Mercedes-Benz pracuje na dvanáctiválcovém nafťáku

Podle anglického Autocaru pracuje Mercedes-Benz tajně na novém dvanáctiválcovém nafťáku, který bude vycházet z nového třílitrového šestiválce. V současné době je nejvýkonnějším motorem osmiválcový 400 CDI s výkonem 191 kW, kvůli čemuž Mercedes-Benz výkonově zaostává za motorem V10 TDI koncernu Volkswagen. Právě nový šestilitr by měl tento handicap odstranit. Oba motory, V6 i V12 budou sdílet hlavní komponenty a základní architekturu. Výkon bude cca 265 kW, točivý moment pak 930 Nm - to už je slušná porce síly.

Na trhu by se měl V12 objevit ve vrcholových modelech (S, R, G a M) v polovině roku 2006. Motor 400 CDI bude později nahrazen výkonnější variantou s objemem 4.4 l a výkonem přes 300 k (220 kW) na konci roku 2005; o kousek níže se bude nacházet třílitr V6 s dvoustupňovým přeplňováním o výkonu 195 kW.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků