Mercedes-Benz GLA jde proti Audi Q3. Co na něj říkáte?

Aktualizováno 14. 8. 2013 16:00 Po ranním úniku informací zveřejnil Mercedes-Benz tiskovou zprávu, která informace v našem textu potvrdila. Přidali jsme také kompletní galerii oficiálních fotek a video.

Úniky i „úniky“ oficiálních fotografií nových modelů už patří k předautosalonovému koloritu. Viz například včerejší případ se Škodou Yeti, která měla být zveřejněna dnes v osm ráno. Nevíme jistě, jestli se tentokrát jedná o skutečný únik, za který budou někde v Mercedesu padat hlavy, nebo o plánovaný krok PR oddělení – ale rozhodně vám můžeme ukázat první obrázky zbrusu nového Mercedesu GLA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GLA netají příbuzenský vztah s kompaktní třídou A

Malý crossover, který bude bojovat o stejné zákazníky jako BMW X1 a Audi Q3, využívá techniku nové třídy A. To znamená platformu NGCC, vpředu napříč uložené motory a pohon předních nebo všech čtyř kol. Oproti konceptu vystavovanému na autosalonu v Šanghaji má sériový Mercedes-Benz GLA delší (442 vs 438 cm) a nižší (150 vs 157 cm) stavbu a daleko víc se podobá třídě A.

Podle oficiálních informací se nové GLA pyšní součinitelem čelního odporu 0,29. To je na crossover s vyšší světlostí a mohutnou přídí vynikající hodnota, která se nepochybně odrazí v příznivé spotřebě paliva.

Nový Mercedes-Benz GLA přijde na trh nejprve jako GLA 200 s přeplňovaným motorem 1,6 l (110 kW/150 k) a pohonem pouze předních kol. Dále výrobce počítá s motorizacemi GLA 250 (2,0 l a 155 kW/211 k), GLA 200 CDI (2,2 l, 100 kW/136 k) a GLA 220 CDI (125 kW/170 k). Slabší diesel slibuje kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Mercedes-Benz CLA 45 AMG: oficiální fakta, fotky i video

Mercedes-Benz CLA 45 AMG: oficiální fakta, fotky i video

Přenos výkonu bude obstarávat dvouspojková převodovka 7G-DCT a případně také pohon všech kol 4MATIC ve formě elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky.

Automobilka začne prodávat nový Mercedes-Benz GLA zanedlouho po jeho výstavní premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Nejlevnější provedení bude podle našeho odhadu stát asi osm set tisíc korun.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků