Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLA prošel modernizací. Sází na bohatší výbavu a elektrifikaci

Filip Melich
Diskuze (0)

Německý crossover GLA od Mercedesu prošel modernizací, která přinesla jen decentní změny vzhledu, ale o to výraznější změny techniky a výbavy.

Mercedes-Benz GLA prošel modernizací, která se nese v duchu nedávných faceliftů ostatních modelů značky, především A, B, CLA a GLE. To znamená, že změny designu jsou převážně decentní, ale o to více úprav se dotklo techniky a výbavy.

Na přídi se drobného vylepšení dočkala maska i nárazník a přepracována byla také grafika předních i zadních LED světel. Nabídku laků doplňuje modrý odstín Spectral Blue, zatímco dostupná kola byla rozšířena o čtyři novinky. V základní výbavě GLA vyjíždí se 17palcovými disky s pěti dvojitými paprsky, černým lakem a broušenými částmi. Na přání jsou dostupná kola o průměru 18 až 20 palců.

Video se připravuje ...

Uvnitř se nachází široká obrazovka složená ze dvou displejů – jeden nahrazuje přístrojovou desku, druhý je výstupem infotainmentu. Standardně je dodávána kombinace 7 a 10,25palcového displeje, ale na přání je možné získat kombinaci dvou 10,25palcových variant. Nahrána je rovněž nejnovější verze operačního systému MBUX.

Model GLA nyní podporuje bezdrátové zrcadlení obrazovky chytrého telefonu (Apple CarPlay i Android Auto), dostal další port USB-C navíc, vyšší nabíjecí výkon USB portů a všechny zdířky jsou navíc nově osvětlené. Hlasový asistent se naučil funkci průvodce (Tourguide), jejímž prostřednictvím poskytuje informace o památkách a zajímavostech v okolí. Tourguide bude zprvu dostupný jen na domácím německém trhu.

Součástí příplatkových služeb konektivity se stávají jednoduché hry, které je možné ovládat na dotykové obrazovce nebo dotykovými plochami na volantu. Konkrétně Mercedes zmiňuje sudoku, pexeso nebo kvízy. Důležitější je informace o vylepšených jízdních a bezpečnostních asistentech, například snadnější ovládání udržování v pruhu, parkovací asistent s rozšířenými schopnostmi nebo nový asistent manévrování s přívěsem.

Zážehové motorizace jsou nyní všechny 48V mild hybridy se startérem-generátorem, který na krátkou dobu dokáže přispět výkonem až 10 kW. Mezi pohonnými jednotkami modernizovaného Mercedesu GLA najdeme také vylepšený plug-in hybrid s efektivnějším akumulátorem a výkonnějším elektromotorem.

Elektrický motor nyní produkuje 80 kW (+ 5 kW), ale systémový výkon (viz tabulka níže) zůstává beze změny. Mercedes slibuje také vylepšenou vizualizaci funkcí hybridní pohonné soustavy na obrazovce před řidičem. Beze změny zůstávají nabíjecí výkony, které jsou v případě střídavého proudu (AC) 3,7 kW a 11 kW (za příplatek). Stejnosměrným proudem (DC) je možné nabíjet výkonem až 22 kW.

Modernizovaný Mercedes-Benz GLA - technická data - zážehové motory
Provedení GLA 180 GLA 200 GLA 220 4Matic GLA 250 4Matic GLA 250 e
Zdvihový objem [cm3] 1332 1332 1991 1991 1332
Elektrifikace MHEV MHEV MHEV MHEV PHEV
Největší výkon [kW/ot] 100/5500 120/5500 140/5500 165/5500 120/5500
Točivý moment [Nm/ot]  230/- 270/- 300/- 350/- 270/-
Výkon elektromotoru [kW] 10 10 10 10 80
Systémový výkon [kW] - - - - 160
Systémový točivý moment [Nm] - - - - 450
Kapacita akumulátoru [kWh] - - - - 11,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,7-7,4 6,6-7,3 7,4-8,2 7,4-8,2 1,1-1,4
Komb. spotřeba [kWh/100 km] - - - - 21,1-23,8
Komb. emise CO2 [g/km] 151-168 151-167 168-186 169-186 24-32
Modernizovaný Mercedes-Benz GLA - technická data - vznětové motory
Provedení GLA 180 d GLA 200 d GLA 200 d 4Matic GLA 220 d 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 1950 1950 1950 1950
Elektrifikace - - - -
Největší výkon [kW/ot.] 85/3400 110/3400 110/3400 140/3800
Točivý moment [Nm/ot.]  280/- 320/- 320/- 400/-
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3-5,9 5,3-5,9 5,6-6,2 5,6-6,2
Komb. emise CO2 [g/km] 140-154 140-154 146-162 148-164

GLA ve verzi AMG

Vrcholné provedení modelu GLA od AMG prošlo podobnými úpravami jako standardní verze. To znamená nový přední nárazník a pozměněnou grafiku čelních i zadních světel. Navíc budou nově lemy blatníků kol lakovány v barvě karoserie – dosud byly černé. Také pro Mercedes-AMG GLA přibylo několik nových disků kol, a to o velikostech 19 a 20 palců.

Uvnitř jsou k dispozici nové potahy sedadel, například kombinace červené a černé kůže, kterou můžete vidět na fotografiích v galerii. Řidič má k dispozici nejnovější verzi AMG volantu, přičemž vylepšení v oblasti infotainmentu a konektivity sdílí sportovní verze s ostatními motorizacemi.

Také přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec verze AMG GLA 35 4Matic se dočkal hybridizace, takže je nyní součástí 48V mild-hybridní pohonné soustavy, kde je startér-generátor připraven vypomoci až 10 kW. Maximální výkon 225 kW zůstává beze změny a skrze osmistupňovou převodovku AMG SpeedShift DCT 8G a systém AMG Performance 4Matic proudí ke všem kolům.

O žádných změnách motorizací GLA 45 4Matic+ ani GLA 45 S 4Matic+ se Mercedes nezmiňuje. Neuvádí je ani v přehledu technických dat, přestože podle webových stránek českého zastoupení značky s vrcholnými verzemi AMG modelu GLA stále počítá.

Modernizovaný Mercedes-AMG GLA - technická data
Provedení GLA 35 4Matic GLA 45 4Matic+ GLA 45 S 4Matic+
Zdvihový objem [cm3] 1991 1991 1991
Elektrifikace MHEV neuvedeno neuvedeno
Největší výkon [kW/ot] 225/5800 neuvedeno 310/-
Točivý moment [Nm/ot]  400/3000-4000 neuvedeno 500/-
Výkon elektromotoru [kW] 10 neuvedeno neuvedeno
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 neuvedeno 4,3
Maximální rychlost [km/h] 250 neuvedeno 270
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,8-9,2 neuvedeno neuvedeno
Komb. emise CO2 [g/km] 200-209 neuvedeno neuvedeno
Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme