Mercedes-Benz GLK: i stuttgartský crossover se představil v Číně

Mercedes nám už několik měsíců odhaloval svůj kompaktní model třídy SUV. Tento víkend debutoval v sériové verzi.

Hned na úvod je nutno říci, že automobilka si pro premiéru nového modelu vybrala zajímavé místo. Svůj nový přírůstek totiž poprvé představí na čínské půdě, co však nic nemění na faktu, že model GLK se již zanedlouho popere se svými konkurenty ve třídě kompaktních SUV na všech důležitých svétových trzích. Zapomínat bychom neměli ani na to, jak vznikl třípísmenný název tohoto malého „off-roadu”. Písmeno G vyjadřuje jeho primární zaměření, teda za terenní model G a písmeno L má vyjadřovat dávku luxusu, jakou vozy s třícípou hvězdou na přídi běžně disponují. Pod posledním písmenem K pak máme spatřovat vyjádření kompaktnosti a obratnosti. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Automobilka vydala ke svému novému hranatějšímu modelu většinu podstatných informací. Vnímaní vzhledu je do velké míry ovlivněno osobními preferencemi a vkusem, a tak se můžeme posunout rovnou k technickým informacím.

Nabídku motorů budou tvořit čtyři agregáty, tedy dva benzínové a dva dieselové. Jako první figuruje v nabídce šestiválec 280 s výkonem 170 kW a jeho větší bráška 350 s výkonem rovných 200 kW. Vznětové agregáty zastupuje 220 CDI poskytující 125 kW a větší s výkonem 165 kW a označením 320 CDI.

Model bude dostupný jak s pohonem zadní nápravy, tak se stálým pohonem všech čtyř kol 4Matic. Zákazník bude mít na výběr mezi sedmistupňovou automatem 7G-Tronic a manuální šestistupňovou převodovkou. Model GLK se nemusí stydět ani za svou pohotovostní hmotnost, která činí přibližně 1850 kg.

Vůz se bude dodávat ve dvou různých konfiguracích a to Sport a Off-Road.V úpravě Sport jsou standardem 19-ti palcová kola a mírně snížený podvozek. V druhé úpravě je pak upravena světlá výška a standardem jsou kola o rozměru 17 palců. Standardem jsou samozřejmě technologie jako ESP, ASR a ABS. Pomineme-li nízký a poměrně měkký podvozek, mohli bychom tento vůz díky mnohým podporným prvkům řízení označit jako „off-road pro začátečníky“

Mercedes-Benz GLK má dokazovat i to, že automobilka udělala ve vývoji terénních vozidel obrovský skok. To potvrzuje i prostorný interiér s množstvem různých odkládacích přehrádek. Špatně na tom není ani zavazadlový prostor, jehož objemové vyjádření v litrech nese cifru 450. Po sklopení zadních sedadel však dostaneme prostor o objemu 1 550 litrů. Interiér si bude moci zákazník přizpůsobit obrazu svému, na výběr bude z množství vzorek čalounění a materiálů. Na seznamu volitelné výbavy figuruje například satelitní rádio Sirius, palubní multimediální systém Comand, bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Standardem ve všech výbavových stupních je sedm airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče, čímž automobilka opět potvrzuje svou filozofii vytvářet nadprůměrně bezpečné vozy. V Evropských showroomech se nový model objeví až v druhé polovině letošního roku, ovšem dealeři začnou přijímat první objednávky již za měsíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek    Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLK
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků