Takto si kdysi Mercedes představoval miniauto. Nabízelo komfort třídy S

Malé městské vozy patří na automobilovém trhu mezi žádané artikly. Mercedes takový vůz ukázal již v roce 1981. Koncept NAFA díky svým vlastnostem představoval skvělý příklad.

NAFA, neboli nezkráceně Nahverkehrsfahrzeug, zněl název konceptu  automobilky Mercedes-Benz, který v překladu znamenal vozidlo na krátkou vzdálenost. Designově byl ještě kratší než podobné miniaturní vozy jako  Toyota iQ či Aston Martin Cygnet.

Koncept německé automobilky nabízel velice zajímavé vlastnosti. Velmi malá karoserie v kombinaci s malým poloměrem otáčení a posilovačem řízení zní jako ideální kombinace pro manévrování v přeplněných městech. Také parkování bylo pro vůz NAFA hračkou díky natáčení všech čtyř kol. 

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

O pohon tohoto drobečka se staral tříválec o objemu 1,0 litru a výkonem 30 kW (40 koní). Výkon byl pomocí automatické převodovky přenášen na přední kola. Není to žádná velká sláva, vzhledem k velikosti vozu a jeho využití byl ale výkon rozhodně dostačující.

Mercedes-Benz NAFA

Debut: Léto 1981

Specifikace: Pohon předních kol, tříválec o objemu 1,0 litru, automatická převodovka, posilovač řízení

Proč si jej pamatovat: Vzhled si vás asi moc nezíská. Myšlenka využití jako malé městské auto byla ale inovativní. 

Mercedes svůj koncept vybavil posuvnými dveřmi, jaké známe například z modelu Peugeot 1007. Tento fakt společně s automaticky sklopnými zrcátky tak ještě více ulehčili řidiči parkování s vozem o šířce pouhých 1,5 metru. V interiéru podle německé automobilky na pasažéry čekal komfort sedadel luxusní třídy S. Tento fakt ale spíše zní jako vtípek autora tiskové zprávy.

Do masové produkce se ale tento koncept nedostal. Hlavním důvodem byla bezpečnost. Malý vůz totiž nesplňoval bezpečnostní standardy automobilky. I tak ale tento zajímavý koncept rozhodně nezůstal v zapomenutí. Idea inspirovala později první generace třídy A a také vozu Smart ForTwo.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 42 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků