Mercedes-Benz pracuje na dvanáctiválcovém nafťáku

Podle anglického Autocaru pracuje Mercedes-Benz tajně na novém dvanáctiválcovém nafťáku, který bude vycházet z nového třílitrového šestiválce. V současné době je nejvýkonnějším motorem osmiválcový 400 CDI s výkonem 191 kW, kvůli čemuž Mercedes-Benz výkonově zaostává za motorem V10 TDI koncernu Volkswagen. Právě nový šestilitr by měl tento handicap odstranit. Oba motory, V6 i V12 budou sdílet hlavní komponenty a základní architekturu. Výkon bude cca 265 kW, točivý moment pak 930 Nm - to už je slušná porce síly.

Na trhu by se měl V12 objevit ve vrcholových modelech (S, R, G a M) v polovině roku 2006. Motor 400 CDI bude později nahrazen výkonnější variantou s objemem 4.4 l a výkonem přes 300 k (220 kW) na konci roku 2005; o kousek níže se bude nacházet třílitr V6 s dvoustupňovým přeplňováním o výkonu 195 kW.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků