Mercedes-Benz ML450 Hybrid jde do prodeje

Ve Stuttgartu vyvinuli svůj druhý „ekomobil“, který do prodejů vstoupil 16. listopadu tohoto roku. Co vše nakonec nabídne?

Takzvané prémiové značky zachytily vítr populárních hybridů, jež alespoň zdánlivě šetří kapsu majitelů a životní prostředí. Nejnovějším přírůstkem na trhu je zcela nový Mercedes-Benz ML450 Hybrid.

Tento vůz se letos v červnu prvně představil ve formě studie na autosalonu v New Yorku a nyní si jej již můžete koupit, pokud ovšem žijete v USA. Podle výrobce by se mělo jednat o vůz s výkonem osmiválce a spotřebou čtyřválce. A aby těch počtů nebylo málo, posloužit k tomu má kombinace zážehového šestiválce s objemem 3,5 l a dvojice elektromotorů. Ačkoli to vypadá na kopu motorů, to vše dohromady má přinést velmi nízkou spotřebu paliva. Podle americké normy EPA totiž činí průměrná spotřeba nového Mercedesu ve městě 11,2 a na dálnici 9,8 l/100 km, přímý konkurent v podobě BMW X6 ActiveHybrid má přitom dosahovat 13,8, resp. 12,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celá pohonná soustava SUV Mercedes-Benz ML450 Hybrid dává 340 koní, tedy 250 kW. K příznivé spotřebě zvláště v městském provozu přispívá systém start-stop. Oba elektromotory jsou vestavěny přímo do skříně automatické převodovky, jeden z nich je určen pro jízdu na čistě elektrický pohon a ten druhý pak k podpoře akcelerace. Na elektrický pohon se ML450 Hybrid rozjede až na 55 km/h, při potřebě dalšího zrychlení se automaticky spustí spalovací jednotka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při zpomalování a klidné jízdě fungují oba elektromotory jako generátory, které pohybovou energii vozu přetváří na elektřinu, teprve při prudčím brzdění příjdou ke slovu klasické hydraulické brzdy. Rekuperací získaná energie se ukládá ve vodou chlazené, nikl-metal-hydridové baterii pracující s napětím 288V, která je uložena pod podlahou zavazadelníku, takže nijak neomezuje jeho objem. Jinou kapitolou bude hmotnost, o níž ale Mercedes taktně mlčí.

Spolu s Mercedesy S400 Hybrid a diesely BlueTEC bude ML450 Hybrid nabízen výhradně v rámci speciálního leasingového programu (jde o skutečný „americký” leasing, tedy pronájem, tj. v českém chápání operativní leasing) který v případě nového SUV představuje měsíční platbu ve výši 659 dolarů při délce leasingu 36 měsíců, nebo 549 dolarů při leasingu na pět let. Pokud si některý z těchto modelů budete chtít pořídit platbou „na dřevo“ do svého vlastnictví, máte zatím smůlu. Že by Mercedes nevěřil, že tyto vozy budou za pět let ještě schopny brázdit silnice?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz ML450 Hybrid

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků