Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Nastupující generace modelu GLK je úplně jiná než ta předchozí. Od designu přes použitou techniku, až po jméno samotné. Krátce jsme vyzkoušeli, jak nové GLC jezdí.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Více prostoru uvnitř
  2. Prvotřídní komfort, Se šestiválci je konec
  3. Hybrid příští rok, Na trhu od září, Technické údaje
  4. Mercedes-Benz GLC: Fotogalerie

Mercedesu-Benz GLK se nevedlo špatně, ale na druhou stranu to mohlo být i lepší. Na českém trhu se za letošní rok prodalo podle statistik SDA 54 exemplářů, za celý rok 2014 to bylo 140 automobilů a o rok dříve 167. GLK tak pravidelně prohrává svůj statistický souboj jak s GLA, které je mezi SUV značky Mercedes nejprodávanější, tak třeba také s dražší třídou ML nebo s ještě dražším GL. To by příchod nového GLC mohl změnit.

Novinka, kterou vlastně automobilka představila teprve nedávno, je v mnoha ohledech naprosto odlišná a začíná to už designem. Hrany ve stylu krabice jsou definitivně minulostí, GLC sází na oblé tvary, stejně jako všechny ostatní Mercedesy z poslední doby. Z původního auta zůstalo snad jen relativně kolmé čelní sklo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hrany jsou minulostí, nové GLC sází na oblé tvary a design známý z posledních Mercedesů. Auto to je pěkné, ale chybí mu originalita původního GLK

Výrazně se změnily také vnější rozměry, GLC je totiž oproti GLK vyšší, širší, delší, nabídne větší rozchod kol na obou nápravách a větší rozvor. Přesná čísla najdete v tabulce.

Mercedes-Benz GLC vs. GLK: Srovnání vnějších rozměrů
  GLK GLC Rozdíl
Délka (mm) 4536 4656 +120
Šířka (mm) 1840 1890 +50
Výška (mm) 1630 1639 +9
Rozvor (mm) 2755 2873 +188
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1574/1597 1621/1617 +47/20

Jak už bývá u Mercedesu zvykem, vybrat můžete i v případě GLC z několika linií, které upraví vzhled auta. K dispozici je varianta Exclusive postavená na osmnáctipalcových kolech a doplněná o chromové prvky v předním a zadním nárazníku, respektive o chromové koncovky výfuku.

Alternativou je provedení Off-Road, které se liší hlavně předním nárazníkem upraveným tak, aby se co nejvíce zvětšil přední nájezdový úhel. Třetí možností je AMG Line. To jezdí na devatenáctipalcových kolech, má sportovní nárazníky a sportovní odpružení. Kromě toho si zájemci mohou vybrat z palety dvanácti různých odstínů barvy karoserie a patnácti sad kol.

Mercedes-Benz GLC: Prohlédněte si německou novinku [7x video]

Mercedes-Benz GLC: Prohlédněte si německou novinku [7x video]

Mercedes-Benz GLC přišel ve srovnání s GLK o originalitu. Zatímco hranatého předchůdce jste si mohli s něčím jiným splést jen velmi těžko, o GLC to neplatí. Paradoxně by mu to ale mohlo pomoci, protože až přijde modernizovaná třída GLE (dříve označená jako ML), budou si obě auta celkem podobná. Automobilka očekává, že právě od GLE někteří přejdou ke GLC, ve kterém uvidí menší a cenově dostupnější alternativu nabízející prakticky totéž.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nabídka zahrnuje dvanáct různých odstínů a patnáct sad kol. Kromě toho můžete také sáhnout po jedné ze tří verzí (Exclusive, Off-Road, AMG Line)

Více prostoru uvnitř

Ať už se podíváme na Audi, BMW nebo třeba Lexus, vždy platí, že každá automobilka se snaží v maximální možné míře instalovat do svých modelů kromě hodně podobného vnějšího designu také shodný interiér. Mercedes není výjimkou, takže při letmém pohledu na vnitřek GLC můžete snadno podlehnout dojmu, že usedáte do třídy C. Podobné je vlastně úplně vše.

Jestli vám tento styl vadí, nebo zda s ním naopak sympatizujete, to nechám na vás. Osobně považuji interiéry současných Mercedesů za celkem zdařilé a pěkné na pohled. Zvyk si ovšem žádá ovládání multimediálního systému (i GLC má velký sdružený ovladač včetně touchpadu) a rozmístění některých tlačítek.

Mercedes-Benz třídy C (W205): kompletní nabídka motorů

Mercedes-Benz třídy C (W205): kompletní nabídka motorů

Ne úplně ideálně je umístěné tlačítko pro výběr jízdních režimů nebo pro přepnutí převodovky do manuálního režimu, případně pro výběr režimu jízdy u hybridu. Důvod je ve všech případech shodný, tlačítka jsou umístěna moc dole a moc vzadu. Ať chcete, nebo ne, vždy se budete muset podívat hodně dolů, abyste jedno z těchto tlačítek našli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uspořádání palubní desky známe z jiných Mercedesů, stejně jako sdružený ovladač na středovém tunelu. Ten je poměrně dost vzadu a některá kolem něj umístěná tlačítka jsou tudíž pro řidiče prakticky neviditelná

U GLC je ovšem důležitější vnitřní prostor. Protože je auto téměř ve všech směrech větší než GLK, prostornější interiér vlastně ani nemůže být překvapením. Šířka v úrovni ramen vpředu narostla téměř o 5,4 cm, vzadu to je o 2,8 cm. Širší je interiér také v úrovni loktů a více místa je rovněž pro kolena ve druhé řadě (+36 mm). Prostor pro hlavu vpředu se zvětšil o 8 milimetrů a jedinou položkou, která se nakonec mezigeneračně zmenšila, je prostor pro hlavu vzadu, který se snížil o sedm milimetrů. Ale nebojte se, že by v GLC bylo nedostatek místa.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Oproti GLK je GLC opravdu prostornější a poznáte to právě ve druhé řadě sedadel. Se svými 190 cm se sem vejdu celkem bez problémů, místa pro kolena je tak akorát (když budeme brát stejně vysokého řidiče), nad hlavou mám ještě rezervu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní změnou oproti GLK je podstatně více místa uvnitř. Dozadu se pohodlně posadí i vyšší cestující. Ve výbavě můžete mít samozřejmě všechno možné od luxusního čalounění Designo (kombinace bílá/černá stojí 102 000 Kč), až po odvětrávané a vyhřívané sedačky

Větší je nakonec také objem zavazadelníku, který mezigeneračně nabral osmdesát litrů k dobru, když se základní velikost posunula na 580 litrů. Po sklopení sedadel dělených v poměru 40/20/40 se dostanete na 1600 litrů, což je o 50 litrů více, než bylo u GLK. Opěradla se sklápí tlačítkem ze zavazadelníku.

Lépe vybavené verze mají ale v zavazadelníku ještě další tlačítka. Tím prvním je možnost snížit výšku zadní nápravy o 40 mm (tato vychytávka se pojí se systémem Air Body Control), druhou možností je tlačítko vyklápějící tažné zařízení. To se vyklopí i schová zcela samostatně, takže není potřeba žádná vaše asistence. Stejně jako to má třeba Range Rover Sport

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Více prostoru uvnitř
  2. Prvotřídní komfort, Se šestiválci je konec
  3. Hybrid příští rok, Na trhu od září, Technické údaje
  4. Mercedes-Benz GLC: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků