Nejprodávanější Mercedes-Benz má po modernizaci. Je to všuměl v obleku s hybridem pod kapotou

Zvenčí jsou změny decentní, protože současný design funguje stále skvěle. Po technické stránce se ale změnilo dost. Hlavně přibyly nové prvky výbavy.

Ačkoliv ekologové by nás nejspíš rádi viděli v elektrickém hatchbacku, v reálu zákazníci chtějí velká SUV a přitom jim o maximální prostor až tak nejde. Když nahlédneme do statistik zjistíme, že globálně je nejprodávanějším modelem Mercedesu je SUV GLC, přičemž každé čtvrté má zkosenou střechu.

Právě GLC Coupe prošel faceliftem zaměřeným na technologie, protože designově stále drží krok s dobou. Aby se neřeklo, má modelový ročník 2024 pozměněnou grafiku předních a zadních světel, modernější masku chladiče a větší spoiler na víku zavazadelníku. Ten není jen na parádu, ale přispívá k většímu přítlaku zadní nápravy a snižuje koeficient odporu vzduchu ze z 0,31 na 0,29. Novinka narostla. Na délku o 31 mm (4763 mm), z čehož profituje rozvor a převisy.

Standardem je exteriérový paket Avantgarde spolu s chromovanými lištami a 18palcovými koly. V příplatkovém balíčku AMG Line jsou sady až o průměru 20 palců. Případně lze vůz ještě ozdobit „nočním paketem“.

Vyšší komfort při cestování zajišťuje sofistikované odhlučnění a čelní sklo s akustickou izolací. Novinkou na přání je panoramatické střešní okno prodloužené o 6 cm. Dalším zpříjemněním na cestách jsou funkce systému ENERGIZING a příplatkové varianty Plus, které mění atmosféru prostředí na základě profilu trasy či biometrických údajů ze spárovaných chytrých hodinek. Mění se vůně, ambientní osvětlení i hudba. Standardní výbavu obohacuje rozšířená konektivita smartphonu, bezdrátové nabíjení a přední vyhřívaná sedadla.

Interiéru dominuje plovoucí digitální štít s úhlopříčkou 12,3 palce a 11,9 palců velká obrazovka infotainmentu, přičemž oba segmenty jsou mírně natočeny k řidiči. Upravená ergonomie uhladila linie interiéru zejména na opěrkách hlavy i madlech dveří. Z dekorů jsou k dispozici dřevěné dýhy nebo hliníkové provedení. Poprvé si můžete objednat kůží čalouněnou palubní desku nebo pásy se vzhledem nappa. Nové GLC Coupe má o 45 litrů větší zavazadelník (545 l) a o 90 litrů v případě sklopení druhé řady (1490 l). V případě plug-in hybridu jsou celkové hodnoty o 155 l nižší.

Pro modelový ročník 2024 budou dostupné čtyři mild-hybridní a tři plug-in hybridní pohony pracující se 48V soustavou. Plný elektrický výkon bude k dispozici do rychlosti 140 km/h, přičemž systém dokáže rekuperovat výkonem až 100 kW. Externě nabíjitelné modely mají 11kW AC nabíječku, případně lze použít DC nabíječku s výkonem až 60 kW, kdy se baterie nabije za 30 minut.

Volitelný paket Tech Package přidává vzduchové odpružení, které je standardem pouze pro hybridy a natáčení zadních kol v úhlu až 4,5°, což zkrátí poloměr otáčení o 90 cm na 10,9 m. Všechny verze mají čtyřprvkové zavěšení vpředu a nezávislé zavěšení s pomocným rámem vzadu.

Vedle těchto hardwarových prvků doprovází řidiče na cestách i zástup asistenčních systémů v podobě balíčku Driving Assistance Plus. K dispozici je adaptivní tempomat se sledováním dopravních značek včetně upozornění na světlo na semaforu a technologie autonomní jízdy využívající 360° příplatkovou kameru pro automatické vybočení z pruhu k vytvoření uličky v koloně pro vozy IZS. Stejně tak je GLC Coupe přesnější při parkování. Jeho příplatková verze se naučí sama parkovat a vyjíždět z často používaných míst, třeba domácího stání. V případě neodvratné nehody se auto dokáže na náraz připravit, například nafouknutím komor v sedačkách. Posádku pak chrání promyšlený systém deformačních zón.

Pro časté jízdy v noci se vyplatí investovat do adaptivních světlometů LED High Performance a funkcí projekce například vodicích čar, symbolů a animací. Ty upozorňují řidiče třeba na červenou na semaforu, přítomnou stopku nebo nesprávný vjezd na dálnici.

Samostatnou kapitolou je podpora jízdy v terénu. Standardně dodávaný asistent jízdy z kopce dodává jistotu, zatímco dokonalý přehled přináší průhledový pohled skrz kapotu. Plug-in modely mají k dispozici okamžitý točivý moment 440 N.m. Samozřejmě nechybí zobrazení kompasu, náklonů vozu a další jízdní parametry. V případě vzduchového podvozku se zvětší i světlá výška.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Diskuze (3) Další článek: Hyundai Elantra ukazuje technické vychytávky. Má klimatizaci, která sama bojuje s plísněmi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz