuků. Interiér Mercedesu R pro modelový rok 2011 zůstal na první pohled beze změn. Přesto zde najdeme alespoň několik nových barevných kombinací a dosud nepoužitých výbavových prvků včetně hlídání mrtvého úhlu zpětných zrcátek. Připlatit si lze za paket AMG, jenž sestává ze sportovních sedadel čalouněných kůží Nappa, specifického volantu AMG a obkladů pedálů z nerezové oceli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při výběru adekvátní pohonné jednotky budete mít celkem jednoduchou volbu, neboť lze vybírat z jednoho zážehového a jednoho vznětového motoru. Milovníci benzínu sáhnou po atmosféricky plněném šestiválci s objemem 3,5 l, výkonem 272 koní (200 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 349 Nm, zatímco zastánci nafty objednají osvědčený třílitrový turbodiesel naladěný na 213 koní (157 kW) a točivý moment 542 Nm.

Toť pro tuto chvíli vše, další podrobnosti můžeme očekávat koncem tohoto týdne. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz R 2011
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků