Mercedes-Benz plánuje ofenzívu předního pohonu

26 komentářů

Instruktor
1. srpna • 12:53

Jen né u E(S)-classe předokolku!
Apropo. Kdo má se zadokolkou problémy na sněhu?!
Leta běhám v MB. Vlastně jsem jiné auto ani nikdy nevlastnil. A problém se zadkem jsem měl jen když jsem měl špatný gumy. Přezulo se a bylo vše OK!
Kvalitní pneu (a osvícený řidič) je Alfa a Omega bezpečné jízdy, nikoliv náhon, ESP a pod.!

JirkaK
23. července • 23:17

Vůbec nerozumím tomu, co se vlastně v článku i diskusi řeší. Áčko se s předním pohonem vyrábí nějakých patnáct let, třída B je vlastně přifouknuté áčko. Céčko a vyšší třídy se tradičně dělají se zadním pohonem a dál dělat budou. Takže je vlastně všechno při starém, nic se nemění a o nějaké ofenzivě nemůže být řeč.
Jinak s výjimkou sněhu je vlastně úplně jedno, která náprava je poháněná. Podvozky Mercedesů svého času předběhly běžnou konkurenci o čtvrt století a dnešní masovky s předním pohonem se svou ovladatelností zhruba vyrovnaly tomu co zvládla W124 na konci osmdesátých let. Akorát že stará W124 to umí i bez ESP a dalších elektronických pikačovin a bez toho že posádce na okreskách vypadají plomby ze zubů.

John
23. července • 15:48

Mercedes asi mysli auta typu A-cko, B-cko. U tohto typu aut tam predsa nebudu pchat zadny nahon. Nakoniec ma to vacsina automobiliek( predny nahon) a nepovedal by som, ze vsetci su blbi, len v Mercedese su chytraci.B-]B-]B-]B-]B-]

Petr
23. července • 11:31

Jakmile MB začalo s FWD u MB A, celý auto stálo úplně za nic.MB bez zadního náhonu už nebude MB...

josephko
23. července • 9:05

Ortodoxné dodržiavanie tradíc sa v biznise nevypláca. Vďaka rôznym elektronickým systémom bežný vodič pri normálnej jazde ani nevie, či má predný alebo zadný pohon.
Ale vidieť to vo vnútri auta a na jeho cene. Koncepcia všetko vpredu je úspornejšia z hľadiska priestoru aj peňazí. Tak prečo to nevyužiť?
Úspora 10 či 15 cm na 5-metrovej limuzíne moc vidieť nie je. Ale na 4-metrovom aute to už je sakra vidieť.
Zaujímavé na tom je iné: zatiaľ čo Mercedes a BMW u malých áut prechádzajú na predný pohon, Audi naopak u veľkých limuzín plánuje prechod na zadný pohon. Aj na tom je vidieť, že koncepcia predný pohon u menších áut a zadný pohon u veľkých limuzín je správna.

Karel  Antonín
23. července • 9:35

No mnozí výrobci žijí hlavně z tradic. :-))
Ty el. ,,blbůstky" jdou většinou vypnout případně vymontovat jenže přední náhon na zadní předělat nejde.
Mercedesa jsem si vybral především kvůli zadnímu náhonu.
No nic takže teď budu při koupi nového auta muset přesedlat k jiné automobilce případně na pohon 4x4 (s vypínatelnou přední nápravou)

josephko
23. července • 12:41

Treba sa na to pozrieť z marketingového hľadiska. Mercedes A či B kúpi buď nejaký papák svojej manželke na nákupy a vozenie detí do školy - a tú namiesto predného či zadného pohonu skôr bude zajímať to, či jej farba auta ladí s farbou jej kabelky :-D. A ako pohodlne do auta tie deti nacpe.
Alebo si tieto autá kúpia ľudia (mladí alebo staršie páry), ktorí chcú mať hviezdu na kapote. A radšej ušetria pár tisíc eúr ako by mali mať zadný pohon.
Fajnšmekri si aj tak kúpia minimálne C-éčko.
Kecy o konci Mercedesu kvôli prednému pohonu sú kecy ľudí, ktorí si Mercedes zvyčajne dovoliť nemôžu. Sú to rovnaké nezmysly, ako keď Porsche začalo robiť SUV-ka či diesle. A ukázalo sa, že práve to umožnilo Porsche stať sa najziskovejšou automobilkou. S klasickou 911-kou so vzduchovým benzínovým Boxerom by Porsche bolo akurát tak v encyklopédiách.

Karel  Antonín
23. července • 13:10

Tak tohle si trochu přehnal : ,, Kecy o konci Mercedesu kvôli prednému pohonu sú kecy ľudí, ktorí si Mercedes zvyčajne dovoliť nemôžu."
Já totiž Méďu mám a věřím že i plno dalších lidí co krytizují přechod na přední náhon.
Hodně lidí si Méďu kupovalo protože je to klasika což bohužel přechodem na přední pohon zmizí a pak už bude jedno jestli si koupíš Méďu nebo daleko levnější auto od jiného výrobce.
Mám sice Méďu třídy E , ale obávám se že i do této třídy brzo dorazí ten nesmysl s předním náhonem i třeba proto že je to výrobně jednoduší a levnější.
Srovnávat to s Porsche je tak trochu mimo mísu protože u Porsche šlo o rozšiřování portfolia kdežto tady jde o změnu pohonu v daném portfoliu.

josephko
23. července • 16:25

Ale veď presne o tom píšem. Mercedes v E-triede pravdepodobne NIKDY nezavedie predný pohon. Pretože o chvíľu sa začnú robiť elektromobily a tam sa predný či zadný pohon bude dať robiť veľmi easy.
A nebude to robiť ani o 5 či 10 rokov, keď Audi už oznámilo, že nová A6-ka bude mať zadný pohon.
Ale keď manželke kúpiš Áčkový či Béčkový mercedes, tak typ pohonu bude asi jedna z posledných vecí, čo ju budú zaujímať. Viac ju bude zaujímať farba alebo odkladacie miesta alebo zrkadielka.
U malých áut prémiových značiek je zadný náhon zbytočný. Pred 15 rokmi žiadna prémiová značka malé autá vôbec nevyrábala. A keď ich začali robiť, tak sa ozývali hlasy o degradácii tej-ktorej luxusnej značky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel  Antonín
23. července • 17:59

Tak o A nemluvím ještě tak o tom mám jen strach že to malým modelem pouze začíná a že časem někomu prdne v hlavě a začnou to dělat v C respektive i E. Čas ukáže.
Jinak trochu nechápu proč si myslíš že ženy zajímá poze barva aodkládací místo na zrcátko respektive podobné ,,ženské blbosti"
S tou mojí mám trochu jiné zkušenosti, ale neříkám že se nevyskytují i takové o, kterých píšeš.

Vana666
23. července • 18:23

Souhlas, třeba moje žena miluje 4x4, hlavně v zimě. Zadokolkou byť prémiovou bych se jí asi nezavděčil,

Karel  Antonín
24. července • 11:53

No a ta moje může jak 4x4 tak nepohrdne ani zadokolkou.

Vana666
24. července • 15:55

uf, tak to se ti prodraží
té mojí stačí jedno auto
:-)

Vana666
23. července • 10:12

Karel Antonín: A má vůbec nějaké auto ručně vypínatelný přední pohon ? tedy kromě offroadů ?

Karel  Antonín
23. července • 10:55

Všechno se dá vypnout případně upravit když se chce.:-D
Záleží na tom jak je člověk šikovný nebo jak šikovného má servismana:-))

Karel  Antonín
23. července • 8:58

Ty se zbláznili to už nebude MB.

Tom
23. července • 8:51

Neprovokuj , nebo se tady na tebe sesypou s tím, že jen a pouze RWD + manuální převodovka je pro opravdové chlapy a pro radost z řízení... :-D

furgon
23. července • 13:28

tak se v tom někdy svez a uvidíš.. vlastně ne, protože jenom jelito jako ty jízdu RWD nepozná v lepším případě, v tom horším to hodí na budku v první zatáčce po tom, co "vypnul" protiskluz :-D

Tom
23. července • 22:07

No tak ted jsi lehce prestrelil :-D... V BMW 525d a "gay" MB SLK 230 kompresor mam najeto celkem dost takze myslim ze o RWD neco vim a nikde jsem to neoprel.... byt v zime na snehu celkem na houno.
Ale co.... Rychle soudy tady lidem jdou.
Ano mozna neco na zabavu, ale jako normalni masovka to nema opodstatneni.

furgon
24. července • 6:37

O to je to smutnější, co tu píšeš...

Tom
24. července • 7:15

Jasně.... kdo chce psa být....
Je to stejne jak tu nekdo pise o Porsche.
Taky nekteri jedinci ( vetsinou ti kteri si ho nikdy nebudou moci dovolit) meli vyrazku z SUV nebo nafty a nakonec to tahne firmu nahoru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
furgon
24. července • 10:06

to si ale pleteš dvě věci.. jedna je nenažranost akcionářů a honba za každým kusem a druhá je charizma značky. Když ti je jedno, že si kupuješ Mercedes vyrobenej v mad'arsku s motorem který jezdí v dacii s moroem vepředu, nemá cenu se o čem bavit..

furgon
24. července • 10:07

pohonem vepředu

Tom
24. července • 11:22

pouze z charisma se žít nedá

furgon
24. července • 11:49

Ale dá, stačí se nehonit za rekordy taháním lidí do autosalonu, o který doposud nikdo nestál a segment RWD se nechat jiným.. jako za času W201, W124, W126, W460, sl...

emil
23. července • 8:43

Že by se v MB konečně rozhoupali a přestali vyrábět moskviče?:-)

Doporučujeme

Články odjinud