Mercedes-Benz pracuje na dvanáctiválcovém nafťáku

Podle anglického Autocaru pracuje Mercedes-Benz tajně na novém dvanáctiválcovém nafťáku, který bude vycházet z nového třílitrového šestiválce. V současné době je nejvýkonnějším motorem osmiválcový 400 CDI s výkonem 191 kW, kvůli čemuž Mercedes-Benz výkonově zaostává za motorem V10 TDI koncernu Volkswagen. Právě nový šestilitr by měl tento handicap odstranit. Oba motory, V6 i V12 budou sdílet hlavní komponenty a základní architekturu. Výkon bude cca 265 kW, točivý moment pak 930 Nm - to už je slušná porce síly.

Na trhu by se měl V12 objevit ve vrcholových modelech (S, R, G a M) v polovině roku 2006. Motor 400 CDI bude později nahrazen výkonnější variantou s objemem 4.4 l a výkonem přes 300 k (220 kW) na konci roku 2005; o kousek níže se bude nacházet třílitr V6 s dvoustupňovým přeplňováním o výkonu 195 kW.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky