Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: BMW X6 překonáno?

Zlaté časy pro BMW X6 skončily. Každý dnes dobře ví, že kombinace SUV/kupé nejen že není nesmysl, ale že je to naopak dost zajímavé zboží, které zákazníci chtějí. A tak Mercedes nelenil a jako první stvořil svým způsobem kopii mnohými nenáviděného auta. Kopii, která se nadmíru povedla.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Přísný už na pohled
  2. Interiér, který už dobře známe, Airmatic je výborný
  3. Diesel může být slabinou, Řízení vyžaduje zvyk
  4. Diodová světla k nezaplacení, Verdikt, Technické údaje
  5. Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: Fotogalerie

BMW X6 je dodnes vůz, který poutá hodně pozornosti a který budí docela velké emoce. Ať už patříte mezi jeho fanoušky, nebo tuhle obludu k smrti nenávidíte, prodejní úspěch upřít prostě nejde (letos se od ledna do října u nás prodalo 578 exemplářů). Takže příchod nové generace byl zcela automatický a stejně tak byla pouze otázka času, kdy s něčím podobným vyrukují i další automobilky. V plánu má podobný vůz hned několik značek (Audi, Volkswagen nebo také Mazda), jako první se ale mnichovskému mastodontu postavil Mercedes, když vypustil na trh GLE Coupé.

BMW X6 už není jediné. Mercedes představuje GLE Coupé

BMW X6 už není jediné. Mercedes představuje GLE Coupé

Už na první pohled Mercedes jasně přiznává, kde bral inspiraci. GLE Coupé má snad úplně všechno, co BMW X6. Je to velký vůz, je na pohled dost nabubřelý, základní tvary karoserie jsou vlastně úplně stejné... Jenže bližší prohlídka ukázala, že jsou zde také docela podstatné rozdíly a ty často hovoří ve prospěch Mercedesu. Řečeno stručně a jasně, BMW X6 má dost velký problém. Proč? Tady je pár důvodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLE Coupé je v mnoha směrech dost podobný BMW X6. Vlastně to je svým způsobem jeho kopie, ale to nás jako zákazníky zajímat nemusí. Obzvlášť, když kopie původní originál překonává

Přísný už na pohled

Když jsem poprvé stál tváří v tvář druhé generaci BMW X6, nemohl jsem se ubránit dojmu, že mnichovská automobilka přece jen malinko ustoupila tlaku odpůrců tohoto modelu, pro které byl na pohled až moc arogantní. To Mercedes se nestyděl naopak opatřit GLE Coupé opravdu masivními tvary. GLE má pořádné blatníky, hodně nafouknutou kapotu, poměrně malá okna, kdy při výhledu z kabiny zaujme především miniaturní zadní okénko, je tu obří maska a tak dále.

Test BMW X6 xDrive50i: Úspěšný kritice navzdory

Test BMW X6 xDrive50i: Úspěšný kritice navzdory

Za pozornost pak stojí kola, na kterých naše auto přijelo do testu. Prohlédněte si fotky a tipněte, jak jsou velká. Taková na pohled zdánlivě klasická kola totiž mají 21", takže to nejsou kola, ale disky jak marketingová tvář společnosti Milka. Takhle to je u GLE Coupé se vším. To, že vůz vypadá dobře a všechno to do sebe pěkně zapadá, v praxi znamená, že úplně všechno je na tomto autě obrovské.

Doslova gigantický je znak na kapotě, gigantické jsou i ty atrapy vzadu, které nahrazují koncovky výfuku (výfuk končí vlevo pod nárazníkem, což si Mercedes u auta za 1,8 milionu fakt mohl odpustit), obří je maska, světla a tak dále. Velikost vozu vynikne naplno až v kontextu ostatních vozidel nebo v případech, kdy uvnitř někdo sedí. Teprve pak poznáte, co je tohle vlastně za tank.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podobně jako BMW X6 nevypadá ani GLE Coupé na fotkách nijak dramaticky. Jenže tohle auto je v reálu hotový tank. I bez zrcátek šířka přesahuje dva metry, na délku vůz měří
4,9 m a ta celkem dobře vypadající kola mají 21 palců

Tuhle vlastnost má nový Mercedes shodnou s BMW X6, jenže na rozdíl od něj ji GLE ještě o kousek posunulo dále. V realitě všedního světa to znamená jediné. Když vedle sebe postavíte GLE Coupé a BMW X6, najednou vám bude crossover z Mnichova připadat nějaký malý.

Jakkoliv to samozřejmě z objektivního hlediska není důležité, myslím, že speciálně v případě kříženců SUV a kupé, kteří v nemalé míře sází na image, by i tento moment mohl při rozhodování jednotlivých zákazníků hrát svou nezanedbatelnou roli. Ale pojďme k faktickým věcem. 

Radosti
Pro určitou skupinu zákazníků ještě lepší image než má BMW X6
Perfektní odhlučnění interiéru
Prvotřídní komfort i na 21" kolech
Lze vyrazit do zajímavějšího terénu
Skvěle fungující adaptivní diodová světla
Starosti
Horší výhled ven (především dozadu)
Složité ovládání multimediálního systému Comand
Pouze jeden naftový motor v nabídce
Falešné koncovky výfuku si Mercedes u podobného auta mohl odpustit
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
_DSC0070.jpg _DSC0076.jpg _DSC0059.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Přísný už na pohled
  2. Interiér, který už dobře známe, Airmatic je výborný
  3. Diesel může být slabinou, Řízení vyžaduje zvyk
  4. Diodová světla k nezaplacení, Verdikt, Technické údaje
  5. Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků