Mercedes-Benz ML450 Hybrid jde do prodeje

Ve Stuttgartu vyvinuli svůj druhý „ekomobil“, který do prodejů vstoupil 16. listopadu tohoto roku. Co vše nakonec nabídne?

Takzvané prémiové značky zachytily vítr populárních hybridů, jež alespoň zdánlivě šetří kapsu majitelů a životní prostředí. Nejnovějším přírůstkem na trhu je zcela nový Mercedes-Benz ML450 Hybrid.

Tento vůz se letos v červnu prvně představil ve formě studie na autosalonu v New Yorku a nyní si jej již můžete koupit, pokud ovšem žijete v USA. Podle výrobce by se mělo jednat o vůz s výkonem osmiválce a spotřebou čtyřválce. A aby těch počtů nebylo málo, posloužit k tomu má kombinace zážehového šestiválce s objemem 3,5 l a dvojice elektromotorů. Ačkoli to vypadá na kopu motorů, to vše dohromady má přinést velmi nízkou spotřebu paliva. Podle americké normy EPA totiž činí průměrná spotřeba nového Mercedesu ve městě 11,2 a na dálnici 9,8 l/100 km, přímý konkurent v podobě BMW X6 ActiveHybrid má přitom dosahovat 13,8, resp. 12,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celá pohonná soustava SUV Mercedes-Benz ML450 Hybrid dává 340 koní, tedy 250 kW. K příznivé spotřebě zvláště v městském provozu přispívá systém start-stop. Oba elektromotory jsou vestavěny přímo do skříně automatické převodovky, jeden z nich je určen pro jízdu na čistě elektrický pohon a ten druhý pak k podpoře akcelerace. Na elektrický pohon se ML450 Hybrid rozjede až na 55 km/h, při potřebě dalšího zrychlení se automaticky spustí spalovací jednotka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při zpomalování a klidné jízdě fungují oba elektromotory jako generátory, které pohybovou energii vozu přetváří na elektřinu, teprve při prudčím brzdění příjdou ke slovu klasické hydraulické brzdy. Rekuperací získaná energie se ukládá ve vodou chlazené, nikl-metal-hydridové baterii pracující s napětím 288V, která je uložena pod podlahou zavazadelníku, takže nijak neomezuje jeho objem. Jinou kapitolou bude hmotnost, o níž ale Mercedes taktně mlčí.

Spolu s Mercedesy S400 Hybrid a diesely BlueTEC bude ML450 Hybrid nabízen výhradně v rámci speciálního leasingového programu (jde o skutečný „americký” leasing, tedy pronájem, tj. v českém chápání operativní leasing) který v případě nového SUV představuje měsíční platbu ve výši 659 dolarů při délce leasingu 36 měsíců, nebo 549 dolarů při leasingu na pět let. Pokud si některý z těchto modelů budete chtít pořídit platbou „na dřevo“ do svého vlastnictví, máte zatím smůlu. Že by Mercedes nevěřil, že tyto vozy budou za pět let ještě schopny brázdit silnice?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz ML450 Hybrid
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků