Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Mercedes vyplňuje řadu svých SUV novou třídou GLB, která zastává místo kompaktního modelu, který ovšem nabídne i sedmimístnou konfiguraci interiéru.

Nový Mercedes GLB se nejen svým označením, ale rovněž velikostí, pochopitelně řadí v hierarchii automobilky mezi současné GLA a GLC. Na délku měří 4634 mm, je široký 1834 mm a vysoký 1658 mm, přičemž rozvorem 2829 mm překračuje i současnou třídu B. Mercedes tedy zmiňuje, že novinka nabízí opravu štědrý prostor uvnitř. Platformu si ovšem GLB vypůjčilo od poslední třídy A.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Hlavním tahákem kompaktního SUV je ale samozřejmě možnost konfigurace interiéru se třemi řadami sedaček. V tomto případě je ale třetí řada přece jen vhodnější spíše pro děti. Vzadu se mají pohodlně usadit cestující o výšce až 1,68 metru. Mezi zadními sedačkami jsou i držáky na pití a na bocích USB porty. V případě pětimístné konfigurace mluvíme o objemu kufru 560 litrů (po složení sedaček až 1755 l).

Interiér je dnešní klasikou Mercedesu s architekturou palubní desky, které dominuje širokoúhlý panel spojující obrazovky přístrojového štítu a infotainmentu MBUX, pochopitelně s možností hlasového ovládání a nespočtem nejnovějších asistentů a funkcí. Nechybí kožené čalounění na dveřích, hliníkové doplňky nebo ambientní osvětlení.

Potvrzeno! Dalším elektrickým Mercedesem se stane luxusní sedan EQE

Potvrzeno! Dalším elektrickým Mercedesem se stane luxusní sedan EQE

Stejně jako zbytek kompaktních modelů Mercedesu se bude i nové GLB spoléhat výhradně na přeplňované benzinové a naftové čtyřválce. Základem mezi zážehovými motorizacemi bude GLB 200 s třináctistovkou o výkonu 120 (163 koní), sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Výkonnějším benzinovým motorem je dvoulitr u verze GLB 250, který zajistí 165 kW (224) společně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

U dieselových motorizací bude na výběr z dvojice dvoulitrových čtyřválců pro verze GLB 200d a GLB 220d s výkony 110 kW (150 koní) a 140 kW (190 koní). Pohon všech kol je dostupný i zde (200d lze mít i jako předokolku) a obě motorizace používají standardně osmistupňový automat. V budoucnu bychom se ovšem měli dočkat i výkonných benzinových variant od AMG.

Mercedes ukázal nejsilnější sériový čtyřválec světa. Z dvou litrů vytříská 421 koní

Mercedes ukázal nejsilnější sériový čtyřválec světa. Z dvou litrů vytříská 421 koní

U specifikací s pohonem všech kol je dále GLB vybaveno standardně balíčkem Off-Road Engineering Package, který vozu zajišťuje měnitelné režimy pro jízdu na nezpevněném povrchu, upravující rozdělení točivého momentu mezi nápravami pro zajištění co nejlepší trakce. Mění se rovněž nastavení stabilizačních programů a nechybí asistenti pro rozjezd do kopce nebo naopak sjíždění prudkých svahů.

Přesné datum uvedení na trh Evropy zatím Mercedes nezmiňuje, první zájemci by se však mohli vozů dočkat ještě před koncem letošního roku. České cenovky se určitě dozvíme zanedlouho.

Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků