Novinka má oproti starší generaci nové třídveřové provedení, sportovnější vzhled, více motorů (vede přeplňovaný dvoulitrový benzín), novou bezestupňovou převodovku a rovněž zcela nový interiér. (doplněno o tiskovou zprávu)
Kapitoly článku:
Včera, v nejdelší den v roce, měl světovou premiéru nová generace Mercedesu třídy A. Nejmenší Mercedes se na výsluní vyhříval sedm let a prodalo se ho více než 1,1 miliónů kusů. O zlomení tohoto rekordu se pokusí jeho nástupce, který bude v prodeji už desátého září (už nyní si ho můžete objednávat).
Nové Ačko bude zákazníky oslovovat zcela novou třídveřovou a klasickou pětidvéřovou verzí; každá má svůj vlastní charakter a image; třídveřová je určena sportovněji založeným řidičům, pětidveřová pak uspokojí rodinu. Nová generace je v každém směru o málo větší, má rozměry 3 807 x 1 764 x 1 593 a rozvor 2 568 mm. Současná krátká verze má rozměry 3 575 x 1 719 x 1 575 mm a rozvor 2 423 mm, prodloužená L verze pak 3 776 x 1 719 x 1 589 mm a rozvor 2 593 mm.
Interiér se blýskne větším pohodlím, kvalitnějšími materiály a provedením - tam je oproti současné generaci největší rozdíl. Ve standardní výbavě najdete klimatizaci, multifunkční volant, stabilizační systém ESP a elektromechanický posilovač řízení. O bezpečnost, která se od Mercedesu očekává, se postarají čelní a boční airbagy, spolu s novým patentovaným bezpečnostním pásem. V příplatkové výbavě nechybí navigace, bi-xenony či okenní airbagy.
Pod kapotou se ukrývají nové motory a převodovky, o nichž píše včera zveřejněná tisková zpráva. Naftové motory CDI budou mít výkon od 60 do 103 kW, benzínové pak až 142 kW (nový dvoulitrový přeplňovaný benzíňák). Premiéru má i bezestupňová převodovka Autotronic.
Zážehové motory |
A 150 |
A 170 |
A 200 |
A 200 TURBO |
Počet válců/ventilů |
4/8 |
4/8 |
4/8 |
4/8 |
Objem válců cm3 |
1498 |
1699 |
2034 |
2034 |
Vrtání/zdvih mm |
83/69,2 |
83/78,5 |
83/94 |
83/94 |
Rozteč válců mm |
90 |
90 |
90 |
90 |
Výkon kW |
70/5500/min |
85/5500/min |
100/5750/min |
142/4800/min |
Toč.moment Nm |
140/3500/min |
155/3500/min |
185/3500/min |
280/1800/min |
Vznětové motory |
A 160 CDI |
A 180 CDI |
A 200 CDI |
Počet válců/ventilů |
4/16 |
4/16 |
4/16 |
Objem válců cm3 |
1991 |
1991 |
1991 |
Vrtání/zdvih mm |
83/92 |
83/92 |
83/92 |
Rozteč válců mm |
90 |
90 |
90 |
Výkon kW |
60/4200/min |
80/4200/min |
103/4200/min |
Toč.moment Nm |
180/1400-2600/min |
250/1600-2600/min |
300/1600-3000/min |
Nová generace je jistě o mnoho atraktivnější než ta současná. Zejména ženy osloví nově navržené světlomety, mřížka chladiče a boční prolisy, které zdůrazňují kompaktní, dynamický a sebevědomý obraz tohoto vozu. K novinkám patří parabolická zadní osa, podvozek a tlumiče, to vše slouží ke zlepšení jízdních vlastností a komfortu. Výstavní premiéry se pravděpodobně dočkáme na pařížském autosalonu, kde se ukáže i studie Mercedes-Benzu řady B.
Další informace najdete v tiskové zprávě v druhé kapitole.