Mercedes-Benz M-klasse: přeleštění rodinného stříbra (spy photos)

Psal se rok 1998 a Mercedes uvedl na trh hvězdu - v Americe navrženou, v Americe vyráběnou a Američany zbožňovanou M-klasse. Ta přinesla ten správný mix drsnosti offroadu a luxusu limuzíny střední třídy a stala se zakladatelem nové třídy luxusních SUV. Ovšem jas nové star nevydržel dlouho nezastíněn, přece jen byla až příliš kompromisní a v terénu toho uměla zbytečně moc. Ostatní výrobci, jmenujme třeba BMW či Porsche, na úspěch eMka zareagovali, přišli s auty mnohem schopnějšími na silnici a Mercedesu přetáhli spoustu zákazníků.

V roce 2005 přišla nová generace, která přinesla samonosnou karoserii (první měla ještě žebřinový rám), agresivnější vzhled a značný pokrok v kvalitě zpracování. Ovšem v dnešní době není možno usnout na vavřínech a je potřeba rodinné stříbro leštit, ať se blýská.

Na rok 2008 je připravován facelift třídy M, jehož prototyp si můžete prohlédnout na obrázcích pořízených v ulicích Stuttgartu. Nic zásadního se ovšem neděje, přední nárazník bude upraven v souladu s posledními trendy, změny se dočkají zadní svítilny, něco málo se asi změní i v interiéru. O změnách v technice nemáme žádné zprávy, ale lze předpokládat, že nabídka motorů zůstane stejná. Možná se objeví systém Bluetec, v což doufají hlavně Američané, protože by si pak konečně mohli koupit ML s dieselem pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nové ML v ulicích Stuttgartu.

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků