74
Fotogalerie

Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: BMW X6 překonáno?

Kapitoly článku:


Interiér, který už dobře známe

Jak je v dnešní době zvykem, automobilky sází jeden styl interiérů do všech svých modelů, takže také o Mercedesu-Benz GLE Coupé můžeme říci, že kabinu dobře známe. Je zde totiž vše, co jsme testovali v jiných modelech této značky z poslední doby. Speciálně testované černo-černé provedení na pohled není moc zajímavé, ale po stránce ergonomie lze jen těžko něco vyčítat. Samozřejmě za předpokladu, že si zvyknete na volič převodovky vpravo pod volantem a tedy na všechno ostatní nastěhované na levé páčce. Výjimkou je ale multimediální systém Comand.

_DSC0093.jpg_DSC0099.jpg
Uspořádání palubní desky už tak nějak dobře známe z jiných modelů Mercedes. Testované černo-černé provedení není na pohled úplně zajímavé, ale na druhou stranu v interiéru nic neruší. Kvalita zpracování i ergonomie jsou naprosto v pořádku

Pravda, znám kolegy, kteří považují současný Comand za vrchol na poli multimediálních systémů, ale na můj v kus je jeho ovládání zbytečně složité. Když si vzpomenu na iDrive testovaný v BMW X6 nebo na MMI naposledy zkoušené v Audi Q7, nemohu než konstatovat, že minimálně ve srovnání s těmito systémy je Comand přece jen horší.

Coby řidič si pak uvnitř musíte zvyknout na horší výhled ven. Na to, jak je vůz obrovský, jsou okna poměrně malá. V interiéru jste doslova utopeni, což vám samozřejmě dodá ještě větší pocit bezpečí, ale především šikmo vpřed a dozadu to s výhledem není ideální. 

Po stránce prostoru ale GLE Coupé příliš velkými nedostatky netrpí, i když v nabídce místa pro zadní cestující je BMW X6 lepší. Kupodivu vůbec špatná není ani praktická stránka věci. Zavazadelník je obrovský a nabízí dost velkou ložnou plochu. Přes vysoko položenou nakládací hranu (91 cm) se drobné postavy budou dostávat do prostoru za zadními opěradly trochu hůře, ale to už zkrátka k těmto automobilům patří.

_DSC0104.jpg_DSC0095.jpg_DSC0096.jpg_DSC0105.jpg_DSC0106.jpg_DSC0108.jpg_DSC0109.jpg
Po praktické stránce není GLE Coupé vůbec špatné. Zavazadelník zvládne 650 litrů v základu, po sklopení opěradel dostanete 1720 litrů a obrovskou ložnou plochu. Nechybí ani elektricky výklopné tažné zařízení

Zadní sedáky lze překlopit vpřed. To se také hodí, pokud chcete do druhé řady dát nějakou úzkou a vysokou věc, především ale díky tomu lze položit opěradla do absolutní roviny s dnem zavazadelníku. Výsledná ložná plocha je nadprůměrně dlouhá. Nabídne 1,8 metru. 

Přesná čísla o velikosti interiéru i základní srovnání s BMW X6 najdete klasicky v přiložené tabulce.

Mercedes-Benz GLE Coupé vs. BMW X6: Prostor pro cestující (cm)
  Mercedes-Benz GLE Coupé BMW X6
Šířka v úrovni loktů vpředu 156 157
Šířka v úrovni loktů vzadu 154 152
Max. prostor pro hlavu vpředu 95 99
Prostor pro hlavu vzadu 92 92
Délka sedáku vzadu 48 49
Prostor pro nohy vzadu za 190cm řidičem 22 25
Mercedes-Benz GLE Coupé vs. BMW X6: Prostor pro zavazadla (cm)
  Mercedes-Benz GLE Coupé BMW X6
Max. šířka 134 110
Výška po plato 47 46
Max. délka 110 100
Výška nakládací hrany 91 84

Na téma interiéru je potřeba přidat ještě jeden důležitý detail - odhlučnění. Mercedes si dal na izolaci velmi záležet, a tak dovnitř nepronikne téměř nic. Možná to je až trochu škoda, protože nepatrně hlučnější řadové šestiválce dávají konkurenčnímu BMW X6 svých charakteristickým zvukem sportovní náboj, ale z pohledu klasického cestování na dlouhé trasy se vám bude GLE Coupé líbit více.

Motor je prakticky neslyšný, podvozek zrovna tak, dokonce i v případech, kdy jedete po rozbitých cestách, takže jediným dálničním společníkem je jen aerodynamický hluk lehce se hlásící o slovo někde kolem 150 km/h. Nabízený komfort je na palubě GLE Coupé prvotřídní. Samozřejmě to ale není pouze odhlučněním, ale hlavně také podvozkem.

_DSC0089.jpg_DSC0090.jpg_DSC0091.jpg
Vpředu i vzadu je místa dost, sedadla jsou pohodlná a interiér perfektně odhlučněný. To je velmi dobrý základ k příjemnému cestování na dlouhé trasy

Airmatic je výborný

Upřímně, GLE Coupé se mi moc nelíbilo, jenže po absolvování jedné 600 km dlouhé cesty jsem svůj názor přehodnotil. Jistě, je to tak trochu přerostlé monstrum, ale pro posádku nabízí nebývalý komfort daný odhlučněním a systémem vzduchového odpružení Airmatic. Ten je pro naftový šestiválec za příplatek 53 900 Kč. Pokud nemusíte šetřit každou korunu (při úvahách o koupi GLE Coupé asi nebudete mít s financemi problém), pak se tento příplatek rozhodně vyplatí.

Podvozek naprosto bezpečně eliminuje vliv tak obrovských kol, jakými byly testované disky o velikosti 21 palců, a ještě navíc zvládne pohlcovat úplně všechno, co na silnici potkáte. Díry, kanály, spáry, výmoly, je to jedno. GLE je doslova nad tím vším povzneseno. Dokonce i na vyloženě rozkopaných cestách se dovnitř pořád téměř žádné rázy nedostávají.

Na druhou stranu nelze přehlédnout menší nervozitu zadní nápravy, pokud v zatáčkách potká něco, co ji rozhodí. Ale nejde o nic hrozného. Každopádně už teď je jasné, kdo bude z dvojice X6 a GLE útočit na jaké zákazníky. BMW je v zatáčkách jistější, Mercedes umí nabídnout o poznání pohodlnější cestování.

_DSC0018.jpg_DSC0004.jpg
Vzduchový podvozek je u verze 30 d za příplatek. Výsledný komfort je ovšem naprosto skvělý. Za necelých 54 000 Kč to určitě stojí

Teď je jen otázka, co je pro vás důležitější. Já osobně, protože s autem vážícím daleko přes dvě tuny a se základními rozměry karoserie 5 x 2 metry nemám ambice se chodit bavit na okresky, považuji za větší výhodu komfortnější cestování. Ale jak známo, život je otázkou priorit.

Vzduchový podvozek přidává i možnost vůz zvednout. To v kombinaci s klasickým stálým pohonem všech kol 4Matic, kde je opravdový diferenciál (nikoliv mezinápravová spojka připojující přední nápravu, jak to má xDrive) dává docela solidní šance i v těžším terénu. Přestože je jasné, že majitelé mimo silnice moc často jezdit nebudou. Když už je řeč o pohonu všech kol... Naše testovaná verze pracuje s poměrem 50/50, kdo sáhne po sportovnějších alternativách s podpisem AMG, ten dostane upravený poměr ve prospěch zadní nápravy (40/60). 

_DSC0052.jpg_DSC0054.jpg_DSC0055.jpg

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud