Takto si kdysi Mercedes představoval miniauto. Nabízelo komfort třídy S

Malé městské vozy patří na automobilovém trhu mezi žádané artikly. Mercedes takový vůz ukázal již v roce 1981. Koncept NAFA díky svým vlastnostem představoval skvělý příklad.

NAFA, neboli nezkráceně Nahverkehrsfahrzeug, zněl název konceptu  automobilky Mercedes-Benz, který v překladu znamenal vozidlo na krátkou vzdálenost. Designově byl ještě kratší než podobné miniaturní vozy jako  Toyota iQ či Aston Martin Cygnet.

Koncept německé automobilky nabízel velice zajímavé vlastnosti. Velmi malá karoserie v kombinaci s malým poloměrem otáčení a posilovačem řízení zní jako ideální kombinace pro manévrování v přeplněných městech. Také parkování bylo pro vůz NAFA hračkou díky natáčení všech čtyř kol. 

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

O pohon tohoto drobečka se staral tříválec o objemu 1,0 litru a výkonem 30 kW (40 koní). Výkon byl pomocí automatické převodovky přenášen na přední kola. Není to žádná velká sláva, vzhledem k velikosti vozu a jeho využití byl ale výkon rozhodně dostačující.

Mercedes-Benz NAFA

Debut: Léto 1981

Specifikace: Pohon předních kol, tříválec o objemu 1,0 litru, automatická převodovka, posilovač řízení

Proč si jej pamatovat: Vzhled si vás asi moc nezíská. Myšlenka využití jako malé městské auto byla ale inovativní. 

Mercedes svůj koncept vybavil posuvnými dveřmi, jaké známe například z modelu Peugeot 1007. Tento fakt společně s automaticky sklopnými zrcátky tak ještě více ulehčili řidiči parkování s vozem o šířce pouhých 1,5 metru. V interiéru podle německé automobilky na pasažéry čekal komfort sedadel luxusní třídy S. Tento fakt ale spíše zní jako vtípek autora tiskové zprávy.

Do masové produkce se ale tento koncept nedostal. Hlavním důvodem byla bezpečnost. Malý vůz totiž nesplňoval bezpečnostní standardy automobilky. I tak ale tento zajímavý koncept rozhodně nezůstal v zapomenutí. Idea inspirovala později první generace třídy A a také vozu Smart ForTwo.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 84 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků