Stylový Mercedes-Benz GLB má české ceny. Pod 900.000 Kč se nemá šanci vejít

Další SUV v nabídce Mercedesu už přijíždí také na český trh. Zaujmout bude chtít především prostorným interiérem, který lze konfigurovat se třemi řadami sedaček.

Mercedesem GLB automobilka vyplňuje místo kompaktních modelů a již podle označení lze tušit, že novinka se v hierarchii značky řadí mezi současné GLA a GLC. Novinka stojí na platformě třídy A, i když rozvorem 2829 mm nakonec překračuje i současnou třídu B. Na délku měří 4634 mm, na šířku 1834 mm a na výšku 1658 mm.

U kompaktního SUV je přitom hlavním tahákem možnost třetí řady sedadel pro dvě osoby (využijí především děti). Jde o příplatkovou výbavu za 23.141 Kč. I zde se objevují dva držáky na pití a USB porty. V případě pětimístné konfigurace pak mluvíme o základním objemu kufru 560 litrů (po složení sedaček až 1755 l).

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Stejně jako zbytek kompaktních modelů Mercedesu se i nové GLB spoléhá výhradně na přeplňované benzinové a naftové čtyřválce. Základem je v českém konfigurátoru verze 180d, která spoléhá na vznětový dvoulitr o výkonu 85 kW (116 koní), osmistupňový automat a pohon předních kol. Cenovka zde startuje na částce 911.130 Kč.

Standardně se dočkáte 17palcových litých kol, LED světlometů, černého nebo bílého laku karoserie, multifunkčního koženého volantu, infotainmentu MBUX s navigací, automatické klimatizace, tempomatu, čalounění umělou kůží, parkovacího asistentu se zadní kamerou, samostmívacího zpětného zrcátka, elektrického otevírání víka kufru a základního balíčku asistentů a bezpečnostních funkcí.

Mercedes tahá trumfy pro Frankfurt. Dorazí ostré GLB a možná i elektrická vlajková loď

Mercedes tahá trumfy pro Frankfurt. Dorazí ostré GLB a možná i elektrická vlajková loď

Výkonnější verze GLB 200d s dvoulitrem o výkonu 110 kW (150 koní) a osmistupňovým automatem pak startuje od cenovky 949.850 Kč, přičemž zde je už dostupný i pohon všech kol 4Matic, který cenu dále zvyšuje na 1.007.930 Kč. Od stejné částky 949.850 Kč přitom startuje i nejslabší benzinová verze GLB 200třináctistovkou o výkonu 120 kW (163 koní), jež pracuje výhradně se sedmistupňovým automatem a pohonem předních kol.

Dále nad milionem korun se ukazuje také druhá benzinová motorizace GLB 250 4Matic, využívající dvoulitr o výkonu 165 kW (224 koní), osmistupňový automat a výhradně pohon všech kol. Tady začíná cena na 1.116.830 Kč. Nejdráž ale nakonec startuje vznětové GLB 220d 4Matic s dvoulitrem o síle 140 kW (190 koní), osmistupňovým automatem a rovněž standardně pohonem všech kol, a to od cenovky 1.137.400 Kč.

Rudá svině započala úspěšnou éru AMG. Ukázala světu, zač je toho hrubá síla

Rudá svině započala úspěšnou éru AMG. Ukázala světu, zač je toho hrubá síla

S uvedením na trh Mercedes nabízí i speciální paket Edition 1, který za cenu 234.498 Kč přidá vozu nejžádanější luxusní výbavu jako prémiové kožené čalounění, dřevěné obložení interiéru, 20palcová kola, head-up displej, adaptivní LED světlomety, přední mlhovky, střešní nosiče, ambientní osvětlení interiéru, přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu, navigaci s rozšířenou realitou nebo podsvícené prahové lišty.

Mercedes-Benz GLB – technické údaje a české ceny
Motor 180d 200d (4Matic) 220d 4Matic 200 250 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 1950 1950 1950 1332 1991
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/3400-4400 110/3400-4400 140/3800 120/5500 165/5500
Točivý moment [N.m/min] 280/1200-2600 320/1400-3200 400/1600-2600 250/1620-4000 350/1800-4000
Převodovka 8A 8A 8A 7A 8A
Spotřeba [l/100 km] 4,9-5,0 4,9-5,0
(5,2-5,5)
5,2-5,5 6,0-6,2 7,3-7,4
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 9,0(9,3) 7,6 9,1 6,9
Max. rychlost [km/h] 188 204(201) 217 207 236
Základní cena [Kč] 911.130 949.850
(1.007.930)
1.137.400 949.850 1.116.830
V závorkách uvedeny hodnoty pro pohon všech kol.
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků