Mercedes-Benz GLA jde proti Audi Q3. Co na něj říkáte?

Aktualizováno 14. 8. 2013 16:00 Po ranním úniku informací zveřejnil Mercedes-Benz tiskovou zprávu, která informace v našem textu potvrdila. Přidali jsme také kompletní galerii oficiálních fotek a video.

Úniky i „úniky“ oficiálních fotografií nových modelů už patří k předautosalonovému koloritu. Viz například včerejší případ se Škodou Yeti, která měla být zveřejněna dnes v osm ráno. Nevíme jistě, jestli se tentokrát jedná o skutečný únik, za který budou někde v Mercedesu padat hlavy, nebo o plánovaný krok PR oddělení – ale rozhodně vám můžeme ukázat první obrázky zbrusu nového Mercedesu GLA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GLA netají příbuzenský vztah s kompaktní třídou A

Malý crossover, který bude bojovat o stejné zákazníky jako BMW X1 a Audi Q3, využívá techniku nové třídy A. To znamená platformu NGCC, vpředu napříč uložené motory a pohon předních nebo všech čtyř kol. Oproti konceptu vystavovanému na autosalonu v Šanghaji má sériový Mercedes-Benz GLA delší (442 vs 438 cm) a nižší (150 vs 157 cm) stavbu a daleko víc se podobá třídě A.

Podle oficiálních informací se nové GLA pyšní součinitelem čelního odporu 0,29. To je na crossover s vyšší světlostí a mohutnou přídí vynikající hodnota, která se nepochybně odrazí v příznivé spotřebě paliva.

Nový Mercedes-Benz GLA přijde na trh nejprve jako GLA 200 s přeplňovaným motorem 1,6 l (110 kW/150 k) a pohonem pouze předních kol. Dále výrobce počítá s motorizacemi GLA 250 (2,0 l a 155 kW/211 k), GLA 200 CDI (2,2 l, 100 kW/136 k) a GLA 220 CDI (125 kW/170 k). Slabší diesel slibuje kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Mercedes-Benz CLA 45 AMG: oficiální fakta, fotky i video

Mercedes-Benz CLA 45 AMG: oficiální fakta, fotky i video

Přenos výkonu bude obstarávat dvouspojková převodovka 7G-DCT a případně také pohon všech kol 4MATIC ve formě elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky.

Automobilka začne prodávat nový Mercedes-Benz GLA zanedlouho po jeho výstavní premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Nejlevnější provedení bude podle našeho odhadu stát asi osm set tisíc korun.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků