Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Mercedes vyplňuje řadu svých SUV novou třídou GLB, která zastává místo kompaktního modelu, který ovšem nabídne i sedmimístnou konfiguraci interiéru.

Nový Mercedes GLB se nejen svým označením, ale rovněž velikostí, pochopitelně řadí v hierarchii automobilky mezi současné GLA a GLC. Na délku měří 4634 mm, je široký 1834 mm a vysoký 1658 mm, přičemž rozvorem 2829 mm překračuje i současnou třídu B. Mercedes tedy zmiňuje, že novinka nabízí opravu štědrý prostor uvnitř. Platformu si ovšem GLB vypůjčilo od poslední třídy A.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Hlavním tahákem kompaktního SUV je ale samozřejmě možnost konfigurace interiéru se třemi řadami sedaček. V tomto případě je ale třetí řada přece jen vhodnější spíše pro děti. Vzadu se mají pohodlně usadit cestující o výšce až 1,68 metru. Mezi zadními sedačkami jsou i držáky na pití a na bocích USB porty. V případě pětimístné konfigurace mluvíme o objemu kufru 560 litrů (po složení sedaček až 1755 l).

Interiér je dnešní klasikou Mercedesu s architekturou palubní desky, které dominuje širokoúhlý panel spojující obrazovky přístrojového štítu a infotainmentu MBUX, pochopitelně s možností hlasového ovládání a nespočtem nejnovějších asistentů a funkcí. Nechybí kožené čalounění na dveřích, hliníkové doplňky nebo ambientní osvětlení.

Potvrzeno! Dalším elektrickým Mercedesem se stane luxusní sedan EQE

Potvrzeno! Dalším elektrickým Mercedesem se stane luxusní sedan EQE

Stejně jako zbytek kompaktních modelů Mercedesu se bude i nové GLB spoléhat výhradně na přeplňované benzinové a naftové čtyřválce. Základem mezi zážehovými motorizacemi bude GLB 200 s třináctistovkou o výkonu 120 (163 koní), sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Výkonnějším benzinovým motorem je dvoulitr u verze GLB 250, který zajistí 165 kW (224) společně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

U dieselových motorizací bude na výběr z dvojice dvoulitrových čtyřválců pro verze GLB 200d a GLB 220d s výkony 110 kW (150 koní) a 140 kW (190 koní). Pohon všech kol je dostupný i zde (200d lze mít i jako předokolku) a obě motorizace používají standardně osmistupňový automat. V budoucnu bychom se ovšem měli dočkat i výkonných benzinových variant od AMG.

Mercedes ukázal nejsilnější sériový čtyřválec světa. Z dvou litrů vytříská 421 koní

Mercedes ukázal nejsilnější sériový čtyřválec světa. Z dvou litrů vytříská 421 koní

U specifikací s pohonem všech kol je dále GLB vybaveno standardně balíčkem Off-Road Engineering Package, který vozu zajišťuje měnitelné režimy pro jízdu na nezpevněném povrchu, upravující rozdělení točivého momentu mezi nápravami pro zajištění co nejlepší trakce. Mění se rovněž nastavení stabilizačních programů a nechybí asistenti pro rozjezd do kopce nebo naopak sjíždění prudkých svahů.

Přesné datum uvedení na trh Evropy zatím Mercedes nezmiňuje, první zájemci by se však mohli vozů dočkat ještě před koncem letošního roku. České cenovky se určitě dozvíme zanedlouho.

Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Frankfurt nad Mohanem, Německo
Adresa výstaviště: Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327
Oficiální web: www.iaa.de/en/cars
Otevírací doba: Po - Ne 9:00 - 19:00
Ceny vstupného: Po-Pá: 15 eur, So-Ne: 13:00 eur, studenti: 8,5 eur
Vstupenky: IAA Online Ticketing

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

 

 

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků