Mercedes-Benz: nové Céčko, facelift pro Éčko (budoucnost)

Mercedes-Benz chystá v blízké budoucnosti novou generace třídy C, facelift a technická vylepšení třídy E, novou generací luxusního roadsteru SL, zcela nový model MLK - konkurenci pro BMW X3 a nový offroad pro sedm lidí GL. (spy photos)
Mercedes-Benz: nové Céčko, facelift pro Éčko (budoucnost)

Nové Céčko už brzy

Nedávno jsme publikovali první informace o nové generaci třídy C, která má být k dostání již začátkem roku 2007. Jen pro doplnění staršího článku: top verzí C-klasse nebude kompresorem přeplňovaný osmiválec 5.4 l, naladěný zhruba na 300 kW (410 k). Sportovní divize AMG německé automobilky Mercedes-Benz vyvinula nový vidlicový osmiválec s objemem 6 208 ccm. Motor s interním označením M156 E63 disponuje výkonem 375 kW (510 k) a maximální kroutící moment 630 Nm je dostupný již od 5 200 ot. AMG tvrdí, že nový agregát má zhruba o 20 procent vyšší kroutící moment než srovnatelné atmosférické motory této třídy.


Nová generace třídy C --- Foto a ilustrace © Automedia

Na podzim roku 2007 by měla vedle sedanu přijet C-klasse i v provedení kombi. S celkovou délkou 4,55 m bude mít stejný podvozek jako nový model MLK v nové kategorii SUT (Sport Utility Tourer). Novinka by se měla stát konkurencí pro BMW X3 nebo připravované Audi Q5. Jako správný offroad dostane SUT pohon všech kol (4matic) s centrálním diferenciálem. Prokluz kol bude ošetřen elektronickou cestou, individuálním přibrzďováním jednotlivých kol. Více o se MLK, neboli X-klasse můžete dočíst ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz X-klasse/MLK --- Foto: © Automedia

Facelift pro Éčko

Dříve než tu bude další generace C-klasse nebo MLK, musí Mercedes-Benz vyřešit řadu problémů vlastní produkce. Na prvním místě je odstranění problémů s brzdným systémem a znovu obnovení image třídy E, kde poklesem prodeje automobilce unikají obrovské zisky. Během přepracování brzd projde E-klasse i decentím faceliftem, kdy vůz dostane vedle lehkých optických změn i nové samonatáčecí světlomety, které budou reagovat nejen na otáčení volantem, ale i na rychlost vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Decentní facelift pro třídu E --- Foto © Automedia

Další problémy s hydraulikou vozu jsou u modelu SL. Luxusní a sportovní kupé s elektronicky sklápěcí střechou rozhodně netrpí nedostatkem zájmu ze strany zákazníků, ale reklamací a stížností na brzdy dostává Mercedes více než je přípustné.

CL aneb S-roadster

Mezi novinky roku 2006 automobilky Mercedes-Benz bude jistě patřit nástupce luxusní třídy CL, který bude napěchován nejmodernější technologii. Premiéra je naplánovaná na březnový autosalón v Ženevě, do obchodů by nové CL mělo dorazit začátkem léta. Druhou žhavou novinkou bude otevřená verze vozu CLK DTM AMG. Kdo nestihl ani jeden vůz limitované edice, čítající 100 kusů, má teď šanci, protože Mercedes-Benz ve spolupráci se sportovní divizí AMG chystá 100 vozů CLK DTM v provedení kabrio. Pod kapotou se objeví výše zmiňovaný atmosférický motor 6.3 l V8 s výkonem 375 kW (510 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes-Benz CL vychází z Eska --- Foto © Automedia

Géčko: méně hranatých tvarů

A na závěr něco málo pro fanoušky offroadů: Mercedes-Benz doplní třídu G zcela novým velkým SUV, které zřejmě ponese označení GL. Model si vezme dlouhou platformu z crossoveru třídy R a karosářské tvary nového ML. Se sedmi místy pro posádku a náhonem 4x4 bude GL patřit mezi nejprostornější a nejluxusnější SUV na trhu. Pod kapotou se objeví jen šestiválcové a osmiválcové pohonné jednotky, top verze bude opět GL 63 AMG s osmiválcem o výkonu 510 koní. Pravý offroad třídy G se bude i nadále vyrábět a prodávat, jen zřejmě projde faceliftem, který zahladí jeho hranaté tvary.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová generace Géčka --- Foto © Automedia

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků