Mercedes-Benz GLA jde proti Audi Q3. Co na něj říkáte?

Aktualizováno 14. 8. 2013 16:00 Po ranním úniku informací zveřejnil Mercedes-Benz tiskovou zprávu, která informace v našem textu potvrdila. Přidali jsme také kompletní galerii oficiálních fotek a video.

Úniky i „úniky“ oficiálních fotografií nových modelů už patří k předautosalonovému koloritu. Viz například včerejší případ se Škodou Yeti, která měla být zveřejněna dnes v osm ráno. Nevíme jistě, jestli se tentokrát jedná o skutečný únik, za který budou někde v Mercedesu padat hlavy, nebo o plánovaný krok PR oddělení – ale rozhodně vám můžeme ukázat první obrázky zbrusu nového Mercedesu GLA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GLA netají příbuzenský vztah s kompaktní třídou A

Malý crossover, který bude bojovat o stejné zákazníky jako BMW X1 a Audi Q3, využívá techniku nové třídy A. To znamená platformu NGCC, vpředu napříč uložené motory a pohon předních nebo všech čtyř kol. Oproti konceptu vystavovanému na autosalonu v Šanghaji má sériový Mercedes-Benz GLA delší (442 vs 438 cm) a nižší (150 vs 157 cm) stavbu a daleko víc se podobá třídě A.

Podle oficiálních informací se nové GLA pyšní součinitelem čelního odporu 0,29. To je na crossover s vyšší světlostí a mohutnou přídí vynikající hodnota, která se nepochybně odrazí v příznivé spotřebě paliva.

Nový Mercedes-Benz GLA přijde na trh nejprve jako GLA 200 s přeplňovaným motorem 1,6 l (110 kW/150 k) a pohonem pouze předních kol. Dále výrobce počítá s motorizacemi GLA 250 (2,0 l a 155 kW/211 k), GLA 200 CDI (2,2 l, 100 kW/136 k) a GLA 220 CDI (125 kW/170 k). Slabší diesel slibuje kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Video | Premiéry | Autosalony | Sportovní auta | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz CLA 45 AMG: oficiální fakta, fotky i video

Přenos výkonu bude obstarávat dvouspojková převodovka 7G-DCT a případně také pohon všech kol 4MATIC ve formě elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky.

Automobilka začne prodávat nový Mercedes-Benz GLA zanedlouho po jeho výstavní premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Nejlevnější provedení bude podle našeho odhadu stát asi osm set tisíc korun.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků