Mercedes-Benz ML: podrobné představení, první dojmy

Mercedes-Benz třídy M patří do kategorie vozů, které jsme si, poněkud nadneseně, zvykli říkat off-road. Ačkoliv se spíše než do terénu hodí na upravené příjezdové cesty luxusních domků, jeho mohutná a zároveň elegantní vizáž vzbuzuje respekt, což je pro většinu majitelů důležitější než prostupnost terénem. Pojďme se na nové luxusní SUV podívat blíže.
Mercedes-Benz ML: podrobné představení, první dojmy
Seznam kapitol
  1. Historie, mezigenerační změny, komfort, motory
  2. Převodovka a terénní vlastnosti, jízda, technické parametry a výbava
  3. Kompletní fotogalerie

Pokračování osmileté tradice

Na poli luxusních SUV má automobilka Mercedes-Benz několikaletou tradici. V roce 1997 uvedla na trh prostorný terénní automobil SUV (tedy kategorie, která vznikla v USA), primárně určený právě pro americké zákazníky. Tehdy se stalo něco nevídaného - evropská značka porazila Američany na jejich vlastní půdě, o čemž výmluvně vypovídají tehdejší prodejní čísla. Od té doby ale uběhlo mnoho času a sláva eMkového Mercedesu pozvolna uvadala. Model uvedený v roce 1997 už bylo načase inovovat, a tak v roce 2005, o osm let později, vyjíždí z výrobních linek nový Mercedes-Benz třídy M.

 

Celosvětovou premiéru si nový Mercedes-Benz ML odbyl na letošní Auto Show v Detroitu, v České republice jsme se s ním poprvé setkali na brněnském Autosalonu. První čeští majitelé se jím mohli těšit začátkem léta. Dnes je přímým konkurentem především svých německých rivalů – Porsche Cayenne, VW Touareg nebo BMW X5. Mezi další luxusní klenoty této kategorie by se ještě daly zařadit japonský Lexus RX a seveřan Volvo XC90, případně Infiniti řady FX.

  

Přestože zvenčí se revoluce zdaleka nekoná a motorista věci neznalý se může na první letmý pohled domnívat, že se jedná jen o jeden z více než 620 000 dosud vyrobených vozů třídy M, použít slovo facelift by byla troufalost. Dnešní emko je regulérní novou generací se vším všudy. Už při druhém pohledu musí pozorovatel uznat, že novinek bude tentokrát dlouhá řada.

Nárůst ve všech směrech

Už od pohledu je nové emelko vetší než jeho předchůdce. Mohutný vzhled je dokreslován elegantními tvary, vůz nyní působí o poznání dynamičtěji. Nové ML je 4790 mm dlouhé (oproti předchozí generaci nárůst 150 mm), 1900 mm široké (+71 mm) a 1820 mm vysoké (-9 mm). Rozvor se prodloužil o 95 mm na 2 915 mm; už z těchto údajů lze snadno vyvodit, že o místo uvnitř vozu nouze nebude. Ačkoli lze stěží říct, že u předchozí generace jej byl nedostatek, ten rozdíl si uvědomíte teprve po usednutí do nového ML. Sem se musí vejít snad každý. Totéž lze říct i o místě na zadních sedadlech, na nichž je díky prodlouženému rozvoru rozdíl ještě výraznější. O třicet litrů byl zvětšen i zavazadlový prostor – nyní se do něj vejde 2050 litrů zavazadel a po sklopení dělených sedadel (63:37) má délku 210 cm. Standardně se ML dodává se 17“ koly 235/65 pro modely s V6 a 18“ 255/55 pro model s osmiválcem. Za příplatek si můžete objednat i devatenáctipalcová.

  

Také interiér doznal u nové generace řady změn. Zaoblený design konce devadesátých let byl nahrazen elegantními tvary připomínajícími interiér luxusnějších limuzín uvedených v novém tisíciletí. Ovládací prvky jsou uloženy vesměs na stejných místech, mění se ovšem kvalita zpracování přístrojové desky a vnitřního vybavení vůbec. Na roky používaném předchůdci již leccos skřípe, kvalita zpracování uvnitř nového modelu však dává tušit, že tentokrát interiér něco vydrží. Všechny součásti spolu pevně drží.

Pohodlí a bezpečnost

Bavíme se o SUV, což znamená, že musíte očekávat výrazně vyšší posez než v běžných autech. Díky tomu má řidič nejen větší přehled o všem, co se děje na silnici, ale přispívá to i k jakémusi intuitivnímu pocitu bezpečí. Kožená sedadla připomínají spíše křesla, ovladač elektronického nastavení si zapamatuje konfiguraci až tří osob. Nejvýraznějším designérským prvkem jsou mohutné výdechy klimatizace. V naší výbavě byl interiér sladěn z příjemných, černých plastů se stříbrnými prvky, subjektivně je tato kombinace zdařilá a byla radost se na ní dívat. Na první pohled zaujme množství ovládacích prvků na přístrojové desce. Ty dávají tušit, že všechny funkce automobilu uživatel patrně neovládne za den a že bez manuálu to nebude snadné.

  

Vedle pohodlí je jednou z nejdůležitějších vlastností vozů této kategorie bezpečnost. Nový ML disponuje celou řadou technologií, včetně protiblokovacího systému brzd (ABS), elektronického programu stability (ESP) a brzdového asistenta (BAS), které najdete už v základní výbavě. Stejně jako přední, boční a hlavové airbagy pro cestující vpředu. Volitelně jsou k dispozici například bi-xenonové světlomety se systémem aktivních světel, které se natáčí do zatáčky. Systém Pre-Safe dokáže detekovat kritickou situaci a podle charakteru aktivuje předpínače bezpečnostních pásů, posune sedadla do vhodnější polohy z hlediska nárazu nebo uzavře střešní okno. Když nebezpečí pomine, vše se vrátí do původního stavu.

 

Novinky pod kapotou

Třída M se nabízí se dvěma vznětovými a dvěma zážehovými agregáty – benzinový šestiválec ML 350 nabízí výkon 200kW při kroutícím momentu 350Nm, v silnější verzi ML 500 již tepe pětilitrový osmiválec o výkonu 225kW. V dieselových verzích nese vůz označení ML 280 CDI (140 kW, 440 Nm) a 320 CDI (165 kW, 510 Nm). Všechny motory jsou standardně spojeny se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic. My jsme měli k dispozici slabší zážehovou verzi, ML 350, určenou pro americký trh.

 

Výbava zahrnovala, kromě standardní šestice airbagů, CD přehrávače s 8 reproduktory, brzdových světel poskládaných z LED diod, trvalého pohonu všech kol, automatické klimatizace a celé řady elektronických systémů bezpečnosti včetně brzdového asistenta, ESP nebo 4ETS poměrně velkou výbavu, kterou zde nemá smysl jmenovat. Plný výčet volitelné výbavy najdete na konci článku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Historie, mezigenerační změny, komfort, motory
  2. Převodovka a terénní vlastnosti, jízda, technické parametry a výbava
  3. Kompletní fotogalerie

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků