Mercedes-Benz GLK: i stuttgartský crossover se představil v Číně

Mercedes nám už několik měsíců odhaloval svůj kompaktní model třídy SUV. Tento víkend debutoval v sériové verzi.

Hned na úvod je nutno říci, že automobilka si pro premiéru nového modelu vybrala zajímavé místo. Svůj nový přírůstek totiž poprvé představí na čínské půdě, co však nic nemění na faktu, že model GLK se již zanedlouho popere se svými konkurenty ve třídě kompaktních SUV na všech důležitých svétových trzích. Zapomínat bychom neměli ani na to, jak vznikl třípísmenný název tohoto malého „off-roadu”. Písmeno G vyjadřuje jeho primární zaměření, teda za terenní model G a písmeno L má vyjadřovat dávku luxusu, jakou vozy s třícípou hvězdou na přídi běžně disponují. Pod posledním písmenem K pak máme spatřovat vyjádření kompaktnosti a obratnosti. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Automobilka vydala ke svému novému hranatějšímu modelu většinu podstatných informací. Vnímaní vzhledu je do velké míry ovlivněno osobními preferencemi a vkusem, a tak se můžeme posunout rovnou k technickým informacím.

Nabídku motorů budou tvořit čtyři agregáty, tedy dva benzínové a dva dieselové. Jako první figuruje v nabídce šestiválec 280 s výkonem 170 kW a jeho větší bráška 350 s výkonem rovných 200 kW. Vznětové agregáty zastupuje 220 CDI poskytující 125 kW a větší s výkonem 165 kW a označením 320 CDI.

Model bude dostupný jak s pohonem zadní nápravy, tak se stálým pohonem všech čtyř kol 4Matic. Zákazník bude mít na výběr mezi sedmistupňovou automatem 7G-Tronic a manuální šestistupňovou převodovkou. Model GLK se nemusí stydět ani za svou pohotovostní hmotnost, která činí přibližně 1850 kg.

Vůz se bude dodávat ve dvou různých konfiguracích a to Sport a Off-Road.V úpravě Sport jsou standardem 19-ti palcová kola a mírně snížený podvozek. V druhé úpravě je pak upravena světlá výška a standardem jsou kola o rozměru 17 palců. Standardem jsou samozřejmě technologie jako ESP, ASR a ABS. Pomineme-li nízký a poměrně měkký podvozek, mohli bychom tento vůz díky mnohým podporným prvkům řízení označit jako „off-road pro začátečníky“

Mercedes-Benz GLK má dokazovat i to, že automobilka udělala ve vývoji terénních vozidel obrovský skok. To potvrzuje i prostorný interiér s množstvem různých odkládacích přehrádek. Špatně na tom není ani zavazadlový prostor, jehož objemové vyjádření v litrech nese cifru 450. Po sklopení zadních sedadel však dostaneme prostor o objemu 1 550 litrů. Interiér si bude moci zákazník přizpůsobit obrazu svému, na výběr bude z množství vzorek čalounění a materiálů. Na seznamu volitelné výbavy figuruje například satelitní rádio Sirius, palubní multimediální systém Comand, bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Standardem ve všech výbavových stupních je sedm airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče, čímž automobilka opět potvrzuje svou filozofii vytvářet nadprůměrně bezpečné vozy. V Evropských showroomech se nový model objeví až v druhé polovině letošního roku, ovšem dealeři začnou přijímat první objednávky již za měsíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek    Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLK
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků