Mercedes-Benz R 2011: facelift místo odchodu

Mercedes R dýchá těžce. Místo odpočinku mu ale byla dopřána resuscitace v podobě velkého faceliftu pro další modelový rok.

Pro rok 2011 totiž doznal rozložitý Mercedes-Benz R citelných změn. Těm se podařilo významně proměnit vzhled tohoto hamatného, těžko zařaditelného mastodonta. Z opulentního, těžkopádného stroje se stává elegantněji tvarovaný konkurent BMW 5 GT (při troše shovívavosti), ačkoli jeho jisté stáří nelze skrýt.

Mercedes-Benz řady R se světu oficiálně představí na autosalonu v New Yorku. Bezpohlavní styling, jenž si dosud nezískal příliš zastánců dokonce ani v poněkud obskurních USA, nabyl na svěžesti a smělosti, což by mělo pomoci k novému nastartování prodejů. Mezi zásadní modifikace patří především nový přední nárazník, pozměněná maska chladiče, specifické světlomety nebo přepracovaná zádní výklopná stěna opticky snižující vysokou záď.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při pohledu zezadu navíc vyniknou nové sdružené světlomety složené povětšinou ze sad LED a modifikovaný nárazník, v jehož spodní části ústí dvojice chromovaných lichoběžníkových koncovek výfuků. Interiér Mercedesu R pro modelový rok 2011 zůstal na první pohled beze změn. Přesto zde najdeme alespoň několik nových barevných kombinací a dosud nepoužitých výbavových prvků včetně hlídání mrtvého úhlu zpětných zrcátek. Připlatit si lze za paket AMG, jenž sestává ze sportovních sedadel čalouněných kůží Nappa, specifického volantu AMG a obkladů pedálů z nerezové oceli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při výběru adekvátní pohonné jednotky budete mít celkem jednoduchou volbu, neboť lze vybírat z jednoho zážehového a jednoho vznětového motoru. Milovníci benzínu sáhnou po atmosféricky plněném šestiválci s objemem 3,5 l, výkonem 272 koní (200 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 349 Nm, zatímco zastánci nafty objednají osvědčený třílitrový turbodiesel naladěný na 213 koní (157 kW) a točivý moment 542 Nm.

Toť pro tuto chvíli vše, další podrobnosti můžeme očekávat koncem tohoto týdne. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz R 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků