Auta, která budou schopná jízdy bez zásahů řidiče, jsou pro výrobce poměrně atraktivní záležitostí. Kromě společnosti Google, která chystá vlastní speciál, už existuje například samostatný Nissan Leaf a zmínit můžeme také třeba Volvo, které aktuálně testuje autonomní vozy v reálném provozu. Mercedes se včera vytasil s prvním reálným testem tahače schopného samostatné jízdy.
Stalo se tak na dálnici A14 nedaleko Magdeburgu. Systém kombinuje známé záležitosti typu hlídání jízdních pruhů, adaptivního tempomatu nebo stabilizace. Navíc je tzv. Predictive Powertrain Control, což je věc, která sleduje silnici a podle aktuálního dění upravuje chod hnacího řetězce. Nákladní prototyp je schopný jet maximální rychlostí 85 km/h.
Mercedes předpokládá, že by se autonomní nákladní vozidla mohla objevit v praxi do deseti let. V cestě ovšem nestojí pouze technické problémy, nemalou překážkou je také legislativa. Pokud se vše podaří, mají se z řidičů kamionů stát kombinovaní pracovníci, kteří místo mnoha hodin za volantem budou moci vyřizovat administrativní úkoly.