Mercedes-Benz GLE: Hybrid 500e jezdí za 3,3 l/100 km, 63 AMG za 12

Rozsáhlý facelift Mercedesu ML znamená přechod na nový systém značení modelů. Seznamte se proto s SUV Mercedes-Benz GLE.
Seznam kapitol
  1. Nový Mercedes-Benz GLE
  2. Fotogalerie: Nový Mercedes-Benz GLE

Nebudeme se zaobírat změnou jména z Mercedesu ML na Mercedes GLE, o tom už určitě víte. Novinka je vlastně rozsáhlejší facelift současné generace a zásadního přepracování se dočkala i motorová paleta s cílem dosáhnout ještě vyšší efektivity a nižších průměrných emisí CO2. Nová je i devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aha! Tak proto koupil Mercedes podíl v MV Agusta, aby si je mohl táhnout za novým GLE na vozíku. Verze 63 AMG se tváří výhružně a dostala standardně 20" kola

Začíná se na modelu GLE 250d, který je k dispozici s pohonem pouze jedné nápravy. Naftový Čtyřválec 2,1 l má výkon 150 kW (204 k) a nejúspornější verze dosahuje tabulkové spotřeby 5,4 l na 100 km. O dvě desetiny překonává čtyřválcové BMW X5 sDrive25d. I k tomuto motoru je k dispozici pohon 4Matic a automat 9G-Tronic je standardem.

BMW X6 už není jediné. Mercedes představuje GLE Coupé

BMW X6 už není jediné. Mercedes představuje GLE Coupé

Jistě velmi oblíbenou bude naftová verze GLE 350d s šestiválcem 3,0 l o výkonu 190 kW (258 k) a točivém momentu 610 Nm. Její kombinovaná spotřeba je 6,4 l na 100 km.

Nová automatická převodovka má u všech dieselových motorizací redukci a mezinápravovou uzávěrku, stejně tak nový efektivnější a spojkou uzamykatelný měnič točivého momentu s účinností až 92 % a rozsahem převodů až 9,15.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bez plug-in hybridu by to nešlo. Model GLE 500e má benzínový šestiválec, výkon 435 koní a spotřebu 3,3 litru na 100 km. Na elektřinu ujede až 30 km a sami si nastavíte, kdy se má elektřina používat

Mercedes-Benz samozřejmě nezapomíná ani na benzínové motory. Třílitrový šestiválec twin-turbo v modelu GLE 400 nabízí výkon 245 kW (333 k), točivý moment 480 Nm od 1400 ot./min. a kombinovanou spotřebu 8,8 litru na 100 km.

Mercedes chystá hybridní ofenzívu. Do dvou let přijde deset hybridů

Mercedes chystá hybridní ofenzívu. Do dvou let přijde deset hybridů

Tento šestiválec je možné kombinovat i s elektromotory v plug-in hybridní verzi GLE 500e, která má celkový výkon 325 kW (442 k) a točivý moment až 650 Nm. Na elektřinu ujede až 30 km a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h v elektrickém režimu.

Kombinovaná spotřeba paliva je jen 3,3 litru benzínu na 100 km a řidič si může vybrat, jestli nechá systém pracovat automaticky nebo zda si schová elektrickou energii na jízdu po městě. Nastavit lze i intenzitu elektrické asistence mezi efektivitou a maximálním výkonem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní verze má pohon pouze jedné nápravy a naftový čtyřválec 2,1 l o výkonu 204 k. Spotřeba je 5,4 litru na 100 km a jedná se o nejúspornější velké SUV s konvenčním pohonem. Automatická převodovka 9G-Tronic je standardem

Nešlo by to samozřejmě ani bez osmiválců. Verze GLE 500 s motorem 4,7 l twin-turbo nabídne 320 kW (435 k) a 700 Nm. Samostatnou kapitolou jsou pak modely Mercedes-Benz GLE 63 AMG a GLE 63 AMG S.

Modely AMG pohání dvěma turby foukaný osmiválec 5,4 l. „Slabší“ verze dosahuje výkonu 410 kW (557 k) v 5750 ot./min. a točivého momentu 700 Nm v 1750 až 5000 ot./min. Na stovku zrychlí za 4,3 s. Silnější model AMG S má výkon 430 kW (585 k) v 5500 ot./min., točivý moment 760 Nm v 1750 až 5250 ot./min. a na stovku zrychlí za 4,2 s. Oby modely mají rychlost omezenou na 250 km/h, ale za příplatek je možné omezovač posunout na 280 km/h. Normovaná spotřeba obou verzí je 11,8 litru na 100 km.

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Rozepisovat všechny funkce nového Mercedesu GLE by vydalo na knihu (nebo na pořádně tlustou brožuru, kterou vám jistě rád dá prodejce značky). Rozšířeny byly například možnosti jízdy v terénu jak už zmíněnou převodovkou s redukcí a uzávěrkou středového diferenciálu, tak třeba nastavitelným podvozkem Airmatic, který lze zvednout o 285 mm a zvýšit brodivost na 600 mm. No, na skoro metrovou brodivost Range Roveru to stejně nestačí.

Mercedes-Benz GLE má také stabilizační systém usnadňující jízdu a manévrování s přívěsem, který může mít hmotnost až 3500 kg. Rozšířila se samozřejmě také bezpečnostní výbava, možnosti konektivity a individualizace. Novinka se představí na autosalonu v New Yorku a do prodeje se dostane někdy na podzim letošního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Mercedes-Benz GLE
  2. Fotogalerie: Nový Mercedes-Benz GLE

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků