Mercedes-Benz ML63 AMG: předpremiérové představení

Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz ML
  2. Fotogalerie

Ještě před oficiální premiérou v Los Angeles zveřejnil Mercedes vše podstatné týkající se jeho nejnovějšího přírůstku do rodiny ML. Vrcholné ML63 AMG dostane pod kapotu dvakrát přeplňovaný osmiválcový motor o objemu 5,5 litru. Základní parametry zní 525 koní a 700 Nm. Někteří určitě budou truchlit nad ztrátou původního atmosférického osmiválce velikosti 6,2 l, ale taková už je dnešní doba. Přeplňovaná novinka je o pár koní výkonnější a nabídne o 70 Nm vyšší točivý moment.

Maximální rychlost základního ML63 AMG je klasických 250 km/h, z nuly na 96 km/h zvládne novinka sprint v čase 4,7 s. Ovšem pokud by to někomu nestačilo, je k dispozici ještě paket AMG Performance. Ten zvedne výkon na 557 k a točivý moment povyroste o dalších 60 Nm. Omezovač je navíc posunut na 280 km/h a sprint z nuly na amerických 60 mph (tedy 96 km/h) proběhne o desetinku rychleji. U obou verzí by se kombinovaná spotřeba měla pohybovat kolem dvanácti litrů.

Standardní pohon všech kol dělí sílu motoru v poměru 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Osmiválec spolupracuje s automatickou sedmistupňovou převodovkou AMG Speedshift Plus a samozřejmě nemůže chybět ani tolik "ekologický" Start/Stop systém. Ostré ML má ve výbavě kromě vzduchového podvozku a adaptivní tlumiče také aktivní stabilizátory.

Mercedes ML63 AMG dostal kromě výkonné techniky také kompletní body kit obsahující předpracované nárazníky, prahové nástavce, čtyři pořádné koncovky výfuku nebo dvacetipalcová kola s pneumatikami o rozměrech 265/45 R20. Za příplatek lze získat disky ještě o palec větší. Prodej odstartuje v prvním čtvrtletí příštího roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz ML
  2. Fotogalerie
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků