Mercedes-Benz: Nová třída E

Nová střední řada Mercedesu přijde na trh v polovině března 2002, automobilka do jejího vývoje investovala přibližně dvě miliardy Euro. Co všechno přinese nový model se můžete dočíst na následujících řádcích.
Mercedes-Benz: Nová třída E

Obdobně jako u předchozího úspěšného modelu demonstruje stuttgartská značka v oblasti automobilové technologie i u nové limuzíny svoje vedoucí postavení. Ve vyšší automobilové třídě tak dochází opět k posunu dosavadních standardů, které přináší novinka udržující si i nadále ve všech důležitých disciplínách svoji roli průkopníka špičkové techniky.

Desing

Design nové Třídy E pokračuje v elegantním stylu jejího předchůdce a víc než dosud zvýrazňuje dynamický charakter vozu. Markantní jsou na nové limuzíně dvojité světlomety v samostatném uspořádání, se kterými Třída E překvapila poprvé v roce 1995 a mimoděk tak dala impuls pro nový módní trend. Nynější interpretace lehce šikmo skloněných zdvojených světlometů s čirou optikou ovlivňuje progresivně-dynamický vzhled čelní partie. Obdobně působí pohled z boku: typická Třída E, ale nyní i s výrazným sportovním nábojem a elegancí.

Komfortní i sportovní

Dynamický charakter dokazuje nová Třída E svojí příkladnou agilností, sportovnímu vozu podobnou ovladatelností a perfektním chováním při průjezdu zatáčkou. Technické Klepněte pro větší obrázekpředpoklady těchto vlastností vytváří nově vyvinutá čtyřprvková přední náprava a převážně z hliníkové slitiny vyrobená zadní náprava v prostorovém provedení. Vysoký bezpečnostní standard, který napomáhá řidiči zvládnout kritické situace, vytváří sériové zavedení elektrohydraulicky řízeného brzdového systému Sensotronic Brake Control (SBC) a elektronické funkce kontroly stability vozu ESP. Sensotronic Brake Control byl vůbec poprvé na světě představen teprve před několika měsíci ve sportovním voze Mercedes-Benz SL a nyní se tedy u nové Třídy E dostává do vozu vyráběného ve velké sérii.

Mercedes-Benz dále zvyšuje jízdní komfort novým systémem vzduchového odpružení AIRMATIC Dual Control, který prostřednictvím mikroelektroniky řídí současně odpružení i tlumení. Aby mohl být tlumící i pružící účinek stále optimální, upravuje se podle signálů Klepněte pro větší obrázekčidel, které sledují stav vozovky, způsob jízdy a zatížení vozu. Řeší se tak cílový konflikt mezi perfektním komfortem a vysokou dynamikou jízdy vznikající při odlaďování podvozku. Nyní se tímto elegantním způsobem dají plnit rozmanitá přání zákazníků. Vzduchové odpružení patří do sériového vybavení špičkového modelu E 500 s motorem V8 a do všech ostatních vozů Třídy E ho lze dodat na přání.


Bezpečnost cestujících

Bezpečnost cestujících je dále zdokonalena nově vyvinutými zádržnými systémy, které se přizpůsobí chráněným osobám i konkrétní nebezpečné situaci. Kromě adaptabilních čelních airbagů je nová Třída E poprvé vybavena také dvoustupňovými omezovači síly v bezpečnostních pásech a automatickým zjišťováním hmotnosti spolujezdce. V kombinaci s přídavnými čidly nárazu umožňují tyto systémy ještě účinnější, skutečnému průběhu havárie odpovídající ochranu cestujících. K dalším sériovým komponentům bezpečnostního vybavení patří boční airbagy pro cestující na předních sedadlech, velkoplošné okenní Klepněte pro větší obrázekairbagy, napínače bezpečnostních pásů, automatická registrace dětské sedačky nebo čidlo zachycující příznaky převrácení vozu.

V porovnání s předchozím modelem má struktura karoserie nové Třídy E v její přední části ještě větší deformační zóny. Ty umožňují účinnější pohlcení nárazové energie, takže vlastní tuhá kabina zůstává i při těžkých kolizích nepoškozená. Nová limuzína Mercedesu tak vyhovuje i těm nejpřísnějším bezpečnostním testům. Podíl vysokopevnostních plechů s minimální hmotností a maximální bezpečností se u nového vozu téměř zdvojnásobil. Kryt motoru, přední blatníky, víko zavazadlového prostoru a čelní i zadní modul jsou zhotoveny z hliníku.

Pohonné jednotky

Pro nové modely je zatím v nabídce pět motorů – tři benzínové se šesti a osmi válci ve výkonovém spektru od 130 kW (177 k) do 225 kW (306 k) a dva agregáty CDI ve čtyř- a pětiválcovém provedení s výkony 110 kW (150 k) resp.130 kW (177 k). Oproti dosavadním modelům došlo u vozů nové Třídy E ke snížení spotřeby až o 0,9 l na 100 km.

Nejvyšší točivý moment naftových motorů stoupl až o osm procent; špičkovou hodnotu 425 Nm dosahuje model E 270 CDI. Naftové agregáty s přímým vstřikem paliva patří již ke druhé generaci motorů CDI a mohou se pochlubit řadou technických inovací. Čtyřválec vozu E 220 CDI vybavili technici Mercedesu vůbec poprvé dvěma vyrovnávacími hřídeli, čímž docílili snížení hluku i vibrací. Později bude motorová paleta třídy E doplněna ještě novým benzínovým čtyřválcem přeplňovaným mechanicky poháněným kompresorem a dalšími motory CDI se čtyřmi, šesti a osmi válci.

CLASSIC, ELEGANCE, AVANTGARDE

K důležitým charakteristikám vozů Mercedes-Benz Třídy E patří odjakživa jejich individualita. Proto přání zákazníků plní z hlediska designu a výbavy tři samostatné řady: CLASSIC, ELEGANCE a AVANTGARDE. Již základní řada CLASSIC je připravena k prodeji vybavená autorádiem, automatickou klimatizací, elektrohydraulickými brzdami SBC, koly z lehké slitiny a spoustou dalších detailů z oblasti bezpečnosti a komfortu. Řada Klepněte pro větší obrázekAVANTGARDE zaujme již zvnějšku svými charakteristickými, v dynamickém stylu tvarovanými nárazníky a bočními prahovými lištami, v interiéru pak čalouněním kombinujícím textil s kůží a přístroji s bílými číselníky. Do její základní výbavy patří ještě například výbojkové světlomety v bixenonovém provedení.

Také zábavná elektronika a telekomunikace je v nové Třídě E k dostání s řadou technických inovací. Autorádio 50 APS stejně jako vylepšený ovládací a zobrazovací systém COMAND APS (v dodávkách od čtvrtého čtvrtletí roku 2002) – oba s integrovaným navigačním počítačem – charakterizují barevné displeje s možností grafického zobrazování, na nichž je možné ve spojení s pevně zabudovaným telefonem mimo jiné také komunikovat prostřednictvím zpráv SMS, e-mailu a využívat on-line služby portálu Mercedes-Benz. Hlasová funkce LINGUATRONIC je poprvé u nové Třídy E rozšířená o ovládání Klepněte pro větší obrázeknavigačního systému.

Kdy přijde na trh

Do prodeje v Evropě by se mělo nové „éčko“ dostat v polovině března. Zástupci automobilky věří, že úspěšně naváže na svého předchůdce, který se svojí roční průměrnou výrobou na úrovni 200 000 vozů představoval ve světovém měřítku nejprodávanější limuzínu vyšší třídy. V České republice se například v loňském roce prodalo 209 ks třídy E, což ji činí pátým nejprodávanějším automobilem vyšší třídy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků