Automobilka  Mercedes-Benz  se v prosinci loňského roku pochlubila mezinárodním oprávněním používat ve svých vozech třetí úroveň autonomní jízdy. Nyní oznamuje, že prvním trhem, kde bude možné tuto možnost využít, bude logicky Německo. Zdroj: Mercedes-Benz

Automobilka Mercedes-Benz se v prosinci loňského roku pochlubila mezinárodním oprávněním používat ve svých vozech třetí úroveň autonomní jízdy. Nyní oznamuje, že prvním trhem, kde bude možné tuto možnost využít, bude logicky Německo. | Zdroj: Mercedes-Benz

Ke spuštění prodejů dojde 17. května. 3. level autonomní jízdy bude příplatkovou položkou pro limuzíny třída S a  EQS . Zdroj: Mercedes-Benz

Ke spuštění prodejů dojde 17. května. 3. level autonomní jízdy bude příplatkovou položkou pro limuzíny třída S a EQS. | Zdroj: Mercedes-Benz

Pro Mercedes-Benz třídy S činí příplatek 5000 eur, tedy v přepočtu 122.643 Kč. U elektromobilu EQS budete muset přitlačit na 7430 eur, tedy 182.134 Kč. Příplatek vyžaduje hardwarové i softwarové úpravy, tudíž není jasné, zdali půjde v budoucnu tento systém dokoupit u již vyrobených modelů. Zdroj: Mercedes-Benz

Pro Mercedes-Benz třídy S činí příplatek 5000 eur, tedy v přepočtu 122.643 Kč. U elektromobilu EQS budete muset přitlačit na 7430 eur, tedy 182.134 Kč. Příplatek vyžaduje hardwarové i softwarové úpravy, tudíž není jasné, zdali půjde v budoucnu tento systém dokoupit u již vyrobených modelů. | Zdroj: Mercedes-Benz

Snad jedině doděláním v servisu. Mercedes nicméně zmiňuje, že částka uvedená výše je finální a zákazníky nečeká žádné předplatné. Zdroj: Mercedes-Benz

Snad jedině doděláním v servisu. Mercedes nicméně zmiňuje, že částka uvedená výše je finální a zákazníky nečeká žádné předplatné. | Zdroj: Mercedes-Benz

Ještě zopakujeme, že třetí úroveň autonomní jízdy ještě neznamená, že auto jezdí už úplně samo. I nadále je potřeba, aby byl řidič přítomen na svém sedadle, může ale pustit ruce z volantu a odsunout si nohy z pedálů za určitých okolností. Zdroj: Mercedes-Benz

Ještě zopakujeme, že třetí úroveň autonomní jízdy ještě neznamená, že auto jezdí už úplně samo. I nadále je potřeba, aby byl řidič přítomen na svém sedadle, může ale pustit ruce z volantu a odsunout si nohy z pedálů za určitých okolností. | Zdroj: Mercedes-Benz

Tím je myšlena třeba dopravní zácpa nebo pomalá jízda na určitých dálnicích do rychlosti 60 km/h. Důležité je zmínit, že systém sám reaguje na rizikové situace. Je tedy opravdu možné se o řízení v daný moment nezajímat. Zdroj: Mercedes-Benz

Tím je myšlena třeba dopravní zácpa nebo pomalá jízda na určitých dálnicích do rychlosti 60 km/h. Důležité je zmínit, že systém sám reaguje na rizikové situace. Je tedy opravdu možné se o řízení v daný moment nezajímat. | Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

Ke spuštění prodejů dojde 17. května. 3. level autonomní jízdy bude příplatkovou položkou pro limuzíny třída S a  EQS . Zdroj: Mercedes-Benz
Pro Mercedes-Benz třídy S činí příplatek 5000 eur, tedy v přepočtu 122.643 Kč. U elektromobilu EQS budete muset přitlačit na 7430 eur, tedy 182.134 Kč. Příplatek vyžaduje hardwarové i softwarové úpravy, tudíž není jasné, zdali půjde v budoucnu tento systém dokoupit u již vyrobených modelů. Zdroj: Mercedes-Benz
Snad jedině doděláním v servisu. Mercedes nicméně zmiňuje, že částka uvedená výše je finální a zákazníky nečeká žádné předplatné. Zdroj: Mercedes-Benz
Ještě zopakujeme, že třetí úroveň autonomní jízdy ještě neznamená, že auto jezdí už úplně samo. I nadále je potřeba, aby byl řidič přítomen na svém sedadle, může ale pustit ruce z volantu a odsunout si nohy z pedálů za určitých okolností. Zdroj: Mercedes-Benz
29
Fotogalerie

Mercedes-Benz oficiálně spouští 3. úroveň autonomní jízdy. Řídit se nemusí EQS a třída S, ale jen někdy

Mercedes-Benz začíná revoluci zase shora. Ruce pustit z volantu bude možné legálně u třídy S a elektromobilu EQS.

Automobilka Mercedes-Benz se v prosinci loňského roku pochlubila mezinárodním oprávněním používat ve svých vozech třetí úroveň autonomní jízdy. Nyní oznamuje, že prvním trhem, kde bude možné tuto možnost využít, bude logicky Německo. Ke spuštění prodejů dojde 17. května. 3. level autonomní jízdy bude příplatkovou položkou pro limuzíny třída S a EQS.

Pro Mercedes-Benz třídy S činí příplatek 5000 eur, tedy v přepočtu asi 123.000 Kč. U elektromobilu EQS budete muset přitlačit na 7430 eur, tedy asi 182.000 Kč. Příplatek vyžaduje hardwarové i softwarové úpravy, tudíž není jasné, zdali půjde v budoucnu tento systém dokoupit u již vyrobených modelů. Snad jedině doděláním v servisu. Mercedes nicméně zmiňuje, že částka uvedená výše je finální a zákazníky nečeká žádné předplatné.

Ještě zopakujeme, že třetí úroveň autonomní jízdy ještě neznamená, že auto jezdí už úplně samo. I nadále je potřeba, aby byl řidič přítomen na svém sedadle, může ale pustit ruce z volantu a odsunout si nohy z pedálů za určitých okolností. Tím je myšlena třeba dopravní zácpa nebo pomalá jízda na určitých dálnicích do rychlosti 60 km/h. Důležité je zmínit, že systém sám reaguje na rizikové situace. Je tedy opravdu možné se o řízení v daný moment nezajímat.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud