Mercedes Benz představuje svůj první Li-Ion hybrid

Po sérii špionážních fotografií, na kterých se objevuje hybridní verze luxusní limuzíny třídy S, bylo skutečně jen otázkou času, kdy s ní tato německá automobilka vyjde na světlo světa. Mercedes se v uplynulém roce prosadil na poli „ekologických technologii“ zejména šetrnými dieselovými agregáty z řady Bluetec. Ty jsou v současnosti nabízeny téměř pro všechny modely, včetně nákladních vozidel.

Novinkou je, že automobilka se pustila do experimentování s Lithium-Iontovými palivovými články a výsledky svého výzkumu implantovala do své vlajkové lodi. Bateriím bude sekundovat benzínem poháněný agregát a hodnoty výkonu také vypadají celkem slibně. Podle předběžných informací bude Mercedes S400 BlueHybrid disponovat výkonem 299 koní a to při velmi příznivé kombinované spotřebě, která činí pouhých 7,9l/100 km. Ekologové zajásají zejména nad informací, že hybridní „eSko“ produkuje jen 190 g CO2 na kilometr.
 
Automobilka se však musí ještě popasovat s řadou „drobných problémů“. Li-Ion akumulátory jsou totiž nejefektivnější jen při teplotě 15 až 35 °C, pokud je teplota vyšší nebo nižší, výrazně se prý zkracuje jejich životnost a výkon. Dalším problémem, který brání v masovém používaní této technologie je i cena nových baterii. Sériové podoby tohoto hybridu bychom se mohli dočkat nejdříve v roce 2009, pokud se tedy podaří „vychytat všechny mouchy“.
 
Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes S400 BlueHybrid
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků