Mercedes-Benz: nové Áčko přichází (fotky, informace)

Novinka má oproti starší generaci nové třídveřové provedení, sportovnější vzhled, více motorů (vede přeplňovaný dvoulitrový benzín), novou bezestupňovou převodovku a rovněž zcela nový interiér. (doplněno o tiskovou zprávu)
Mercedes-Benz: nové Áčko přichází (fotky, informace)
Seznam kapitol
  1. Základní informace, obrázky
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Včera, v nejdelší den v roce, měl světovou premiéru nová generace Mercedesu třídy A. Nejmenší Mercedes se na výsluní vyhříval sedm let a prodalo se ho více než 1,1 miliónů kusů. O zlomení tohoto rekordu se pokusí jeho nástupce, který bude v prodeji už desátého září (už nyní si ho můžete objednávat).

Nové Ačko bude zákazníky oslovovat zcela novou třídveřovou a klasickou pětidvéřovou verzí; každá má svůj vlastní charakter a image; třídveřová je určena sportovněji založeným řidičům, pětidveřová pak uspokojí rodinu. Nová generace je v každém směru o málo větší, má rozměry 3 807 x 1 764 x 1 593 a rozvor 2 568 mm. Současná krátká verze má rozměry 3 575 x 1 719 x 1 575 mm a rozvor 2 423 mm, prodloužená L verze pak 3 776 x 1 719 x 1 589 mm a rozvor 2 593 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér se blýskne větším pohodlím, kvalitnějšími materiály a provedením - tam je oproti současné generaci největší rozdíl. Ve standardní výbavě najdete klimatizaci, multifunkční volant, stabilizační systém ESP a elektromechanický posilovač řízení. O bezpečnost, která se od Mercedesu očekává, se postarají čelní a boční airbagy, spolu s novým patentovaným bezpečnostním pásem. V příplatkové výbavě nechybí navigace, bi-xenony či okenní airbagy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývají nové motory a převodovky, o nichž píše včera zveřejněná tisková zpráva. Naftové motory CDI budou mít výkon od 60 do 103 kW, benzínové pak až 142 kW (nový dvoulitrový přeplňovaný benzíňák). Premiéru má i bezestupňová převodovka Autotronic.

Zážehové motory A 150 A 170 A 200 A 200 TURBO
Počet válců/ventilů 4/8 4/8 4/8 4/8
Objem válců cm3 1498 1699 2034 2034
Vrtání/zdvih mm 83/69,2 83/78,5 83/94 83/94
Rozteč válců mm 90 90 90 90
Výkon kW 70/5500/min 85/5500/min 100/5750/min 142/4800/min
Toč.moment Nm 140/3500/min 155/3500/min 185/3500/min 280/1800/min

Vznětové motory A 160 CDI A 180 CDI A 200 CDI
Počet válců/ventilů 4/16 4/16 4/16
Objem válců cm3 1991 1991 1991
Vrtání/zdvih mm 83/92 83/92 83/92
Rozteč válců mm 90 90 90
Výkon kW 60/4200/min 80/4200/min 103/4200/min
Toč.moment Nm 180/1400-2600/min 250/1600-2600/min 300/1600-3000/min

Nová generace je jistě o mnoho atraktivnější než ta současná. Zejména ženy osloví nově navržené světlomety, mřížka chladiče a boční prolisy, které zdůrazňují kompaktní, dynamický a sebevědomý obraz tohoto vozu. K novinkám patří parabolická zadní osa, podvozek a tlumiče, to vše slouží ke zlepšení jízdních vlastností a komfortu. Výstavní premiéry se pravděpodobně dočkáme na pařížském autosalonu, kde se ukáže i studie Mercedes-Benzu řady B.

Další informace najdete v tiskové zprávě v druhé kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, obrázky
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků