Mercedes-Benz otevřel svůj první závod v Rusku. Na zahájení produkce dorazil i Putin

Mercedes-Benz začíná produkci v nové továrně na půdě Ruska. Poprvé tak německá automobilka s třícípou hvězdou vyrábí nové vozy lokálně pro tamní trh.

Spuštění výroby v nové továrně Mercedesu poblíž Moskvy se zúčastnil kromě delegace řady německých politiků také sám ruský prezident Vladimir Putin. V průmyslové oblasti Esipovo tak dva roky po spuštění stavby konečně započala výroba sedanu třídy E. Poprvé tedy Mercedes vyrábí nové vozy pro ruský trh přímo na tamní půdě.

Mercedes-Benz G je silnější než gravitace. Dokazuje to v nebezpečném videu

Mercedes-Benz G je silnější než gravitace. Dokazuje to v nebezpečném videu

Nový závod využívá poslední technologie výroby s vysokou mírou automatizace, transportních systémů bez nutnosti řidičů, tedy i autonomních přepravníků a samozřejmě robotické techniky. Lidská ruka je zde ale pochopitelně stále nutná. Pro snížení dopadu na životní prostředí používá továrna plně digitální dokumentaci nebo třeba systémy rekuperace tepla v jednotlivých budovách.

Ruský závod Mercedesu se bude nicméně dále rozrůstat. S dodatečnou investicí ve výši 250 milionů euro se závod rozroste o další linky a oddělení. Kromě současně vyráběné třídy E chce automobilka v Rusku rozjet i produkci některých svých SUV.

Facelift Mercedesu GLC kupé: Změny vzhledu, nové motory i technika uvnitř

Facelift Mercedesu GLC kupé: Změny vzhledu, nové motory i technika uvnitř

V plné kapacitě po plánovaném rozšíření výroby bude továrna zaměstnávat přes 1000 pracovníků. Samotná myšlenka výstavby závodu Mercedesu v Rusku přišla s jasnou popularitou vozidel německé značky na tamním trhu. Za posledních deset let se totiž prodeje Mercedesů v Rusku navýšily více jak dvojnásobně.

„Investice do nového závodu Mercedesu-Benz v Rusku byla dalším důležitým krokem pro rozšíření naší globální výrobní sítě a produkce tak může probíhat přímo v místě tamního trhu,“ uvedl vedoucí produkce Mercedesu-Benz Markus Schäfer.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků