Mercedes-Benz GLA jde proti Audi Q3. Co na něj říkáte?

Aktualizováno 14. 8. 2013 16:00 Po ranním úniku informací zveřejnil Mercedes-Benz tiskovou zprávu, která informace v našem textu potvrdila. Přidali jsme také kompletní galerii oficiálních fotek a video.

Úniky i „úniky“ oficiálních fotografií nových modelů už patří k předautosalonovému koloritu. Viz například včerejší případ se Škodou Yeti, která měla být zveřejněna dnes v osm ráno. Nevíme jistě, jestli se tentokrát jedná o skutečný únik, za který budou někde v Mercedesu padat hlavy, nebo o plánovaný krok PR oddělení – ale rozhodně vám můžeme ukázat první obrázky zbrusu nového Mercedesu GLA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GLA netají příbuzenský vztah s kompaktní třídou A

Malý crossover, který bude bojovat o stejné zákazníky jako BMW X1 a Audi Q3, využívá techniku nové třídy A. To znamená platformu NGCC, vpředu napříč uložené motory a pohon předních nebo všech čtyř kol. Oproti konceptu vystavovanému na autosalonu v Šanghaji má sériový Mercedes-Benz GLA delší (442 vs 438 cm) a nižší (150 vs 157 cm) stavbu a daleko víc se podobá třídě A.

Podle oficiálních informací se nové GLA pyšní součinitelem čelního odporu 0,29. To je na crossover s vyšší světlostí a mohutnou přídí vynikající hodnota, která se nepochybně odrazí v příznivé spotřebě paliva.

Nový Mercedes-Benz GLA přijde na trh nejprve jako GLA 200 s přeplňovaným motorem 1,6 l (110 kW/150 k) a pohonem pouze předních kol. Dále výrobce počítá s motorizacemi GLA 250 (2,0 l a 155 kW/211 k), GLA 200 CDI (2,2 l, 100 kW/136 k) a GLA 220 CDI (125 kW/170 k). Slabší diesel slibuje kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Mercedes-Benz CLA 45 AMG: oficiální fakta, fotky i video

Mercedes-Benz CLA 45 AMG: oficiální fakta, fotky i video

Přenos výkonu bude obstarávat dvouspojková převodovka 7G-DCT a případně také pohon všech kol 4MATIC ve formě elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky.

Automobilka začne prodávat nový Mercedes-Benz GLA zanedlouho po jeho výstavní premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Nejlevnější provedení bude podle našeho odhadu stát asi osm set tisíc korun.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků