Mercedes-Benz: nové Áčko přichází (fotky, informace)

Novinka má oproti starší generaci nové třídveřové provedení, sportovnější vzhled, více motorů (vede přeplňovaný dvoulitrový benzín), novou bezestupňovou převodovku a rovněž zcela nový interiér. (doplněno o tiskovou zprávu)
Mercedes-Benz: nové Áčko přichází (fotky, informace)
Seznam kapitol
  1. Základní informace, obrázky
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Včera, v nejdelší den v roce, měl světovou premiéru nová generace Mercedesu třídy A. Nejmenší Mercedes se na výsluní vyhříval sedm let a prodalo se ho více než 1,1 miliónů kusů. O zlomení tohoto rekordu se pokusí jeho nástupce, který bude v prodeji už desátého září (už nyní si ho můžete objednávat).

Nové Ačko bude zákazníky oslovovat zcela novou třídveřovou a klasickou pětidvéřovou verzí; každá má svůj vlastní charakter a image; třídveřová je určena sportovněji založeným řidičům, pětidveřová pak uspokojí rodinu. Nová generace je v každém směru o málo větší, má rozměry 3 807 x 1 764 x 1 593 a rozvor 2 568 mm. Současná krátká verze má rozměry 3 575 x 1 719 x 1 575 mm a rozvor 2 423 mm, prodloužená L verze pak 3 776 x 1 719 x 1 589 mm a rozvor 2 593 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér se blýskne větším pohodlím, kvalitnějšími materiály a provedením - tam je oproti současné generaci největší rozdíl. Ve standardní výbavě najdete klimatizaci, multifunkční volant, stabilizační systém ESP a elektromechanický posilovač řízení. O bezpečnost, která se od Mercedesu očekává, se postarají čelní a boční airbagy, spolu s novým patentovaným bezpečnostním pásem. V příplatkové výbavě nechybí navigace, bi-xenony či okenní airbagy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývají nové motory a převodovky, o nichž píše včera zveřejněná tisková zpráva. Naftové motory CDI budou mít výkon od 60 do 103 kW, benzínové pak až 142 kW (nový dvoulitrový přeplňovaný benzíňák). Premiéru má i bezestupňová převodovka Autotronic.

Zážehové motory A 150 A 170 A 200 A 200 TURBO
Počet válců/ventilů 4/8 4/8 4/8 4/8
Objem válců cm3 1498 1699 2034 2034
Vrtání/zdvih mm 83/69,2 83/78,5 83/94 83/94
Rozteč válců mm 90 90 90 90
Výkon kW 70/5500/min 85/5500/min 100/5750/min 142/4800/min
Toč.moment Nm 140/3500/min 155/3500/min 185/3500/min 280/1800/min

Vznětové motory A 160 CDI A 180 CDI A 200 CDI
Počet válců/ventilů 4/16 4/16 4/16
Objem válců cm3 1991 1991 1991
Vrtání/zdvih mm 83/92 83/92 83/92
Rozteč válců mm 90 90 90
Výkon kW 60/4200/min 80/4200/min 103/4200/min
Toč.moment Nm 180/1400-2600/min 250/1600-2600/min 300/1600-3000/min

Nová generace je jistě o mnoho atraktivnější než ta současná. Zejména ženy osloví nově navržené světlomety, mřížka chladiče a boční prolisy, které zdůrazňují kompaktní, dynamický a sebevědomý obraz tohoto vozu. K novinkám patří parabolická zadní osa, podvozek a tlumiče, to vše slouží ke zlepšení jízdních vlastností a komfortu. Výstavní premiéry se pravděpodobně dočkáme na pařížském autosalonu, kde se ukáže i studie Mercedes-Benzu řady B.

Další informace najdete v tiskové zprávě v druhé kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, obrázky
  2. Kompletní znění tiskové zprávy
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků