Mercedes-Benz: nový druh dobíjení elektromobilů

Koncern Daimler AG hodlá zahájit testování bezdrátového, plně samočinného dobíjecího systému pro své budoucí elektromobily.

Pod jménem „Effizienzhaus-Plus mit Elektromobilität“ je ke svému spuštění připraven projekt, který má ověřit praktickou využitelnost bezkontaktního dobíjecího systému pro elektromobily nové generace. Odstartuje v březnu příštího roku a jeho střediskem bude dům, jehož čtyřčlenná rodina bude po dobu 15 měsíců využívat elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Bezdrátové nabíjení

Na bezdrátovém dobíjení akumulátorů elektromobilů pracuje již řada společností. Za příklad poslouží automobilka Volvo. Společně s belgickou firmou Flanders’ Drive se zabývá vývojem projektu nazvaného CED (Continuous Electric Drive). V případě baterie o kapacitě 24 kWh, jíž je zkušební Volvo C30 Electric vybaveno, by mělo nabíjení prázdné baterie trvat přibližně hodinu a dvacet minut.

Půjde o upravený Mercedes-Benz A E-Cell opatřený speciální dobíjecí cívkou. Jakmile vůz najede nad indukční plochu, bude zahájeno dobíjení skrze magnetické pole, takže není třeba fyzicky manipulovat s žádnými zástrčkami. Proces dobíjení je synchronizován s palubní soustavou Comand, jež skrze displej na středové konzoli řidiče nad indukční plochu spolehlivě navede.

„S úspěchem jsme funkci této soustavy již předvedli,“ tvrdí Herbert Kohler z příslušného oddělení koncernu Daimler AG. „Teprve až dennodenní zkušenosti uživatelů nám však pomohou stanovit nové směry ve vývoji. Čeká nás ještě řešení řady technických a finančních záležitostí, než budeme schopni tuto technologii nabídnout nejširšímu publiku.“  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 46 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků