Mercedes-Benz je ve velké provozní ztrátě

Jeden z největších automobilových koncernů, DaimlerChrysler, oznámil snížení provozního zisku za první čtvrtletí tohoto roku o třicet procent na 288 milionu eur. Může za to divize Mercedes-Benz, která zaznamenala ztrátu 954 milionů eur. Vedení uvádí, že za to může reorganizace prodělečné výroby dceřinky Smart. Ta zrušila plány výroby malého SUV a koncem roku utne také malý roadster. V nabídce tak zůstanou pouze modely Fortwo a Forfour, jenže jejich výroba také není kdovíjak zisková.

Podle zahraničních médií klesají prodeje Mercedes-Benzu zejména kvůli vadám nových modelů a tím i zhoršující se pověsti. Např. v březnu musela automobilka svolat k přezkoušení a případné opravě 1,3 milionu aut vyrobených mezi lednem 2001 a lednem 2005. V počtu prodaných vozů tak kvůli zhoršující se image překonal Mercedes-Benz poprvé v historii odvěký rival BMW, který má naopak tučná léta.

A právě tyto špatné ukazatele vedly k výměně šéfa; restrukturalizací automobilky byl pověřen Eckhard Cordes, který do konce loňského roku vedl úspěšnou divizi nákladních vozů DM. Po restrukturalizaci Smartu čekají Mercedes-Benz další změny, který započaly prvního května. Nový úsporný program by měl zvýšit tržby na tři miliardy eur díky většímu sdílení komponent, sloučení některých pracovišť vývoje, zkrácení doby vývoje nových modelů a zvýšení kvality výroby.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků